Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 käyntihäiriö, vika = keinu katki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    M30B35 käyntihäiriö, vika = keinu katki

    Searchilla en löytänyt tarpeeksi tietoa.

    Elikä kone ei käy kaikilla. Nypin irti tulpanjohtoja 1- ja 2-sylinteriltä niin ei vaikutusta. 3:lta kun otti niin huomasi eroa. En usko että olisi niin paska tuuri että molemmat olisivat hajonneet samaan aikaan.

    Eli ennen kun lähden ostamaan monella 100€ uutta osaa olisi kiva kuunnella mielipiteitä mahdollisista vioista. Tulpat on vaihdettu muutama viikko sitten. Tulpanjohdot eivät ole hapettuneet. Puola näyttää hyvältä. Virranjakajaa ei ole vielä ollut aikaa purkaa. Pitää tänään illalla ottaa se auki.

    Ehdotuksia otetaan vastaan että mikä olisi hajonnut. Kannattaako tulpanjohdot suosiolla ostaa laakkoselta vai tarvikeliikkeestä?

    EDIT: Eli kyseessä E34 535i -91
    Last edited by Rockwell; 02-08-2005, 14:09.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Tarvikkeena ei saa, koska yhdessä on induktioanturi. Laakkoselta ei kannata hakea, motonetistä kannattaa hakea kaikki sytkäosat, sama valmistaja (eli kuten jotkut sanovat, "originaaliosia"), mutta hinta aivan eri luokkaa. Tai näin ainakin metro-auton tapauksessa, mutta tuskin noilla virallisilla bmw-liikkeillä paljoa hinnoissa eroa on. Muistaakseni jakajan kansi + pyörijä + sytkäjohtosatsi oli motonetissä ~200e.

    Niin ja vikaehdotus: Virranjakajan kansi sökö.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Cell
      Tarvikkeena ei saa, koska yhdessä on induktioanturi. Laakkoselta ei kannata hakea, motonetistä kannattaa hakea kaikki sytkäosat, sama valmistaja (eli kuten jotkut sanovat, "originaaliosia"), mutta hinta aivan eri luokkaa. Tai näin ainakin metro-auton tapauksessa, mutta tuskin noilla virallisilla bmw-liikkeillä paljoa hinnoissa eroa on. Muistaakseni jakajan kansi + pyörijä + sytkäjohtosatsi oli motonetissä ~200e.

      Niin ja vikaehdotus: Virranjakajan kansi sökö.
      Eipä taida vanhemmisa olla tuota induktioanturia. Ainakaan mulle ei otsikosta selvinnyt mistä koneesta kyse(E23/E28, E32/E34..)

      Ja itsekin epäilisin tuota virranjakajan kantta. Vastaavan tempun teki M30B28 joskus ja kansi oli sökö.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by muuris
        Eipä taida vanhemmisa olla tuota induktioanturia. Ainakaan mulle ei otsikosta selvinnyt mistä koneesta kyse(E23/E28, E32/E34..)

        Ja itsekin epäilisin tuota virranjakajan kantta. Vastaavan tempun teki M30B28 joskus ja kansi oli sökö.
        kyllä näissä vanhemmissakin (86-92) on kutosen johdossa anturi. motonetista saa kuitenkin johdot, maksaa vaan yli 100€ sielläkin.

        pyörijää ja jakajan kantta äänestetään täälläki. kulutustavaraa, yhteensä ~80€ motonetissä. avaa jakajan kansi niin olet jo viisaampi tuon suhteen.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by ankkuli
          kyllä näissä vanhemmissakin (86-92) on kutosen johdossa anturi. motonetista saa kuitenkin johdot, maksaa vaan yli 100€ sielläkin.

          pyörijää ja jakajan kantta äänestetään täälläki. kulutustavaraa, yhteensä ~80€ motonetissä. avaa jakajan kansi niin olet jo viisaampi tuon suhteen.
          OT: ainakaan omassa '85 ei ole sattunut silmään, mut se on kieltämättä hiukka palapeli (katti ilman kattia ja lambdaa ).
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #6
            Jes kiitoksia vastauksista. Tänään illalla virranjakaja auki. Onko mitään mitä tulisi huomioida sitä avattaessa? Toivottavasti saisin osatkin järjestettyä tänään. Niin olisi autokin taas liikunta kykyinen. Jos siis vika pyörijässä ja kannessa.
            Last edited by Rockwell; 15-06-2005, 14:28.
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Katot missä kunnossa nastat on? hapettumia? näkyykö kannessa halkeemia?
              jos ei korjaannu vaihdolla niin voi olla virranjakajan se "ohjausboxi" paskana siis se mikä siel sisällä on...vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan

              mittaat vaikka yleismittarilla kannen nastasta-->tulpanjohonpäähän et onko yhteyttä ja samal ohmi määrän katot
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #8
                Pyörijä ja kansi vaihdettu. Olivat aika huonossa kunnossa.

                Tulos: Käy samalla tavalla :(

                Enempää ei tänään jaksanut tehdä. Kipinä pitää huomenna katsoa.
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                • Rockwell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 1713
                  • Helsinki

                  #9
                  Nyt ollaan viisaampia. 1 ja 2 johdot ovat paskana kun yleismittarilla mittasin. Ehjällä johdolla kokeilin ja hyvin toimi. Toivottavasti motonettiin olisi tullut johtoja...
                  BMW F31 330d M-Sport -13
                  ex. BMW F21 116i -13
                  ex. BMW 540i(g) Touring -01
                  ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                  ex. BMW 316g -99
                  ex. BMW M5 Touring -92
                  ex. BMW 535i -91
                  ex. BMW M5 -91
                  ex. BMW 325i Touring -90

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Motonet
                    530/535i 89--96 (M30-moottori) "BMW-original" sis. anturin 11-2242 129.00 ???
                    jos jaksaa huutaa eBaysta ni säästyy euroja. kestää vaan helposti pari viikkoo
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11694
                      • Kouvola

                      #11
                      no on vaihteeksi aika kallista motonetissäkin ku kl-varaosistakin saa alle 100€

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Mistäs ne löydän tuolta KL-varaosat sivuilta? Prkl kun ei ole vieläkään tullut johtoja pääkaupunkiseudun motonettiin!
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Rockwell
                          Mistäs ne löydän tuolta KL-varaosat sivuilta? Prkl kun ei ole vieläkään tullut johtoja pääkaupunkiseudun motonettiin!
                          Soittoa vaan, KL:ssä on hyllyssäkin paljon noita perusjuttuja, ei nettisivuiltä näe ollenkaan kaikkea. Tilaamalla saa sit loput mutta kestääää..
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            #14
                            No täks päiväks en saa muita johtoja kun ProSpark. 130€ maksaa toivottavasti ei mee rahat ihan hukkaan..

                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Eipä taida olla induktioanturia -> kulutus nousee uuteen ulottuvuuteen eikä toiminta ainakaan parane.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎