Announcement

Collapse
No announcement yet.

324td pakosarja halki, korjaataanko vanha paska vaiko uutta pakosarjaa/turboa peliin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    324td pakosarja halki, korjaataanko vanha paska vaiko uutta pakosarjaa/turboa peliin

    Ilmeni viimeviikon aikanan näin että alkoi kiihtyminen heikkenemään, eli ei vastaa kaasuun kunnolla. Vastetta on siten että noin puoleen kaasuun asti tottelee hyvin ja siitä loppuun ei tapahdu vedon lisääntymistä juuri ollenkaan. Auto kyllä jaksaa sitten kulkea jollakin lailla kun sen saa hingutettua vauhtiin. Vastamäessä saa jo nelosta aika aikasessa vaihdeessa tunkea pesään . Polttoainetta ei mielestäni mene enempää/vähempää kuin normaalisti, lähtee käymään samalla tavalla ku ennenki ja käy kuten pitää, eli kone on ok. Kumpaan sopisi tuo vika paremmin, kaasupoljinpotikkaan vaiko pumppuun? Ja onko E30Td / E34Td samanlaisella potikalla. Mitähän TIS sanoo moisesta vian ilmenemisestä?
    T:Tero
    Last edited by Rocker; 26-06-2005, 19:38.
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
  • Velho
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 267
    • Tampere

    #2
    Jos kierrokset nousee tappiin asti kun polkaiset tallan tiskiin tyhjäkäynniltä niin ei ole vikaa kaasupolkimen potikassa !
    Potikat ovat samanlaisia E30 324td:ssä ja E34 524td:ssä

    Onko ahtopaineen tunnistimelle menevä letku ehjä ?
    Nouseeko ahdot normaalisti ?
    Pumpun karan asento potikka saattaa oikutella ja aiheuttaa tuon! Paljonko autolla on ajettu ?
    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #3
      Originally posted by Velho
      Jos kierrokset nousee tappiin asti kun polkaiset tallan tiskiin tyhjäkäynniltä niin ei ole vikaa kaasupolkimen potikassa !
      Potikat ovat samanlaisia E30 324td:ssä ja E34 524td:ssä

      Onko ahtopaineen tunnistimelle menevä letku ehjä ?
      Nouseeko ahdot normaalisti ?
      Pumpun karan asento potikka saattaa oikutella ja aiheuttaa tuon! Paljonko autolla on ajettu ?
      Juu, 5200rpm ottaapi paikaltaan. Mutta kiekat nousee ehkä hieman "tahmeasti" sanotaan 3000rpm ->. Ahdot tippunu ehkä 0,1bar. Ahtotunnistimen letkua en ole tarkastanut, taytyypä katsoa se. Autolla on ajettu mittarin mukaan 248tkm, mutta kuka tietää oikeat kilsat ku kyseessä tuontiauto.
      T:Tero

      Edittiä: Ellikkäs 1 ja 2 vaihteella ahdot ok 0,9bar, 3:lla 0,5bar ja 4/5 0,4bar elikkäs tuota ahtopainetunnistinta sietää tarkastella, missähän tuo mahtaa sijaita moinen tunnistin kun häviää se letku kuskin puolella huoltopistokkeen tykönä jonnekin, onko se sisällä kojetaulun alla vai missäpäin?
      T:Tero
      Last edited by Rocker; 13-06-2005, 20:55.
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • Rocker
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1023
        • Suburb of SUUR-Oulu

        #4
        Missäkohti se karan asentopoikkia sijaitsee pumpussa? Kellään tietoa tai antaa räjjäytyskuvvaa?
        T:Tero
        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
        EX: 524Tda, 324TdicT
        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

        Comment

        • Velho
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 267
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Rocker
          Juu, 5200rpm ottaapi paikaltaan. Mutta kiekat nousee ehkä hieman "tahmeasti" sanotaan 3000rpm ->. Ahdot tippunu ehkä 0,1bar. Ahtotunnistimen letkua en ole tarkastanut, taytyypä katsoa se. Autolla on ajettu mittarin mukaan 248tkm, mutta kuka tietää oikeat kilsat ku kyseessä tuontiauto.
          T:Tero

          Edittiä: Ellikkäs 1 ja 2 vaihteella ahdot ok 0,9bar, 3:lla 0,5bar ja 4/5 0,4bar elikkäs tuota ahtopainetunnistinta sietää tarkastella, missähän tuo mahtaa sijaita moinen tunnistin kun häviää se letku kuskin puolella huoltopistokkeen tykönä jonnekin, onko se sisällä kojetaulun alla vai missäpäin?
          T:Tero
          Ahtopaineen tunnistin sijaitsee suodatin jalan alla ja alkuperäinen kangaspunosletku on useinmiten murtuillut melkein poikki tuolta tunnistimen päästä
          Jos tuo kyseinen tunnistin ei saa täyttä tietoa ahdoista niin ei kone saa täyttä määrää polttoainetta.
          Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
          Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #6
            Originally posted by Velho
            Ahtopaineen tunnistin sijaitsee suodatin jalan alla ja alkuperäinen kangaspunosletku on useinmiten murtuillut melkein poikki tuolta tunnistimen päästä
            Jos tuo kyseinen tunnistin ei saa täyttä tietoa ahdoista niin ei kone saa täyttä määrää polttoainetta.
            Iso käsi sulle, pitää illalla tutkia tilannetta, kiitos vielä kerran
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #7
              Noniin, hermot on riekaleina ja juhannus (onneksi) takanapäin, ja touringistakin löytyi lopulta se syy, miksi se on niin juuttaan nuhainen ja laiskan oloinen. Pakosarja on ainakin yhdestä kohti halki siittä mistä pakosarja muuttuu 6->1 eli ahtimen alta käytännössä. Onneksi kaveri sen hoksasi, siitä Jusulle iso kiitos, kyllä ammatikseen diisseleitä rassaava mies osaa näköjään viat löytää. Nyt pitäs alkaa tekemään joko uus pakosarja ja ostaa uus ahdin tai hitsauttaa entinen, joka ei miellyttä ajatuksena ollenkaan.
              Sitten kysymykseen, passaako m20 pakosarja mitenkään m21td:iin. Isot pojat kertoivat että M20:sissä on käytetty turbotukseen diiselin orgis "kynttilänjalkoja"? Varmasti löytyy jostakin M20:n rakennettu turbopakosarja ennemmin kuin tommosen M21 EGR pakosarja. Jos nurkissa pyörii moinen M20 turbopakosarja, pm:ää vaan mulle tulemaan.
              T:Tero
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎