Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltomanuaali M51-moottorille (525TDS) ja käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartsan
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 187
    • Kiukainen

    Huoltomanuaali M51-moottorille (525TDS) ja käynnistysongelma

    Moro,

    omistan E34 525 TdsA-auton jossa on siis M51-moottori. Korimallille löytyy kyllä huoltomanuaali mutta vain bensaversioille (Bentley, Haynes).. Mahtaisiko löytyä huoltomanuaalia kyseiselle moottorille? Olen kuullut että Ooppelissa ja Range Roverissa olisi käytetty samaan moottoria. Pitääkö etsiä näiden manuaaleja?

    Tämä kysymys tuli esille kun auto ei meinannut käynnistyä Tampereen rautatieasemalla :shock: . Moottori oli kuuma ja startti kyllä pyöritti moottoria mutta ei vaan käynnistynyt. Joskus noin puolen tunnin päästä se viimein hörähti. Olisiko vika mangeettiventtiilissä? Kokemuksia?
    Yamaha XJ750 ja XJ900
    E32 730iA
    ex E32 750iAL
    ex E34 525tdsA Touring
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #2
    Tuli vaa mielee näin yhtäkkiä että eikös Opel oo käyttäny penarin diisseliä jo -70 luvulla?
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Ja nykyisessä sekä edellisessä omegassahan lienee tuo sama TDS-kone.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Huoltomanuualia ei taida olla, mutta ne bmw:n "manuaalit" CD:llä
        olis hyödylliset. Netistä löytyy ETK (venäjältä) englannin kielisenä,
        mutta TIS en ole löytänyt, vaikka sitäkin tuntuu porukoilla liikkuvan.
        Ehkä jostain peer to peer hubilta se löytyy, mutta voisko joku antaa
        vinkkiä mistä hubilta ja millä sanalla etsiä?

        siittä...viasta. Oliko auto parkissa nokka ylämäkeen? Jos oli niin,
        niin todennäköisesti se veti ilmaa polttoaine putkiin. Tää on TDS:n tyyppijuttuja. Tarkista seuraavalla kerralla onko ilmakuplia läpinäkyvässä
        putkessa suodattimelta pumpulle? Onko suodatin vaihdettu? Tarkista että suuttimien paluuletkut on ehjät, tai vaihda suosiolla jos yhtään epäilet.
        Tutki suutin missä on neulan liiketunnistin (lähtee johto) jos on märkä,
        niin vaihda ko. suutin. Siittä on runko rikki ja valskaa. Varmista myös että siirtopumppu tankissa toimiii.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • kartsan
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 187
          • Kiukainen

          #5
          Nokka oli ylämäkeen tänään kun tuli sama juttu uudestaan eteen. Minkähän takia aina silloin
          kun olen Tampersterin keskutassa . Putkessa oli ilmaa ja aiemmin olin huomannut että se mainitsemasi suutin josta lähtee piuha on märkä. Se menee sitten varmaan vaihtoon.

          Tällä kertaa muuten moottori hörähti parilla käynnistyksellä muttei jaksanut käydä kunnolla.

          Noin mielenkiinnosta, miksi tämä ongelma tuntuisi olevan pahempi silloin kun moottori on kuuma? Voisi kuvitella ettei sillä olisi tämän kanssa mitään tekemistä.

          Miten tuon siirtopumpun toiminnan voisi käytännössä testata? Jos se ei ole kovin suuri operaatio niin voisi senkin mielen rauhoittamiseksi tehdä..
          Yamaha XJ750 ja XJ900
          E32 730iA
          ex E32 750iAL
          ex E34 525tdsA Touring

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Olisko niin että kun siinä suuttimessa on jossain murtuma, niin se
            laajenis lämmös? Täys arvaus.... Kantsis varmaan poiketa sen kanssa "DIESEL POJAT" puljus täällä TRE:llä. Olettaisin että toi suutin on jotain 100e + vaihtotyö. Sitä ei tahdo kotiolois saada irti, kun siinä on se johto.

            Tarkista vielä että ne suuttimien paluuletkut on eheät? Eihän ne vuoda? Helppo ite vaihtaa.

            Siirtopumpun voi tarkistaa avaamalla tavartilan maton alla olevan luukun.
            Lähtöletku irti, astia alle....virta päälle... hehkun aikana se pumppaa 3 sek muistaakseeni.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • kartsan
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 187
              • Kiukainen

              #7
              Ok, kiitoksia kovasti. Eiköhän se näillä eväillä ala selvitä .
              Yamaha XJ750 ja XJ900
              E32 730iA
              ex E32 750iAL
              ex E34 525tdsA Touring

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Moi!

                VINKKI!!!

                Kannattaa ostaa OPELIN kautta tuo suutin!!! (sama kuin tds)
                Hommasin kaverille viime syksynä ja hinnat oli aika suolaiset...
                maksoi muistaakseni vajaat 200 euroa?
                Boschilta ei enää saa vaihtolaitteena (uusi maksoi älyttömästi) ja bemarilla maksaa satasen enempi... SAMA boschin suutin!
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • rispa
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 2
                  • kemi

                  #9
                  termos

                  jäi vähän epäselväksi että mitä tulee tehdä jos on ilmakupla suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa? suodatin on aika vanhan näköinen. mulla on kans käynnistys vaikeuksia tos -97 325 tds :oops:

                  Comment

                  • AKSU
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 402
                    • Nivala

                    #10
                    tds

                    tarkistappa sulake ja rele...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎