Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jako liian aikainen ja liian myöhässä, N42B18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 246
    • Kerava

    Jako liian aikainen ja liian myöhässä, N42B18

    Taas vaihteeksi hieman henkimaailman juttuja;
    Ongelmana on (tekniikan lisäksi) epämääräinen muljahdus pienen ajon jälkeen. Autolla kun ajaa n. 20 min pätkäisee kone (tasakaasulla, n. 0,5 sek) kerran ja vikakoodi pending-listaan tulee joko:
    -P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1) (Powertrain, Generic)
    tai
    -P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
    Vikakoodi nollaantuu pois tai sitten vasta kuin sammuttaa koneen ja laittaa päälle.
    Epäilys iski heti vanos-venttiiliin joten vaihdoin ne ristiin mutta ongelma vieläkin imunokan puolella. Nokka-anturit (Febi Bilstein) on uusittu maaliskuun alussa... Toinen oire on että tyhjäkäynnillä kone välillä ravistaa ja välillä niin nätisti että joutuu katsomaan kiekkamittarista käykö se. Kaikki puolat on vaihdettu 3 vuoden sisään (Bosch) koska vuoden sisään 3 lakkasi täysin toimimasta.

    Ennen kuin vaihdan kampianturin (tod.näk. alkuperäinen 250tkm ajettu) ihan urheilun vuoksi onko vielä jotain jota voin tutkia tai kokeilla?
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Varaudu vaan henkisesti Valvetronic- ja jakoketjuremppaan.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 246
      • Kerava

      #3
      Se jäi mainitsematta; Valvetronic uusittu vuonna -10/-11 (osissa valuleimat, km n. 140tkm). Ostin auton -13 153 tkm ajettuna. Siitä asti mm. öjyt vaihdettu max 10tkm välein ja muutenkin pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Vanospyörä alkoi rallattamaan -15 190 tkm ajettuna ja silloin vaihdettu ketjupaketti sekä molemmat vanospyörät.

      Edit: Öljyt vaihdettiin tänään jonka jälkeen ajettu vajaa 200km sekalaista ajoa ilman nytkähdyksiä ja vikakoodeja. Jännä juttu koska Teboil Diamondit oli "jo" 9tkm (5kk) vanhat.. Kysymys kuulluu onko huuhteluaineita jotka pidetään koneen sisällä ja ajetaan jonkin matkaa? Kerran olen STP Engine Flush käsittelyn antanut mutta sillä sai ainoastaan pitää koneen tyhjäkäynnillä. Pitäisi saada ajoitus muuttumaan huuhtelun aikana jotta saadaan vanoksesta karstat liikkeelle..
      Last edited by Lundersson; 29-05-2017, 09:52.
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 929
        • Kouvola/Myllykoski

        #4
        Inpan perään kiinni, eikös sillä saa vanoksen päälle?
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Lundersson
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2009
          • 246
          • Kerava

          #5
          Noniin, taas ~5000km ja vika ilmeni uudestaan. Nyt kuitenkin nytkähteli randomina kone kylmänä.

          Sain nyt laitettua INPAan kiinni ja tuli seuraavaa:

          2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass
          Error counter: 0 Logistic counter: 0
          1. Umweltsatz Mileage 15730 km Motordrehzahl (nmot) 3920.00 /min Motortemperatur (tmot) 113.25 Grad C Umgebungstemperatur (tumg) -24.00 Grd C Versorgungsspannung (ub) 8.57 V
          2. Umweltsatz Mileage 221340 km Motordrehzahl (nmot) 3920.00 /min Motortemperatur (tmot) 115.50 Grad C Umgebungstemperatur (tumg) -23.25 Grd C

          Versorgungsspannung (ub) 9.42 V
          3. Umweltsatz Mileage 239250 km Motordrehzahl (nmot) 3960.00 /min Motortemperatur (tmot) -30.75 Grad C Umgebungstemperatur (tumg) -24.75 Grd C Versorgungsspannung (ub) 8.48 V
          Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
          Error code: 03 27 81 04 01 00 00 06 25 62 D7 20 5B 56 76 62 DA 21 64 5D 75 63 17 1F-------------------------------------------------------------

          2731 CDKENWS - Nockenwellensteuerung Einlass - VANOS
          Error counter: 0 Logistic counter: 0
          1. Umweltsatz Mileage 5510 km Motordrehzahl (nmot) 3960.00 /min Motortemperatur (tmot) -28.50 Grad C relative Luftfuellung (rl) 13.50 % wnwi1_u 135.00 Grad KW
          2. Umweltsatz Mileage 79370 km Motordrehzahl (nmot) 3960.00 /min Motortemperatur (tmot) -27.75 Grad C relative Luftfuellung (rl) 15.75 % wnwi1_u 171.00 Grad KW
          3. Umweltsatz Mileage 79370 km Motordrehzahl (nmot) 10200.00 /min Motortemperatur (tmot) 143.25 Grad C relative Luftfuellung (rl) 191.25 % wnwi1_u 255.00 Grad KW
          Regelabweichung zu lange zu gross Testbedingungen erfuellt Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase) Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
          Error code: 03 27 31 48 01 00 00 02 27 63 1A 12 87 1F 01 63 1B 15 AB 1F 01 FF FF FF ================================================== ===========
          Löytyi vanha topicki -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=271718 missä samat koodit vaikkakin lisäksi pakopuoleltakin.
          Tähän kuitenkin liittyen: startatessa lähtee hyvin käyntiin mutta saattaa jäädä röpöttämään ja/tai venttiilikoneisto rallattamaan. Pari kertaa kun antaa kierroksia niin tilanne rauhoittuu. Tästä ei jää mitään muistiin. Janituz kysyy toisessa topicissa onko "öljynpaineen rajoitinventtiili vaihdettu?". Voiko olla että minulla kiertää sakkaa kanavissa vai alkaako kyseinen venttiili jumittamaan öljyn ikääntyessä?

          En löytänyt aktivointipuolelta mitään valvetronickiin tai vanokseen liittyviä komentoja. Jostain katsoin että DIS:llä voi ajaa jotain testejä läpi mutta sitä ei omasta takaa löydy..
          En kai saa mitään virhettä aikaiseksi jos nollaan kaikki adaptaatiot? Tätä en siis ole tehnyt vanosventtiilien vaihdon jälkeen..

          Ohessa vielä adaptaatiot jossa crankshaft inlet on rajoilla.. Mitä se meinaa?
          Last edited by Lundersson; 10-07-2023, 14:35.
          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
          ex 325 e30, 316ti e46

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Mitä arpomista tossa on?
            Venttiilikoneisto on korjattu 100tkm ja 6 vuotta sitten. Kaikki mitä kirjotat viittaa siihen että se on korjaamisen tarpeessa uudestaan.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎