Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan savuttavasta 320d:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skelektor
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 20
    • Kuopio

    Vinkkejä otetaan mielellään vastaan savuttavasta 320d:stä

    Kyselläänhän tuas viisaammilta et mistähän moinen et yhtäkkiä e90 320d 189tkm ajettu rupes vedätyksissä putruttamaan mustoo "woima" savua...
    Eli huitasin tuos vähän reippaammalla vauhdilla pitemmän matkan motarilla, niin sen jälkeen putken pää oli meleko nokinen...

    Bemuun on talvella laitettu ohjelma ja paikalleen jätettiin Egr ja Dpf. Vaikka kuinka oon bemulle happee antanut liikennevaloista ja mutkissa, niin ikinä ei oo putkenpää mustunut ollenkaan... ja eikös tuo dpf juuri ehkäise sen?

    Vähän laiskemmalta nyt tuntuu turbon vetoalue, eli tuntuu siltä et ei vedä 1,2,3 ja 4 vaihteella loppuun asti yhtä hyvin, kuin ennen ku tuon pitkänmatkan kovan ajon jälkeen... 5 ja 6 vaihteella ei oikein huomaa eroa..

    Vikakoodeja ei oo tullut ku tänään ne tsekkasin ja eikä häiriövaloja kojetauluun... Ahtopaineet vedättäessä 1.vaihde 0,8, 2.vaihde 1.0, 3.vaihde 1.2, 4.vaihde 1.3 ja 5-6 vaihde 1.5

    Onko nyt niin et joku anturi on rikki tai dpf/egr tiensä päässä?

    Jos joku tietäis asiasta, niin minäpä kiitän asiasta etukäteen 👌
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #2
    Onkohan diagnoosi aivan hyvä nyt?
    Jos vetoja ei oo niin huomioippa että imulämmöt kun nousee useamman kiihdytyksen seurauksena niin vetokin huononee.

    En minä kyllä mustuneesta pakoputkenpäästä ohjelmoidussa autossa menis päättelemään vielä paljon mitään.

    Sanokaa viisaammat mutta ahdot kyllä pitäs nousta aikalailla kaikilla vaihteilla maksimiin:think tässä valossa vois kyseessä olla jumittelevat johdesiivet tai aktuaattori.

    Savua ei pitäs vajaaksi jäänyt ahtopaine aiheuttaa käsittääkseni jos ohjelmoija on säilyttänyt auton alkuperäisen toiminta-ajatuksen että ilmamäärä ohjaa polttoaineen määrää. Kuten oikeastaan dieseleissä on yleensä aina ollut.

    Lisäksi mikäs versio koneesta kyseessä. Piezoilla vai ilman?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Kojootti5
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 107
      • Seinäjoki

      #3
      Oisko ilmansuodatin vaihtokunnossa?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎