Announcement

Collapse
No announcement yet.

n62 korkea joutokäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyyrä
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 42

    n62 korkea joutokäynti

    Mistähän voisi johtua kun lämmettyään kierrokset nousee tuonne 1000 tietämille? kylmänä normaalit, mitä nyt pientä heijausta. vikakoodia antaa ilmamäärämittari katkonainen. kokeiltu toisella mittarilla ihan sama oire. joskus tulee myös imusarjan paineanturi katkonainen. voiko noista arvoista päätellä happitunnistimien kunnosta? joku niitä epäili..
    ei näköjään kuvakaappauksen kopiointi onnistunut tähän...

    Last edited by jyyrä; 04-01-2018, 20:23.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    No entäpäs se legendaarinen imuvuoto? Sehän vois tommosen jopa tehäkki

    Niin ja jos kaksi anturia antaa katkonaisen signaalin vikakoodin niin katoppa ettei oo piuhoissa vikaa. Ne pääsee seuraamaan boksille asti muistaakseni kohtuu helposti.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jyyrä
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 42

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      No entäpäs se legendaarinen imuvuoto? Sehän vois tommosen jopa tehäkki

      Niin ja jos kaksi anturia antaa katkonaisen signaalin vikakoodin niin katoppa ettei oo piuhoissa vikaa. Ne pääsee seuraamaan boksille asti muistaakseni kohtuu helposti.
      Ainakaan ilmavuotoa ei ole löytynyt. Täytyy noita johtoja käydä läpi. Ite pelännyt valvetronic vikaa.. Voikohan tehdä tuollaista oiretta? Olikos se toiminta jotenkin niin että lämmettyä valvetronic säätää tyhjäkäynnin ja kaasuläppä täysin kiinni? Vai oonko ymmärtäny väärin? Tosin nuo vikakoodit ei viittaisi suoraan siihen...

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by jyyrä View Post
        Ainakaan ilmavuotoa ei ole löytynyt. Täytyy noita johtoja käydä läpi. Ite pelännyt valvetronic vikaa.. Voikohan tehdä tuollaista oiretta? Olikos se toiminta jotenkin niin että lämmettyä valvetronic säätää tyhjäkäynnin ja kaasuläppä täysin kiinni? Vai oonko ymmärtäny väärin? Tosin nuo vikakoodit ei viittaisi suoraan siihen...
        Se kaasuläppä on selallään auki kun ohjaus on valvetronic modissa ja venttiilinostolla rajoitetaaan käynti. Paljon sulla on venttiili nostoa imupuolella kun on 1000rpm tyhjäkäynti.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Paljonko autolla ajettu? Onko ollut sinulla kauan?
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Minulta löytyy osia n62 valveronic kanteen roppakaupalla jos tarvetta ilmenee.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jyyrä
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 42

              #7
              Originally posted by kye View Post
              Paljonko autolla ajettu? Onko ollut sinulla kauan?
              ajettu 208tkm. suomi-auto
              ostin laahainvikaisena, uusittu ketjut, laahaimet ja venttiilivarren kumit.
              silmällä en havainnut vikaa valvetronic hommelissa kun sitä pyörittelin, tosin en niin tarkkaankaan sitä tutkinut..

              Eikä ole tietoa oliko tuo vika siinä jo ennen remonttia, vai mahdollisesti tullut siinä yhteydessä. kumminkin minun aikaan ollut aina tuollainen. lämmettyään nostaa kierrokset. mittaristoon ei kumminkaan vikavalot syty.

              tuo vika ilmamassamittarin virtauksen virtapiirin korkea jännite tulee heti melkein takaisin kun sen on kuitannut. myös joskus tulee koodit b27b8, 2761 ja 2760 autocomilla luettuna.
              Pitäisköhän lukea myös jollain muulla testerillä..

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                #8
                Kollaa se venttiilinnosto tyhjäkynnillä nyt ekaksi testerillä. Pitäisi olla luokkaa 0,3-0,35mm silloin kun moottori on normilämmöissä.
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • jyyrä
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 42

                  #9
                  Originally posted by kye View Post
                  Kollaa se venttiilinnosto tyhjäkynnillä nyt ekaksi testerillä. Pitäisi olla luokkaa 0,3-0,35mm silloin kun moottori on normilämmöissä.
                  Pitää tarkistaa tuo. entäs jos ei ole arvoissa? onko säätömahdollisuutta vai tarkoittaako että jotiain on kulunut?

                  Comment

                  • jyyrä
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 42

                    #10
                    Jotain selvis. valvetronicin säätö tapissa ja pois käytöstä. ilmamäärä tyhjäkäynnillä puolet pielessä ja siks mittaria herjas. ei tietoo miks ei itseoppinut tuota säätöä. Testerillä säädetty valvetronic ja johan rupes pyörimään nätisti 560rpm. ja ilmamäärä ok.
                    Toivotaan että pysyykin ja toimii myös kylmänä...

                    Comment

                    • jyyrä
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 42

                      #11
                      Originally posted by jyyrä View Post
                      Jotain selvis. valvetronicin säätö tapissa ja pois käytöstä. ilmamäärä tyhjäkäynnillä puolet pielessä ja siks mittaria herjas. ei tietoo miks ei itseoppinut tuota säätöä. Testerillä säädetty valvetronic ja johan rupes pyörimään nätisti 560rpm. ja ilmamäärä ok.
                      Toivotaan että pysyykin ja toimii myös kylmänä...
                      Voiskohan olla että ei antanut opetella tuota valvertonicin arvoa kun antoi vikakoodia ilmamassamittarista, mikä taas johtui kun tuo perus säätö pielessä?

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #12
                        Hieno juttu että vikaa löytyi.
                        Toivottavasti ei tuu kylmäkäynnistyksen jälkeen, kun moottorinohjaus siirtyy valvetronic tilaan, sytytyskatkos vikakoodeja.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        • jyyrä
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 42

                          #13
                          Originally posted by kye View Post
                          Hieno juttu että vikaa löytyi.
                          Toivottavasti ei tuu kylmäkäynnistyksen jälkeen, kun moottorinohjaus siirtyy valvetronic tilaan, sytytyskatkos vikakoodeja.
                          Hyvin on toiminu. Aamulla 8 asteen pakkasesta käyntiin lämmittämättä, ilman vapinoita ja tärinöitä. Eikä vikamuistiin tullu mitään ilmoituksia 800km ajon jälkeen.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎