Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 koneen oudot äänet!! *vika löytyi*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arsca77
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 141
    • Nokia

    M50B25 koneen oudot äänet!! *vika löytyi*

    Eli auto on E34 525i vanos-93 aj 260tkm. Kävi viikolla niin että ajelin normaalisti kunnes pysähdyin kaupassa käymään ja kaupasta tullessani käynnistin niin koneesta kuului hirveä "krahina". No kummastelin että onkohan joku risu jossai flektin välissä vai mikä.. no ääni katosi muutaman sekunnin päästä. Lähdin ajamaan kunnes seuraavissa liikennevaloissa ääni palasi.Ajelin palan matkaa ja pysähdyin ja sammutin. konehuoneessa näytti päällisinpuolin kaikki ok ja kun käynnistin niin tyhjäkäyntiä kävi ok. kun kierroksia nosti niin kuului "metallinen krahina" aivan kuin jakoketju olisi raapinut jonnekin! yritin päästä vielä hieman sivummalle keskeltä kaupunkia pitäen kierroksia alhaisina. no sitten alkoi pudota sylintereitä pelistä pois eli ei käynyt enää kaikilla pytyillä ja päätin että nyt riittää. Ensimmäinen auto joka on mut jättänyt tien päälle viimesen 10vuoden aikana...
    Startin päällejääminen,vaihteisto ja kytkin lienevät poissuljettuja vaihtoehtoja..itse epäilen ensiö tai toisio jakoketjun kiristimen pettämistä tai jotain..auto on aina pitänyt pientä sivuääntä mutta olen sen kuvitellut tulevan vanoksesta. oliskohan se tullut sittenkin jakopäästä. Kone ei kolissut eli tuskin mikään laakeri tai mäntä olisi venttiiliin lyönyt vaan se "metaalinen krahina"

    Huomenna kerkeen avaamaan konetta ja näkee mitä löytyy...onko kellään käynyt vastaavaa?
    Last edited by arsca77; 15-06-2005, 00:40.
    735ia E23 -85
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Miten ois vesipumppu?

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Originally posted by Tpo
      Miten ois vesipumppu?
      Vesipumpun rikkoutuminen ei yleensä pudota sylintereitä pelistä pois.
      Last edited by huoppa81; 29-05-2005, 15:34.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • zimo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 136
        • Kotka

        #4
        oli vika mikä tahansa heti tarjotaan vaihtoehdoksi "vesipumppua"

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          jakopään ketju.. ..
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • arsca77
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 141
            • Nokia

            #6
            noniin...nyt on konetta hieman availtu ja mitään merkittävää ei silmiini osunut. jakoketjut ja nokkapyörät näyttäisi olevan ihan ok..en jaksa uskoa että ketju olisi hypännyt hampaan kaksi vaikka en oikein saanut yläkuolokohtaa balanssiin...tein itse työkalun joka survotaan lohkon takaosasta vauhtipyörässä olevaan reikään vaan en saanut sitä reikää kohdalleen joka lukitsee kampiakselin YKK kohtaan. pitää yrittää uudestaan kunhan kerkee. jotain kyllä on pielessä mutta en saanut selville mitä. aika rohinaa kone piti kun viimeksi on käynyt. vanos hieman askarruttaa..sen kuntoa on aika huono itse kuulemma todeta. ehkä irroitan sen ja käytän alan virmas varmistamassa toiminta. nyt pitää tehdä töitä joten jatkan remonttia kun aika antaa myöden. ohessa kuva jonka nappasin.
            Last edited by arsca77; 12-03-2008, 23:08.
            735ia E23 -85

            Comment

            • arsca77
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 141
              • Nokia

              #7
              Kone on nyt pöydällä leveellään ja mitäs paljastuikaan...kampiakselin päässä oleva hammaspyörä aika sökö. Merkillistä sinänsä että kaikki muut hammaspyörät oli ok eikä ketjukaan vaikuta venähtäneeltä. Itsellä on ollut sellainen käsitys että ketjukoneet kestää enemmän kuin 260tkm mutta ei näköjään...hammaspyörässä lienee ollut jo tehtaalta lähtiessä karkaisuvirhe tai jotain.muuta selitystä en keksi.Puolimiljoonaa ajetuissa mersuissakin on hammaspyörät ollut vielä ok. Hammaspyörän hampaat on niin kuluneet että jakoketju ei enää istunut hampaalle vaan alkoi laahaamaan ketjuohjainta vasten kuten kuvasta näkyy.siitä ääni johtui vaan eipä ensimmäisenä olisi tullut mieleen moinen.

              Ja ketju on lisäksi hypännyt muutaman hampaan yli joten jako sekaisin.kansi lienee sökö tosin en kantta vielä irroittanut.katsoin parhaaksi vaihtaa koko moottorin...pääsee helpommalla saati laittaa koko motti uusiksi.
              Last edited by arsca77; 12-03-2008, 23:08.
              735ia E23 -85

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎