Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykii ja kunnolla, m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 334

    Nykii ja kunnolla, m20b25

    Toisessa threadis tuosta jo mainitsin.

    Tänään aamulla töihin mennessä nyki aluks motarilla hieman ja sit vähän ennenkö töihin pääsin rupes nykiin aivan perkeleesti, noh ajattelin ja toivoin jos se iltapäivällä ois jotenki maagisesti korjaantunu...

    Löin auton käyntiin iltapäivällä kun töistä pääsin ja nostin siinä parkissa kiekkoja 2000-3000rpm ja pidin siinä hetken...aluks kävi hyvin mut noin 20s päästä rupes pätkimään, nostin vielä vähän kierroksia ja pidin siinä niin sit rupes pätkimään oikein huolella, kiekka mittari tipahtelee n.250rpm per pätkäsy.

    Noh ajattelin et ei perkele kyl mun nyt himaan on päästävä ja sammutin auton, avasin konepellin ja tönin liittimiä ja tulpan johdot repäsin irti ja tungin takas, samoin kaikki muutkin johdot pyrin irrottaan ja laitoin takasin. Ei pätkiny ihan niin paljoa enää ja lähin körötteleen kyläteitä pitkin kohti kotia, vauhtia n.60kmh, pätki matkalla kyllä, mutta ajelin matalilla kiekoil niin pätkimistä ei tapahtunu paljoa, satunnaisia töksähtelyjä. Siitä sit pääsin kääntymään ns. päätielle kohti himaa ja lähin kiihdyttään, samantien rupes pätkiin armottomasti jo kun kaasuun koski, ei ollu vaihtoehtoja muitakun ajaa tiensivuun ja päästää takana torkkuvat ohi. Siitä sit uus yritys ja ihan hellästi kaasua painaen sain vauhdin pikkuhiljaa kiihtymään 60kmh, käyttäen matalia kierroksia, noh pääsin yhen mäen ylös ja painoin kaasua lisää ja pätki taas siihen malliin ettei edes vauhti noussut, ajoin siitä sit huoltiksen pihaan, ostin röökiä, imasin pari ja taas avasin nokkapellin, repäsin irti sen sytysennakko piuhan joka on kiinni 6 pytyn tulpanjohdos, eipä oikein vaikuttanut, kierrättelin siinä konetta varmaan 5 minuuttia ja pätkiminen vaan jatku, päätin sit koittaa himaan ajella. Noh matka taittukin hyvin ja nyt ei taas pätkinyt muutakun satunnaisesti, pääsin jopa ajeleen 100kmh, sit just kun käännyin kohti koti kylää, jarrutin ja heitin kakkosta silmään tehden vähä rajumman moottori jarrutuksen ja käännyin vauhtia joku 30kmh, niin auto sammu. Ei meinannu lähtee käyntiin millään, sorvailin joku pari minuuttia, sit yhtäkkiä rupes elon ääniä kuuluun ja hetken sorvattua auto lähti käyntiin, pätkien tosin, ja pätki sillain et kiekka mittari heitteli aluks 200rpm -> 700rpm -> 1500rpm ja sit yhtäkkiä rupes käymään normaalisti, noh siitä sit vitututksis kiihdytin täpit ja kiersi hyvin mutta kakkoselle vaihteas meinas ihan sammahtaa ku pätkäs niin pahasti, siitä sit köröttelin hiljaa matalilla kiekoilla himaan...

    Semmosta.

    Eli jos ei tuota tarinaa jaksa lukea niin kaikessä yksinkertaisuudessaan kone pätkii yli 2000rpm hieman, ja yli 3000rpm välillä ei suostu edes paikoillaan kiertämään koska pätkii niin pahasti. Jos lyö kaasun pohjaan esim 2500rpm niin pätkii samantien siten ettei pääse vauhti kasvamaan.

    Tulpat on vaihdettu n.1kk sitten, pyörijä putsattu samalla. Tyhjäkäynti normaalisti ravistaa hieman.

    Ois hieno homma jos vinkeil sais viel huomen pelittään sen verran että töihin pääsis.
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85
  • Staffel
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 165
    • Turku

    #2
    ootkos lukenut "nykymisviat FAQ"? siella muutamia kikkoja joita voisit koittaa... eli loytyy ongelmat osiosta nastalla.
    850i '92

    Comment

    • Bnito
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 334

      #3
      Kyllähän se tuli lukastua, elettelin toivoja vaan et ois saanu tänään kuntoon, noh jospa sitä sit jostain taas vaihteeks laina auto alle.

      Täytyy ny kattoo noita muitten ongelmia ja kattoo onko samantapasta.
      F11 525 3.0 -10

      Ex E46 330d Touring -00
      Ex 316/325 '85

      Comment

      • Bnito
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 334

        #4
        No nyt taas oikosulku kajuutassa joten en muista nyt osan nimeä, mut kumminkin se josta menee virtapiuha pyörijälle, mittasin sen ensio ja toisiokäämit, toinen oli ok, 6002 ohmia (ilm. 5000-6000 ohmia) ja toinen olikin sit 2.8-1.4ohmia, mittari hieman veteli ees taas mut monen mittauskerran jälkeen sain putkeen 1.4 ohmia, alussa se oli korkeimmillaan 2.8 ohmia (ilm. 0.5ohmia) eli oiskos tuo sitten paskana? Pyörijän ja sen kannen tuos putsailin, täytyy viel huomenna vilkasta tulpanjohtojen ohmi määrät jos moiseen kykenee...
        F11 525 3.0 -10

        Ex E46 330d Touring -00
        Ex 316/325 '85

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1527
          • TaNpere

          #5
          Itselläni oli kanssa samanlainen vika m20b25 moottorissa eli nyki ja paukku aivan perkeleesti välillä kun ajeli eikä pystynyt tasaisella vauhdilla ajaessa lisäämään kaasua reippaammin. vika löytyi moottorin liittimistä eli tuttu ja turvallinen crc auttoi asiaan ja vika häipyi täysin kun kävin kaikki liitokset läpi ja putsasin hapettumat.

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Xhawk
            OBTCF Member
            • Jul 2004
            • 2326
            • Kierrosalueella (hki)

            #6
            Voisko olla bensansyötössä jotain tukkoa? Eli suuttimet ja bensansuodatin eivät ole tukossa.
            "Position One, Position One"
            Punainen miesten voimisteluauto

            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

            Comment

            • Bnito
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 334

              #7
              Bensan suodatin itelle tuli ekana mieleen, pikkuveikan entistä sunnyä koitti moni korjtata, vaihdettiin kaasaria sun muuta härpäkettä ja lopulta tuo bensan suodatin oli vain tukos, koitin tuolta sitä ettiä kone tilasta mut perkele en kyl löytäny oikein millään. Täytyy myös nuo liittimet putsailla.
              F11 525 3.0 -10

              Ex E46 330d Touring -00
              Ex 316/325 '85

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #8
                Bensansuodatin löytyy varmaan läheltä pumppua, eli tankinluonta.

                Comment

                • Bnito
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 334

                  #9
                  Originally posted by Antti O
                  Bensansuodatin löytyy varmaan läheltä pumppua, eli tankinluonta.
                  Voi perse tuota just pelkäsin
                  F11 525 3.0 -10

                  Ex E46 330d Touring -00
                  Ex 316/325 '85

                  Comment

                  • vpernu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 522
                    • Kouvola

                    #10
                    tarkistappa viel haitariletku ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välilt..

                    Comment

                    • Bnito
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 334

                      #11
                      Täytyy tos jussin jälkee kattella ja ihmetellä kun joutuu nyt pakeneen ahvenan maalle naatiskelee ölppää
                      F11 525 3.0 -10

                      Ex E46 330d Touring -00
                      Ex 316/325 '85

                      Comment

                      • Bnito
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 334

                        #12
                        Taas liikkuu, putsasin kaikki sähköliitokset crc:llä niin rupes toimaan...Kattoo ny sit mitä huomen käy ku töissä käyn.

                        Edit : Toimii hyvin, kiitosta
                        Last edited by Bnito; 28-06-2005, 16:44.
                        F11 525 3.0 -10

                        Ex E46 330d Touring -00
                        Ex 316/325 '85

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎