Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b30 (e39 '02)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flawa
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 30
    • Espoo

    M54b30 (e39 '02)

    Moro!

    E39:stä kuului disan kulmilta ääntä, joten päätin avata disan ja jep, pinni melkein tippui suoraan imukanavaan, sain sen kuitenkin kiinni.

    Eli DISAn korjaussarjan tilaus edessä.

    Mutta sitten itse kysymykseen. Te kaikki, jotka olette disaa käsitelleet, lähteekö tuosta normaalistikin pieni "muljahtava" ääni tuolta alipainekammion vierestä kun kääntelet läppää? kalvot on varmasti kunnossa, koska jos käännän läpän ja laitan sormen ilmaventtiiliin, avautuu läppä vain jotain 20 astetta ja pysyy siinä kunnes päästän sormen irti.

    Lähinnä haluan vain varmistaa etten turhaan ensin tilaa tuota korjaussarjaa vain huomatakseni että koko disa pitäisi vaihtaa jos tuo muljahtelu ei ole normaalia.

    Itselläni ei ole alipainepumppua, joten en saa tuohon koteloon alipainetta ja tämään avulla testattua kuuluuko ääni ns. normaaliolosuhteissa.

    Olis hyvä jos sais jo huomenna tilattua korjaussarjan, ei tuolla viitsisi ilman läppää oikein ajaa rajattomasti.
    Nyt F11 LCI 520d & E46 330Ci-avo M-Sport '02.

    ex-E91 320i '07, ex-E63 645Ci '04, ex-E39 525i farkku '02, ex-E87 120i '05, ex-E30 316i '90
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    #2
    Originally posted by Flawa View Post
    Moro!

    E39:stä kuului disan kulmilta ääntä, joten päätin avata disan ja jep, pinni melkein tippui suoraan imukanavaan, sain sen kuitenkin kiinni.

    Eli DISAn korjaussarjan tilaus edessä.

    Mutta sitten itse kysymykseen. Te kaikki, jotka olette disaa käsitelleet, lähteekö tuosta normaalistikin pieni "muljahtava" ääni tuolta alipainekammion vierestä kun kääntelet läppää? kalvot on varmasti kunnossa, koska jos käännän läpän ja laitan sormen ilmaventtiiliin, avautuu läppä vain jotain 20 astetta ja pysyy siinä kunnes päästän sormen irti.

    Lähinnä haluan vain varmistaa etten turhaan ensin tilaa tuota korjaussarjaa vain huomatakseni että koko disa pitäisi vaihtaa jos tuo muljahtelu ei ole normaalia.

    Itselläni ei ole alipainepumppua, joten en saa tuohon koteloon alipainetta ja tämään avulla testattua kuuluuko ääni ns. normaaliolosuhteissa.

    Olis hyvä jos sais jo huomenna tilattua korjaussarjan, ei tuolla viitsisi ilman läppää oikein ajaa rajattomasti.
    Kalvo pitää pienen äänen kun sitä liikuttelee, seon ihan normaalia. Jos läppä ei aukea kun pidät sormea ilmaventtiilin päällä niin kalvo on ehjä. Tilaa korjaussarja jossa tulee uudet tiivisteet ja uusi akseli niin pitäis pelittää
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #3
      Tai suoraan uusi, hinnassa ei paljon eroa.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1853
        • Karjaa

        #4
        Mutta uudessa on sama ongelma kuin vanhassakin, eli aikaa myöten lahoaa. Hyvällä korjaussarjalla ongelmasta päässee eroon suht lopullisesti.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11161
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Wespa View Post
          Mutta uudessa on sama ongelma kuin vanhassakin, eli aikaa myöten lahoaa. Hyvällä korjaussarjalla ongelmasta päässee eroon suht lopullisesti.
          Mut jos se uus kestää saman verran mitä siellä nyt oleva orggis, eli joku 15 vuotta, niin liekkö tästä "lahoamisesta" niin suurta ongelmaa. Kerkiää auto vaihtua monta kertaa siinä ajassa.
          Last edited by Pazi88; 11-09-2017, 10:38.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Itseä henkilökohtaisesti ahdistaa se tappi mikä sieltä voi irrota ja mennä koneesta läpi. Korjaussarjalla tämä suunnittelukukkanen poistuu.
            Minä olen jokaiseen M54 laittanut laadukkaan korjaussarjan, yleensä germanautosolutionsilta usasta. Hiton hyvä sarja.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1853
              • Karjaa

              #7
              Joo, en kanssa ymmärrä miksi korjata vaihtamalla tilalle vain uusi osa jossa on sama suunnitteluosaston aivopieru, ihan sama vaikka vaihtaisikin autoja kuin sukkia. Säästyypähän sitten seuraava omistaja päänvaivalta. Ja eipäköhän M54-pataisista E39:seistä ja E46:sista tule vielä jonkinlaisia klassikoita, "viimeisiä kunnollisia Bemuja" tjsp. :think German Auto Solutionsin setti on tosiaan mainio, ei varmasti halvin, mutta todella vaivaton "asentaa".
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎