Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 ja vanoksen solenoidit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • belfu
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 19
    • espoo

    N52 ja vanoksen solenoidit

    Moikka,
    Eli eli, oma 2006 330xi tällä N52 padalla on nyt välillä vilkutellut tuota moottorivaloa ja vikakoodiksi antaa näitä vanoksen säätöjen alueen ulkopuolella oloja. Täältä ja ulkomaisilta foorumeilta saanut sen käsityksen, että homma olisi hyvä aloittaa noiden solenoidin putsauksella tai vaihtamisella.

    Te ketkä näitä olette vaihtaneet, mitä olette laittaneet tilalle? Orggis osa näyttäisi olevan 150e/kpl. Ainakin schmiedmann myy tarviketta sitten puoleen hintaan tästä. Ja Ebaysta kun katsoo, niin sieltä löytyy sitten halvimmat jo 50e/pari. Eli aika isoa haarukkaa.
    Onko joku ajanut näillä tarvikkeilla onnistuneesti, vai onko parempi pitäytyä taatusti toimivassa? Näiden vaihtaminenhan ei onneksi iso homma ole, että sinänsä voi vaikka kokeilla vähän kepillä jäätä...
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by belfu View Post
    Moikka,
    Eli eli, oma 2006 330xi tällä N52 padalla on nyt välillä vilkutellut tuota moottorivaloa ja vikakoodiksi antaa näitä vanoksen säätöjen alueen ulkopuolella oloja. Täältä ja ulkomaisilta foorumeilta saanut sen käsityksen, että homma olisi hyvä aloittaa noiden solenoidin putsauksella tai vaihtamisella.

    Te ketkä näitä olette vaihtaneet, mitä olette laittaneet tilalle? Orggis osa näyttäisi olevan 150e/kpl. Ainakin schmiedmann myy tarviketta sitten puoleen hintaan tästä. Ja Ebaysta kun katsoo, niin sieltä löytyy sitten halvimmat jo 50e/pari. Eli aika isoa haarukkaa.
    Onko joku ajanut näillä tarvikkeilla onnistuneesti, vai onko parempi pitäytyä taatusti toimivassa? Näiden vaihtaminenhan ei onneksi iso homma ole, että sinänsä voi vaikka kokeilla vähän kepillä jäätä...
    Yhdessä tapauksessa pohdittiin samaa asiaa.... kunnes löydettiin netistä kokemuksia noista kiinalaisista jotka eivät toimi. Älä haaskaa rahojasi niihin koska lopputulos on sellainen että ostat alkuperäiset. Kinukeissa toimimattomuuden lisäksi on ollut porauksia sivussa josta on voinut tunnistaa että jotain on pielessä. Aidon ja kopion tunnistaa osan väristä (kiinnitysosa hiekkapuhallettu vs kiiltävä) sekä hinnasta ja varaosanron puuttumisena... jokainen toki tekee rahoillaan mitä haluaa...

    Löytyi tuolta viestikin asiaan liittyen...
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • belfu
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 19
      • espoo

      #3
      Kiitos fraatti kommenteista ja vinkistä tuohon toiseen threadiin.
      Mistäs noita alkuperäisi löytyisi suomesta tuohon satasen pintaan, kuten tuossa toisessa threadissa oli puhetta?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎