Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d e91 M57 turbojen pohdintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heisq
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 8
    • Turku

    335d e91 M57 turbojen pohdintaa

    Nonniih suorittelin autolle talvihuoltoa ja sieltä tuli pienehkö yllätys vastaan.. molemmat turbot taitavat olla tiensä päässä, välystä löytyy molemmista sitten niin vaan s**tanasti ja öljyäkin on paikat täynnä. Niin nyt puntaroin vaihtoehtoja..

    Uudet vakio turbotko vaiko jotain vähän viriviri pakettia? Onko näissä hinnallisesti mitään eroa, se on ehkä suurin kynnys itselleni

    Ps. Autolla tosiaan rullattu 213tkm niin taitaa olla aika normaali elinkaari turbolle.
    E91 335d pre lci ///M-Sport
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5258
    • Pirkkala

    #2
    Mihin suuntaan välys on? Aksiaalisuuntaan ei sais oikeestaan olla mutta säteen suuntaan saa.
    Öljyä ajelehtii lähes aina imu/paineputkistossa
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jussi90
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 48
      • Joensuu

      #3
      Huoltoa vain

      Originally posted by heisq View Post
      Nonniih suorittelin autolle talvihuoltoa ja sieltä tuli pienehkö yllätys vastaan.. molemmat turbot taitavat olla tiensä päässä, välystä löytyy molemmista sitten niin vaan s**tanasti ja öljyäkin on paikat täynnä. Niin nyt puntaroin vaihtoehtoja..

      Uudet vakio turbotko vaiko jotain vähän viriviri pakettia? Onko näissä hinnallisesti mitään eroa, se on ehkä suurin kynnys itselleni

      Ps. Autolla tosiaan rullattu 213tkm niin taitaa olla aika normaali elinkaari turbolle.
      Jos haluat voimaa sieltä alkaa ottaa niin eikun vakiorunkoihin tehtäviä viriahtimia teettämään ja softasta härnäämään lisää voimaa. Vanhat ahtimet voi hyvinkin olla noilla kilometreillä kunnostuskelpoiset jos ei oo ihan losoväljäksi ajettu, vireissä ei haittaa vaikka ois koppiin kerennytkin vähän jälkeä tulla kun ajetaan ylikokoon jokatapauksessa. .

      Virit jää halvemmaksi tehdä omiin runkoihin, kuin ostaa uudet alkuperäiset. Jos pystyy huoltamaan nuo nykyiset niin jää vielä hieman halvemmaksi kuin virit, hintaero joitain satoja euroja (koneistukset ja pyörät erotuksena). Jos on tuon verran ajettu auto varmuudella niin sokkona ei kannata vaihtureita ottaa, vaan huollattaa / arvioituttaa omat ensin.

      Oudon pienillä kilometreillä on mennyt jos molemmissa ahtimissa päittäistä (ainakin jos kyse vakiokunnossa olevasta autosta). Kannattaa tätä selvitellä ennenkuin heittää uudet kiinni. :think
      When it comes to carbon footprint, bigger is better.

      E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

      ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎