Näitä threadeja varmaan on jo pari tässä pyöriny, mutta niitä jaksa pumpata ylös joten kysästään nyt sit uudes...
Eli omas bemus (e30 325i 85' ) tuntuu perässä olevan jossain välystä. Tutkin noita puslia viikko takaperin kun pääsi telineen päälle ajamaan tuon.
Tuosta kuvasta kun katsoo niin, kuuluuko tuos 3 ja 1 kohan puslassa olla n. 1-2 sentin rako tuolla prikan paikkeilla (12), omassa oli ainakin molemmilla puolilla... Esim jos paikoillaan koittaa vähä kumia poltella niin perä tärisee nii perkeleesti.
Sitten kardaani/perän välyksestä. Löin auton vapaalla ku se oli tuon telineen päällä ja kädellä käänsin perän puolelta kardaania ja se "hölsky" hieman, eli jotain välystä tuntu perän ja sen kardaanin välistä, ajaes tämä ilmenee kun vaihtaa vaihdetta ja päästää kytkimen nopeasti niin kolahtaa, sama hiljaa ajessa ja kaasun koskettaes, kytkimen polkasu myös tekee, ja jos ykkösellä (tai millä vaihteella tahansa) ryömii ihan hiljaa niin klonksuu.
Osaako joku sanoa onko tuo välys kardaanin vai perän puolella, kardaania kun hiljaa pyöritti niin vetarit pyöri kyllä mukana samantien, sit jos nopeeta käänsi kardaania niin tunsi välystä siellä jossain...renkäät oli telinees kiinni eli eivät päässeet vapaasti pyörimään.
tuosta kuvasta jos katsoo niin jos tuolla kuvan oikeas päässä eli perän pääs on välystä kardaanin puolelta niin tarviiko ostaa mitä..koko kardaani vai saako sitä pätkinä ?
Eli omas bemus (e30 325i 85' ) tuntuu perässä olevan jossain välystä. Tutkin noita puslia viikko takaperin kun pääsi telineen päälle ajamaan tuon.
Tuosta kuvasta kun katsoo niin, kuuluuko tuos 3 ja 1 kohan puslassa olla n. 1-2 sentin rako tuolla prikan paikkeilla (12), omassa oli ainakin molemmilla puolilla... Esim jos paikoillaan koittaa vähä kumia poltella niin perä tärisee nii perkeleesti.
Sitten kardaani/perän välyksestä. Löin auton vapaalla ku se oli tuon telineen päällä ja kädellä käänsin perän puolelta kardaania ja se "hölsky" hieman, eli jotain välystä tuntu perän ja sen kardaanin välistä, ajaes tämä ilmenee kun vaihtaa vaihdetta ja päästää kytkimen nopeasti niin kolahtaa, sama hiljaa ajessa ja kaasun koskettaes, kytkimen polkasu myös tekee, ja jos ykkösellä (tai millä vaihteella tahansa) ryömii ihan hiljaa niin klonksuu.
Osaako joku sanoa onko tuo välys kardaanin vai perän puolella, kardaania kun hiljaa pyöritti niin vetarit pyöri kyllä mukana samantien, sit jos nopeeta käänsi kardaania niin tunsi välystä siellä jossain...renkäät oli telinees kiinni eli eivät päässeet vapaasti pyörimään.
tuosta kuvasta jos katsoo niin jos tuolla kuvan oikeas päässä eli perän pääs on välystä kardaanin puolelta niin tarviiko ostaa mitä..koko kardaani vai saako sitä pätkinä ?
Comment