Aloitan epätoivoisen yrityksen löytää ihmisiä, joille tällaiset vanhat vaihdelaatikot ovat tuttuja. Vuosimallin -86 E28 518i:stä on poistettu vaihdelaatikko, koska vaihteensiirtomekanismi on mennyt sököksi. Vaihteita ei saa päälle. Kyseessä on ZF S5-16.
Laatikko on nyt voimansiirtoasiantuntijalla huollossa, ja vikakin on jo lähes täysin selvä. Putkisokka on mennyt poikki, mikä on puolestaan aiheuttanut sen, että vaihteensiirtotangon on pystynyt vetämään irti laatikosta. Korjaukseen vaaditaan laatikon avaus, mutta kuulemma takakoppa ei suostu millään irti lähtemään. Eli onko jotain jäänyt huomioimatta? Osaako joku antaa vinkkiä?
Nämä samat tiedot ja räjätyskuvat ovat mekaanikollakin: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-518i&mg=23
Laatikko on nyt voimansiirtoasiantuntijalla huollossa, ja vikakin on jo lähes täysin selvä. Putkisokka on mennyt poikki, mikä on puolestaan aiheuttanut sen, että vaihteensiirtotangon on pystynyt vetämään irti laatikosta. Korjaukseen vaaditaan laatikon avaus, mutta kuulemma takakoppa ei suostu millään irti lähtemään. Eli onko jotain jäänyt huomioimatta? Osaako joku antaa vinkkiä?
Nämä samat tiedot ja räjätyskuvat ovat mekaanikollakin: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...BMW-518i&mg=23
Comment