Jos tuollaista konetta alkaisi varustamaan ahtimella (remmi mieluiten), niin millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua, mistä osat saisi ja onko turun lähellä joku joka sellaisen työn tekisi suht. edullisesti vielä jossei itsellä ole mahdollisuutta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30B35 ahdin?
Collapse
X
-
Originally posted by herjaMikä turbo kantsis laittaa tohon jos tehoa on haussa vaikka vaan karvan päälle 300 pollea? Alhaalta pitäs lähteä ahtamaan...Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Originally posted by sepppomä oisin lähinnä kiinnostunu, että mistä sais remmiahtimen (vaikka käytetyn) ja muut tarpeelliset tilperhöörit ja millaiseen hintaan. Sitä asennusta vois ihmetellä sitten ku on noi hankittuna. Tallissa olisi kyllä yksi 6/71 puhallin vanhasta dodge projektista, mutta sen sovittaminen taitaa olla vähän hankalaa.
olen myös kiinnostunut remmistä.
pitäisi M30 B34 nyörittää remmilläeli kaikki aiheeseen liittyvä tieto otetaan vastaan
käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
BMW:n toimesta M30:n on turbotettu, E23/745iA:ssa on M30:een pohjautuva kone (M106). Originaalista lähtee ulos 252hv, vääntöä 380Nm (0.4 barin tehdaspaineilla). Ahtoja nostamalla saa lisää helposti n. 100 hv (n. 0.9 bar paineilla).
745:n pakosarja + turbosydeemit menee melkein heittämällä M30:een. Toki lohkoon pitää rakentaa turbon öljylle paluulinja. Jenkkiversion M30:n koneen mäntiä voi käyttää, niillä saa puristukset pudotettua tarpeeksi alas. Jos ei satu saamaan 745:n mäntiä siihen hätään.
Remmin toki helpoin ratkaisu. Mutta ensin pitää löytää ja hommata soveltuva remmi. Sitten rakentaa sille kiinnikkeet sun muut putkistot. Jos itse ei siihen kykene, hinta nousee hurjahkoksi, sillä valmiina niitä ei välttämättä löydy- Tai jos löytyy niin hinta on sen mukainen.
Yksi vaihtoehto on heittää tilalle 745:n kone sellaisenaan. Ainakin luulisi tehtaan papereiden helpommin kelpaavan kuin itse rakennettujen viritysten. Konehan on "tyyppihyväksytty" jo ajat sitten useammassakin maassa.
t: Timo
Comment
-
-
Sporttiauto noita remmejä myy ja asentaa Turun suunnalla, ainakin Rotrexia sieltä saa.
Ja tossa vähän suuntaa valmiin sarjan hinnalle (ei tosin remmi)
Ei tosiaan ole tuo turpotus mitään ilmasta puuhaa, varsinkin jos joutuu toimeksiantona teettämään...-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Noh pitää kattoa. Jätän ainakin asennuttamatta muualla ja en taida näin halpaan autoon edes uutta ahdinta viitsiä ostaa. Turbon olen kyllä jo unohtanut kokonaan. Oli joku hetken hairahdus edes ajatella sitä. Mekaaninen sen ahdon olla pitää.Täytyy tässä ny kattoa jo sittenkin pitäis tän kinnerin vaan kauppakassina ja ostais jonkun amerikanauton ton jo tallissa olevan ahtimen ympärille, ni ei tarttis ite perehtyä saksalaisen sielunelämään sen suuremmin.
Mutta joo. jos käytetty ahdin kävelee kadulla vastaan niin sen joutunen lunastamaan pois.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
Comment