Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo :n päittäisvälys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    Turbo :n päittäisvälys

    Turboista on ollut monen moista juttua, mutta onko ikinä ollut puheenaiheena, että paljon turbossa saa olla päittäisvälyyttä ennen, kuin se on korjauskunossa??

    ONko porukalla tieteoa vai voiko siitä edes sanoa mitään maksimia, kun joka merkillä on erinlaiset "pesät"??
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    #2
    Näin yleisesti miettien luulisin että joka valmistajalla on oma välys mutta jotka kuitenkin ovat lähellä toisiaan. Holsetin sivuilla on tosi hyvät huolto-ohjeet joista näkyy ainakin holsettien tietoja. Noilla nyt osaa jokainen kotiseppäkin sen purkaa, mitata ja koota.

    Comment

    • jegge
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 121
      • suomi

      #3
      Selvittelin tuota juuri itsekin ja turbo-huolto liikkeessä sanottiin niin että välystä sivusuunnassa saa olla niin paljon ettei propellit ota kiinni (aika loogista ) ja päittäis välystä ei saa olla.
      Ja hintoina korjaussarja n.200e ja korjattuna n.400 ja jonkinlainen vahvistaminen ettei päittäis välystä tule niin helposti n.50e.
      e21 315, e46 330ci, f33 420

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        jos puhutaa jostaa kuorma-autojen turboist ni muistaakseni päittäisvälys saa karkeest olla pari millin kymmenyst(max) mut pienemmis ahtimis sit tietyst vähemmän..

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 460
          • Helsinki

          #5
          Mitä noita muutamia olen vääränmerkkisiin huoltanut niin korjaussarjat on maksaneet satasen molemmin puolin. Päittäisvälystä ei kyllä saisi olla tai voi käytännössä tehdä ahtimesta verkonpainon.
          Jos pystyheittoa on runsaasti niin melko varmasti akseli on kulunut helojen kohdalta jo niin väljäksi ettei taida kannattaa korjata (uusi akseli on kallis). Ennen korjauspäätöksen tekemistä kannattaa ahdin ensin pienistää palasiksi ja tutkia siipien kunto ja tietty akselin kuluneisuus. Kotinikkari tekee tuon huollon helposti itsekin, eikä välttämättä edes tasapinotus ole aivan välttämätön (siis jos siivistä ei ole lähtenyt paloja tms), mutta kylläkin suositeltava toimenpide.

          Juuri asentelin uutta ahdinta (Mitsubishi), olisikohan siinä ollut pystyvälystä jotain 1-1.5mm.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • Zuke
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 65

            #6
            Vissiin kuulalaakeri turboissa on pieni päittäisvälys..??
            Tai ainakin itsellä oli molemmis garretin gt28rs:issä.. (uusia molemmat)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎