Toisessa threadis tuosta jo mainitsin.
Tänään aamulla töihin mennessä nyki aluks motarilla hieman ja sit vähän ennenkö töihin pääsin rupes nykiin aivan perkeleesti, noh ajattelin ja toivoin jos se iltapäivällä ois jotenki maagisesti korjaantunu...
Löin auton käyntiin iltapäivällä kun töistä pääsin ja nostin siinä parkissa kiekkoja 2000-3000rpm ja pidin siinä hetken...aluks kävi hyvin mut noin 20s päästä rupes pätkimään, nostin vielä vähän kierroksia ja pidin siinä niin sit rupes pätkimään oikein huolella, kiekka mittari tipahtelee n.250rpm per pätkäsy.
Noh ajattelin et ei perkele kyl mun nyt himaan on päästävä ja sammutin auton, avasin konepellin ja tönin liittimiä ja tulpan johdot repäsin irti ja tungin takas, samoin kaikki muutkin johdot pyrin irrottaan ja laitoin takasin. Ei pätkiny ihan niin paljoa enää ja lähin körötteleen kyläteitä pitkin kohti kotia, vauhtia n.60kmh, pätki matkalla kyllä, mutta ajelin matalilla kiekoil niin pätkimistä ei tapahtunu paljoa, satunnaisia töksähtelyjä. Siitä sit pääsin kääntymään ns. päätielle kohti himaa ja lähin kiihdyttään, samantien rupes pätkiin armottomasti jo kun kaasuun koski, ei ollu vaihtoehtoja muitakun ajaa tiensivuun ja päästää takana torkkuvat ohi. Siitä sit uus yritys ja ihan hellästi kaasua painaen sain vauhdin pikkuhiljaa kiihtymään 60kmh, käyttäen matalia kierroksia, noh pääsin yhen mäen ylös ja painoin kaasua lisää ja pätki taas siihen malliin ettei edes vauhti noussut, ajoin siitä sit huoltiksen pihaan, ostin röökiä, imasin pari ja taas avasin nokkapellin, repäsin irti sen sytysennakko piuhan joka on kiinni 6 pytyn tulpanjohdos, eipä oikein vaikuttanut, kierrättelin siinä konetta varmaan 5 minuuttia ja pätkiminen vaan jatku, päätin sit koittaa himaan ajella. Noh matka taittukin hyvin ja nyt ei taas pätkinyt muutakun satunnaisesti, pääsin jopa ajeleen 100kmh, sit just kun käännyin kohti koti kylää, jarrutin ja heitin kakkosta silmään tehden vähä rajumman moottori jarrutuksen ja käännyin vauhtia joku 30kmh, niin auto sammu. Ei meinannu lähtee käyntiin millään, sorvailin joku pari minuuttia, sit yhtäkkiä rupes elon ääniä kuuluun ja hetken sorvattua auto lähti käyntiin, pätkien tosin, ja pätki sillain et kiekka mittari heitteli aluks 200rpm -> 700rpm -> 1500rpm ja sit yhtäkkiä rupes käymään normaalisti, noh siitä sit vitututksis kiihdytin täpit ja kiersi hyvin mutta kakkoselle vaihteas meinas ihan sammahtaa ku pätkäs niin pahasti, siitä sit köröttelin hiljaa matalilla kiekoilla himaan...
Semmosta.
Eli jos ei tuota tarinaa jaksa lukea niin kaikessä yksinkertaisuudessaan kone pätkii yli 2000rpm hieman, ja yli 3000rpm välillä ei suostu edes paikoillaan kiertämään koska pätkii niin pahasti. Jos lyö kaasun pohjaan esim 2500rpm niin pätkii samantien siten ettei pääse vauhti kasvamaan.
Tulpat on vaihdettu n.1kk sitten, pyörijä putsattu samalla. Tyhjäkäynti normaalisti ravistaa hieman.
Ois hieno homma jos vinkeil sais viel huomen pelittään sen verran että töihin pääsis.
Tänään aamulla töihin mennessä nyki aluks motarilla hieman ja sit vähän ennenkö töihin pääsin rupes nykiin aivan perkeleesti, noh ajattelin ja toivoin jos se iltapäivällä ois jotenki maagisesti korjaantunu...
Löin auton käyntiin iltapäivällä kun töistä pääsin ja nostin siinä parkissa kiekkoja 2000-3000rpm ja pidin siinä hetken...aluks kävi hyvin mut noin 20s päästä rupes pätkimään, nostin vielä vähän kierroksia ja pidin siinä niin sit rupes pätkimään oikein huolella, kiekka mittari tipahtelee n.250rpm per pätkäsy.
Noh ajattelin et ei perkele kyl mun nyt himaan on päästävä ja sammutin auton, avasin konepellin ja tönin liittimiä ja tulpan johdot repäsin irti ja tungin takas, samoin kaikki muutkin johdot pyrin irrottaan ja laitoin takasin. Ei pätkiny ihan niin paljoa enää ja lähin körötteleen kyläteitä pitkin kohti kotia, vauhtia n.60kmh, pätki matkalla kyllä, mutta ajelin matalilla kiekoil niin pätkimistä ei tapahtunu paljoa, satunnaisia töksähtelyjä. Siitä sit pääsin kääntymään ns. päätielle kohti himaa ja lähin kiihdyttään, samantien rupes pätkiin armottomasti jo kun kaasuun koski, ei ollu vaihtoehtoja muitakun ajaa tiensivuun ja päästää takana torkkuvat ohi. Siitä sit uus yritys ja ihan hellästi kaasua painaen sain vauhdin pikkuhiljaa kiihtymään 60kmh, käyttäen matalia kierroksia, noh pääsin yhen mäen ylös ja painoin kaasua lisää ja pätki taas siihen malliin ettei edes vauhti noussut, ajoin siitä sit huoltiksen pihaan, ostin röökiä, imasin pari ja taas avasin nokkapellin, repäsin irti sen sytysennakko piuhan joka on kiinni 6 pytyn tulpanjohdos, eipä oikein vaikuttanut, kierrättelin siinä konetta varmaan 5 minuuttia ja pätkiminen vaan jatku, päätin sit koittaa himaan ajella. Noh matka taittukin hyvin ja nyt ei taas pätkinyt muutakun satunnaisesti, pääsin jopa ajeleen 100kmh, sit just kun käännyin kohti koti kylää, jarrutin ja heitin kakkosta silmään tehden vähä rajumman moottori jarrutuksen ja käännyin vauhtia joku 30kmh, niin auto sammu. Ei meinannu lähtee käyntiin millään, sorvailin joku pari minuuttia, sit yhtäkkiä rupes elon ääniä kuuluun ja hetken sorvattua auto lähti käyntiin, pätkien tosin, ja pätki sillain et kiekka mittari heitteli aluks 200rpm -> 700rpm -> 1500rpm ja sit yhtäkkiä rupes käymään normaalisti, noh siitä sit vitututksis kiihdytin täpit ja kiersi hyvin mutta kakkoselle vaihteas meinas ihan sammahtaa ku pätkäs niin pahasti, siitä sit köröttelin hiljaa matalilla kiekoilla himaan...
Semmosta.
Eli jos ei tuota tarinaa jaksa lukea niin kaikessä yksinkertaisuudessaan kone pätkii yli 2000rpm hieman, ja yli 3000rpm välillä ei suostu edes paikoillaan kiertämään koska pätkii niin pahasti. Jos lyö kaasun pohjaan esim 2500rpm niin pätkii samantien siten ettei pääse vauhti kasvamaan.
Tulpat on vaihdettu n.1kk sitten, pyörijä putsattu samalla. Tyhjäkäynti normaalisti ravistaa hieman.
Ois hieno homma jos vinkeil sais viel huomen pelittään sen verran että töihin pääsis.
Comment