Announcement

Collapse
No announcement yet.

S65B40 ei käynnisty (M3 E93)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    S65B40 ei käynnisty (M3 E93)

    Taustaa E93 M3 S65B40 moottorilla,
    edellinen kone hajosi ajosta (veivit pohjasta ja lohkosta läpi).

    Autoon tehtiin Saksassa koneremontti ja sen jälkeen
    kone ei lähde kylmänä käyntiin kuin satunnaisesti,
    sitten kun aikansa sahhuuttaa ja sen saa käymään jonkin aikaa niin toimii OK.
    Ts. kun kone lämpiää starttauksen takia (20-30 kertaa)
    niin sen jälkeen lähtee tulille ja uudelleenkäynnistys onnistuu aina lämpimänä.
    Paitsi että lämpimänäkin käynnistettäessä pitää "ryyppyä" päällä eli jonkin aikaa korkeampia kierroksia,
    en tiedä pitäisikö kierrosten samantien laskea normaaliksi kun lämpimänä käynnistää...

    Kylmänä startatessa kone hörähtää ja käy ehkä sekunnin,
    joskus jää käymään 2-3 sekunttia todella hitaasti kunness sammuu.

    Joskus taas saattaa toimia monta käynnistyskertaa kylmänä perätysten.

    Käynnistysyrityksen jälkeen on vikakoodeja molemmista kaasuläpistä ja tyhjäkäyntiaktuaattorista (herjaa CAN väyläviestinpuutetta?).
    sekä Vanoksen solenoideista. Jos ajan kaasuläpille tai tyhjäkäyntiaktuaattorille istalla testin kun kone ei ole käynnissä menee ne virheettömästä läpi.

    Eli vähän vaikuttaa siltä että startatessa CAN-väylä menee jumiin
    ja sen takia ei lähde käyntiin, tai tarkalleenottaen käynnistyy mutta sammuu samantien...

    Löytyykö jostain S65:n DME:n kaaviota josta voisi mittailla piuhat, WDS:stä kyllä löytyy pinnit mihin ne menee mutta olisko nopeampaa tapaa kuin kaivella jokaisen laitteen mittausarvot (vastus tms.) jotta voisi testata johtosarjan tahi antureiden kunnot?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #2
    En tunne kyseistä moottoria lainkaan, mutta ajoneuvosähköjä jonkin verran.

    Tarkistaisin ihan ensimmäisenä moottorin maadoitukset, kun haiskahtaa mahdolliselta, että moottorin ja korin potentiaalit poikkeaa toisistaan suuren käynnistysvirran ollessa läsnä -> sotkee väyliä ja anturitietoja

    Mittaa yleismittarilla jännite moottorin ja korin väliltä käynnistäessä. Jos tämä poikkeaa kovin nollasta, on moottorin maadoituksessa parantamisen varaa
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Kokeiltiin jo aiemmin maadotaa käynnistyskaapelilla moottori, ei vaikutusta.

      Fuel delivery pressure on startatessa 6.7 barin luokkaa,
      ilmeisesti tuo on matalapaine? Mitä sen pitäisi olla?

      Edit: löysin netin syövereistä tiedot, 3-6 bar...
      Last edited by MajorDrake; 17-08-2017, 14:58.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎