Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisäilmalusitin toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkude
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 404
    • Muurla

    Lisäilmalusitin toiminta

    Tuli eilen E23:sta puhdistettua kyseinen osa sekä ihmeteltyä mikä luistissa oleva pieni ruuvi/mutteri on? Onko kyseessä kenties säätöruuvi jolla saa muutettua luistin läpän asentoa? Avasin tuon samalla ja heitin sisään crc:tä sekä vetreytin läppää ja kiristin mutterin täysin kiinni asentoon Tänä aamuna auto lähti pitkän sahauksen jälkeen pätkien käymään ja sammui. Sama toistui moneen kertaan.

    Jos tuo on jokin säätöruuvi niin, onko tuohon jotain oikeaoppista säätötapaa?

    E38 740i -95
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2043
    • Riihimäki

    #2
    On se säätö. Oikeaoppisesta tavasta en tiedä mutta se toimii niin että mutteri löysättynä sitä siirretään sivusuunnassa. Jos murikka on kädessä niin vaikutuksen luistilevyn asentoon näkee letkunreiästä katsoen.

    Comment

    • Pekkude
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 404
      • Muurla

      #3
      Originally posted by racing02 View Post
      On se säätö. Oikeaoppisesta tavasta en tiedä mutta se toimii niin että mutteri löysättynä sitä siirretään sivusuunnassa. Jos murikka on kädessä niin vaikutuksen luistilevyn asentoon näkee letkunreiästä katsoen.
      Kiitos inffosta Tiedätkö kuuluuko luistin päästää läpi ilmaa myös koneen lämmettyä normaaliin?
      E38 740i -95

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2043
        • Riihimäki

        #4
        Uskoisin että täysin lämpimänä pitäisi mennä kokonaan tukkoon jolloin tyhjäkäynnin säätö toimii parhaiten muualta. Tietoa oikeasta säädöstä mulla ei ole

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16457
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Pekkude View Post
          Kiitos inffosta Tiedätkö kuuluuko luistin päästää läpi ilmaa myös koneen lämmettyä normaaliin?
          Ei pidä mennä yhtään ilmaa läpi.

          Comment

          • Pekkude
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 404
            • Muurla

            #6
            Jaahas. T-haarainen letku oli poikki kaasuläpän alta tyvestä sekä halki monesta muusta paikkaa . Oli nähtävästi kasauksen yhteydessä tuo letku mennyt lopullisesti hajalle kun joutui runnomaan sitä että meni paikallensa(todella kovettunut). Löytyi kadonnut tyhjäkäyntikin sitten eli luistin ruuvin säädöllä ei itselläni ollut niinkään mitään merkitystä.
            E38 740i -95

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎