Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tampereella M10B18-tietäjää/säätäjävelhoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrek
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 23

    Tampereella M10B18-tietäjää/säätäjävelhoa?

    Tuntuu olevan konerempan jälkeen tosi vaikeata saada autoa säätöihin. Eli tyhjäkäynnillä kone täristää ja nykii tasakaasulla.

    Tarvittaisiin apuva eli joku joka osaisi säätää vanhuksen vielä kulkevaksi.

    Konerempan tekijää ei enää paljon kiinnosta kun rahat on saatu...
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1977
    • espoo

    #2
    Originally posted by mrek
    Tuntuu olevan konerempan jälkeen tosi vaikeata saada autoa säätöihin. Eli tyhjäkäynnillä kone täristää ja nykii tasakaasulla.

    Tarvittaisiin apuva eli joku joka osaisi säätää vanhuksen vielä kulkevaksi.

    Konerempan tekijää ei enää paljon kiinnosta kun rahat on saatu...
    mitäss kaikkee koneelle tehtiin?
    ja minkälaisia oireita sulla on? mulla itellään kans m10 rempan jälkeisiä säätö ongelmia
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

    Comment

    • mrek
      Newbiemmer
      • Feb 2005
      • 23

      #3
      Originally posted by cricke
      mitäss kaikkee koneelle tehtiin?
      ja minkälaisia oireita sulla on? mulla itellään kans m10 rempan jälkeisiä säätö ongelmia
      Juu, vaihdettiin nokka-akseli, keinuvivut, keinuviputangot, kansi koneistettiin. Alakerta tuli vaihtokoneesta, koska vanhassa oli hiushalkeamia.

      Ennen remppaa tyhjäkäynti oli säädetty ehkä hieman liian suurelle, joten voi olla että oli jotakin jo ennen remppaa.

      Sytytyksen säädöllä sai nykimiset pois, mutta edelleenkin tyhjäkäynti täristää konetta. Ei viitsisi pitää yli 1000:n tyhjäkäyntiä nyt kun koneen pitäisi olla tikissä. Pakokaasuanalyysin mukaan päästöt on kunnossa.

      Joten kaivataan yhä vinkkejä mistä lähteä asiaa selvittämään. Ajattelin nyt seuraavaksi vielä tulpan johdot vaihtaa. Sitten ihmettelin tuota lisäilmaluistia, kun siitä nyppää johdon irti ei tapahdu mitään. Korjauskäsikirjan mukaan kierrosten pitäisi nousta 2000:een, mutta näin ei tapahdu. Olisko siinä myös jotakin vikaa?

      Eikä koneesta vieläkään kovin hiljainen tullut eli venttiilit naputtelee vaikka pitäisi kyllä olla suhtkoht hyvin säädöissään.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎