Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B16 / M40B18 mielipiteitä ja faktaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #16
    Originally posted by peltone View Post
    Onko varmaa konstia millä nokka-akselin kuluneisuuden voisi todeta vai pitäisikö kone avata?
    On varma konsti, silmämääräisesti katsomalla nokkia onko niihin kulunut urat ja keinuvipuihin kuoppia. Tältä näyttää täysi roskistavara:

    Siinä on jo ainakin milli kulunut kulunut nokkien päistä pois.

    Eikä tuon toteamiseen varsinaisesti koneen purkamisesta puhuta kun pelkkä venttiilikopan irrotus riittää ja alta näkee tilanteen, 15 min. työ.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #17
      Kiitos JD. Täytyy aukaista kun ei niin iso homma ole. Se venakopan tiiviste pitää vaihtaa siin samalla ni mitäs jos siellä on rempattavaa niin kestääkö uus tiiviste toisen venakopan irroituksen?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Jezuz
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 165
        • Varkaus

        #18
        Jos ei ole mitenkään vioittunut tai turvonnut pahasti niin tod. näk. pitää!
        Pimpanos Los Poslinos

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #19
          Kysytääs tässäki vielä mahdollisia vikakohteita ku katastuksessa oli HC 2300 ylärajana 600 ja happi oli 12.. Voiko se tosta nokasta johtua?
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Mäki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 370
            • Vaasa

            #20
            Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, onhan se niin m40b18's nii että ensimäinen mäntä ja neljäs lyö samalla kertaa, ja sitt toinen ja kolmas?

            Pitäis vähän modata tuota ruiskutusta ku ei ensimmäinen suutin ei pelaa niin kuin se pitää..

            ja kuulin huhun jostain että ensimmäinen ja kolmas mäntä lyö samaan kertaan? nii nyt en oo nii varma enään mikä on totta?
            Harley Davidson Sportster 1200
            Mercedes-Benz C 200 CDI S204

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Mäki View Post
              Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, onhan se niin m40b18's nii että ensimäinen mäntä ja neljäs lyö samalla kertaa, ja sitt toinen ja kolmas?
              Niin se on.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • sepi79
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 263
                • Nokia

                #22
                Nyt löyty treadi jossa voi kai kysyä että mihin yleensä katoaa m40b18 tehot ja vääntö?

                Putsailin ja herkistelin imm:n, samalla kerralla vaihdoin tulpat uusiin ja tälläkertaa jopa autoon kuuluviin. Tämän jälkeen tuntui kuin pellin alla olisi ollut jopa oikea moottori. Muutamia hetkiä lyhyen koeajon jälkeen vein auton pihasta ruutuun. Taas sama juttu, ei väännä alakieroksilla ja kenkää on turha kuluttaa kaasun painamisella. Se kun ei vaikuta kulutusmittarin lisäksi mihinkään.

                Sen 15 min kun auto toimi, lähti se tyhjäkäynnillä ajelusta paremmin 3:sella kuin normaalisti 1:sellä.

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  Originally posted by sepi79 View Post
                  Nyt löyty treadi jossa voi kai kysyä että mihin yleensä katoaa m40b18 tehot ja vääntö?

                  Putsailin ja herkistelin imm:n, samalla kerralla vaihdoin tulpat uusiin ja tälläkertaa jopa autoon kuuluviin. Tämän jälkeen tuntui kuin pellin alla olisi ollut jopa oikea moottori. Muutamia hetkiä lyhyen koeajon jälkeen vein auton pihasta ruutuun. Taas sama juttu, ei väännä alakieroksilla ja kenkää on turha kuluttaa kaasun painamisella. Se kun ei vaikuta kulutusmittarin lisäksi mihinkään.

                  Sen 15 min kun auto toimi, lähti se tyhjäkäynnillä ajelusta paremmin 3:sella kuin normaalisti 1:sellä.
                  Pakoputki tukossa? Tai ilmansuodatin / bensansuodatin tukossa?
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • sepi79
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 263
                    • Nokia

                    #24
                    Putkesta tulee kyllä tavaraa, välillä tuntuu tulevan enemmänkin. Ilmansuodatinkin on kyllä ihan uuden näköinen, puhdas ja muutenkin hyvinvoivan näköinen. Bensansuodatinkin päästää ainetta ainakin sen verran läpi että bensa haisee välillä sisällä asti. Vai voisiko suodattimessa oleva tukos aiheuttaa vuotoa ennen suodatinta, josta johtuu hajut ja tavallista pahempi tehottomuus? :think

                    Voiko putkessa tai suodattimessa olla tukos joka tukkii paikat aina paitsi 15 min ajan tulppien vaihdon jälkeen?

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      #25
                      Originally posted by sepi79 View Post
                      Putkesta tulee kyllä tavaraa, välillä tuntuu tulevan enemmänkin. Ilmansuodatinkin on kyllä ihan uuden näköinen, puhdas ja muutenkin hyvinvoivan näköinen. Bensansuodatinkin päästää ainetta ainakin sen verran läpi että bensa haisee välillä sisällä asti. Vai voisiko suodattimessa oleva tukos aiheuttaa vuotoa ennen suodatinta, josta johtuu hajut ja tavallista pahempi tehottomuus? :think

                      Voiko putkessa tai suodattimessa olla tukos joka tukkii paikat aina paitsi 15 min ajan tulppien vaihdon jälkeen?
                      Jos bensa haisee sisälle, niin tutki imusarjan alla menevät bensaletkut, ja samalla voit siinä silmäillä myös alipaineletkut. Itsellä oli murtunut polttoaineletku siitä imusarjan alta, tulipellin puolelta ja haiskahti bensa kabiiniin aika rohkeasti.

                      Työkaluja et pahemmin tarvitse (hyvä räikkä + hylsy ja varoiksi lenkkiavaimia), ja ainoat tarvikkeet on nuo alipaineletkut ja bensaletku. Ekstrana voit vaihtaa imusarjan tiivisteen samalla uuteen. En tuohon 15min ongelmaan kyllä henk.koht. keksi mitään muuta enää.
                      Last edited by ka00z; 10-08-2010, 07:25.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by Mäki View Post
                        Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, onhan se niin m40b18's nii että ensimäinen mäntä ja neljäs lyö samalla kertaa, ja sitt toinen ja kolmas?

                        Pitäis vähän modata tuota ruiskutusta ku ei ensimmäinen suutin ei pelaa niin kuin se pitää..

                        ja kuulin huhun jostain että ensimmäinen ja kolmas mäntä lyö samaan kertaan? nii nyt en oo nii varma enään mikä on totta?

                        Niin ei ne lyö samalla kertaa. Samaa matkaa kylläkin liikkuuvat pareina 1 ja 4 sekä 2 ja 3.

                        Kun 1. sylinterissä on työtahti eli "lyö", niin 4. sylinterissä on imutahti menossa ja tieten sitten päivastoin, eli kun 4. sylinteri työskentelee, niin 1. sylinteri ruokailee, että jaksaa sitten seuraavan kerran työskennellä.
                        Olli.

                        Comment

                        • sepi79
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2010
                          • 263
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by ka00z View Post
                          Jos bensa haisee sisälle, niin tutki imusarjan alla menevät bensaletkut, ja samalla voit siinä silmäillä myös alipaineletkut. Itsellä oli murtunut polttoaineletku siitä imusarjan alta, tulipellin puolelta ja haiskahti bensa kabiiniin aika rohkeasti.

                          Työkaluja et pahemmin tarvitse (hyvä räikkä + hylsy ja varoiksi lenkkiavaimia), ja ainoat tarvikkeet on nuo alipaineletkut ja bensaletku. Ekstrana voit vaihtaa imusarjan tiivisteen samalla uuteen. En tuohon 15min ongelmaan kyllä henk.koht. keksi mitään muuta enää.
                          Nyt kun on kortti niin pääsen autoa rassaamaan hieman helpommin.
                          Pitää nuo letkut katsella ja samallahan sen bensansuodattimenkin vaihtaa. Imusarjan tiiviste on myös pikkuhiljaa pakko vaihtaa.

                          Tulpat olivat aivan vitivalkoisen karstan peitossa, ehkäpä se viittaa laihaan seokseen? Se ei ihme olisi jos ilmaa pääsee imusarjan tiivisteen välistä, ilmamäärämittarin ohi. Vai?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            No , tarinoidaan tännekin joutavaa. Isoin heikkous tossa paljon haukutussa moottorissa on mun mielestä se että se on pienellä porauksella (ja pienellä sylinterivälillä joten ei siitä isoa saakaan). Sellasen 8velve kattilan virittely on niin ja näin kun ei sinne saa minkään kokoisia venttiileitä..
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • sepi79
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 263
                              • Nokia

                              #29
                              Koputtelin tuossa pakoputkea, ja huomasin ettei etummaisessa pöntössä ole mitään mutta takimmainen sensijaan kuulostaa erehdyttävästi marakassilta. Kuin se olisi ahdettu täyteen riisiä. Ksssh ksssh kuului kun kalauttelin.

                              Samalla muistin että sen 15 min kun auto normaalisti toimi, puski se edes jonkin väristä pakokaasua ulos. Sitä ennen, eikä sen jälkeen, ole putkesta tullut ulos muuta kuin kuumaa ilmaa.

                              Onko siis oletettavissa että takimmainen pönttö on pahasti tukossa? Millaista tavaraa pöntössä on sisällä? Meneekö siitä rautakanki läpi jos pönttö ei ole tukossa?

                              Jos joku vielä jaksaisi urpoa auttaa... Itse en pääse putkea irroittamaan, enkä sinne mitään survomaan.
                              Last edited by sepi79; 11-08-2010, 16:15.

                              Comment

                              • MentalNight
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 352
                                • Rollo

                                #30
                                En nyt puhelimella löytänyt faktaa enkä parempaa paikkaa kysyä, joten kysyn siis tässä että paljon pitäisi tuohon m40b18 moottoriöljyä suodattimen vaihdon yhteydessä laittaa?

                                Eli siis täyttömäärä on hukassa.

                                Tyhmä kysymys mutta ei ole ohjekirjaa eikä mitään mistä katsoa
                                Elämä potkii.
                                _______________________________
                                -E39 528iA '97
                                -E34 518i '91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎