Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prikka uppos öljykiertoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 334

    Prikka uppos öljykiertoon

    Juu eli säätelin venttileja ja sain kaikki lähes kohilleen, noh löin käyntii ja rupes naputtaa nii perkeleesti, avasin venttiili kopan ja oli sit loppujen lopuks menny kierre 6 pytyn pakopuolen epäkeskon pitimestä. noh rupesin siinä sit sählään ja sain irti sen epäkesken ja pultin joka sitä pitää, prikkaa sit poistaes kävi paskaset, prikka tippu öljyn kierron kanavaan, siinä ihan vieres pitkä piiitkä reikä ja sinne humpsahti, voi ny vittu!! koitin sitä sieltä sörkkiä mutta se nyt oli aivan täysin toivotonta, todennäkösesti vaan painoin sen prikan aivan pohjaan asti. Oonko oikees jos sanon että se prikka on muhimassa kampiakselin vieressä ? Jos koneen starttaan niin prikka pyörähtää sinne johonki väliin ja humps heijaa et poika aja enää tippaakaan. Onko mitään mahista et se sieltä hirveel tuuril menis ja pyöris öljypohjaan ? Vai täytyykö mun nyt ruveta purkaan kokopaska, hirveetä itsevarmuutta ei edes ole koska en ole moista aikasemmin tehny.

    Auttakaa ny jumalauta
    Last edited by Bnito; 17-06-2005, 22:12.
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    #2
    Älä ainakaan sitä käyntiin laita. En kyllä moottoreista tiedä mitään, mutta varmaan öljyt pitää laskee ja ottaa se öljypohja irti.

    niin... tai auttaako se pohjan irroitus mitään... en tiiä?

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Paska tsägä

      On noita pommeja ollu minkä ö-pohjasta löytyy muttereita.
      Hyvin on pelannu..
      Mut saa hieman jännittää ajellessa
      Ei tommonen oikein mitenkään pääse nousemaan mihkään väliin..

      Mut kannattaa silti kaivaa se jotenkin pois sieltä..
      ö-vaihtoa kunnes tulee öljyn mukana tai ö-pohja irti.

      On kumminkin aika hintava hommaa uus kone yhen prikan takia
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • tolppa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 69
        • savonlinna

        #4
        kaverilla tippu joskus virran jakajan akseli...kun joku sieltä oli kasaillu jotain vituiks...ja ei se enää koskaan sieltä öljypohjasta mihinkään tavottanu.on isompi osa kyllä kun se rikka,mutta mistä sitä tietää vaikka se rikka tavottaisikin. :-)Itse en ehkä tonkisi pois...ellei sit tule öljyn vaihdon yhteydessä.Ja kone oli muuten m20b20

        Comment

        • Bnito
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 334

          #5
          Noh rupesin jo purkaan.

          Kaikkeen sitä joutuu yhen vitun prikan takia. Sanokaas nyt sit mitä mun kannattaa uusia tuolta, kun tuon nyt joudun aikas lailla availemaan. Purkamises tuskin hirveitä ongelmia tulee, toinen juttu on sit kasaaminen mutta eiköhän täältä apuja saa...

          Vituttaa vaan ku pitäis kulkee 40km töihin ni nyt pitää sit ruveta pummiin jostain autoo lainaks...Noh välillä tä o tämmöstä, onneks ei tullu rikottua mitään, tottunu varmaa tähä paskaan säkään jo, ettei oikeen ees hermostu.
          F11 525 3.0 -10

          Ex E46 330d Touring -00
          Ex 316/325 '85

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Jollain piiiitkällä ja taipuisalla varrella olevalla magneetilla voi vielä kokeilla onkia sitä rikkaa.

            Muokkaa vähän tuota otsikkoa...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #7
              Miten tuo öljynkierto oikeastaan menee.
              Eli meneekö ne paluukanavat venttiilikoneistosta suoraan öljypohjaan, vai kiertääkö ne vielä jotain kautta.
              Kampiakselin runkolaakerithan vaatii öljynpainetta, joten niille öljy tulee suoraan pumpulta, eikä kannesta?!

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                #8
                Originally posted by jani73
                Miten tuo öljynkierto oikeastaan menee.
                Eli meneekö ne paluukanavat venttiilikoneistosta suoraan öljypohjaan, vai kiertääkö ne vielä jotain kautta.
                Kampiakselin runkolaakerithan vaatii öljynpainetta, joten niille öljy tulee suoraan pumpulta, eikä kannesta?!
                Tuohan kuulostas hyvältä

                tuossa hetken mietin ja päätin etten kyl sittenkään pura, ei o vehkeitä eikä taitoa koko purkamiseen, kolahtakoon jos kolahtaa, jos yks prikka bemun tappaa niin sit se saa mennä, toivotaan että bemu ja prikka osaavat elää sievässä symbioosissa

                Huomenna pistän nippuun mitä kerkesin purkaa ja toivon parasta, eihän sitä toisaalta tiedä millon se prikka johonki ottaa osumaa, mutta jos nyt edes hetken hengissä pörisis.
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Anna rattahan kakattaa...

                  Mua ainakin pelottais paljon enemmän jos se prikka olis pudonnu tulpanreijästä sylinteriin/palotilaan.

                  Anna mennä vaan, kyllä se prikka sinne öljypohjaan kolahtaa ja ihmettelee sitten siellä maailman menoa (ensin olin huipulla nyt ihan pohjalla)
                  Last edited by T3; 17-06-2005, 22:53.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • bavaria:39
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 323
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by tolppa
                    kaverilla tippu joskus virran jakajan akseli...kun joku sieltä oli kasaillu jotain vituiks...ja ei se enää koskaan sieltä öljypohjasta mihinkään tavottanu.on isompi osa kyllä kun se rikka,mutta mistä sitä tietää vaikka se rikka tavottaisikin. :-)Itse en ehkä tonkisi pois...ellei sit tule öljyn vaihdon yhteydessä.Ja kone oli muuten m20b20
                    Ottiko kaveris lopulta tuon akselin pois sieltä? Nimimerkki "sama akseli öljypohjassa, e28+m20b20"

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by jani73
                      Miten tuo öljynkierto oikeastaan menee.
                      Eli meneekö ne paluukanavat venttiilikoneistosta suoraan öljypohjaan, vai kiertääkö ne vielä jotain kautta.
                      Kampiakselin runkolaakerithan vaatii öljynpainetta, joten niille öljy tulee suoraan pumpulta, eikä kannesta?!
                      Tuossa yksi kuva öljynkierrosta (M50)

                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Eipä mahda yks rikka siel menoa haitata, tosin öljypohjan irrottaminen ei nyt niin kauhee homma ole. Konetta nostaa vähän vänkärinpuolelta ylös ni se mahtuu tulemaan pois.
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • Tapsa.k
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2676
                          • Oulu

                          #13
                          Joskus nuita tippuneita osia on tullu lotottua magneetti öljypohjassa.
                          -Official member of BTCF-Sauna Team-

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Onko tuon koneen öljyropussa muuten magneettia? Siihenhän se tarttuu jos on.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Sen voi siihen asentaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎