Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöteippi pakosarjaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ollyvai
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 180

    Lämpöteippi pakosarjaan?

    En tiennyt parempaa ilmaisua.
    Onko kenelläkään tietoa, miten paljon pakosarjan ympärille kiedottava lämpöteippi vaikuttaa oikeasti tehoihin?
    Tiedätte varmaankin mitä tarkoitan, en tiedä oikeaa sanaa sille.
  • Tuukkaw
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 745
    • Tre

    #2
    Eikös tota yleensä laiteta suojaamaan lämmölta ei niinkään tehon takia
    61 Ford
    79 HD

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1851
      • Karjaa

      #3
      Yleensä joo suojaamaan konetilaa liialta lämmöltä, mutta voi sillä vähän tapauksesta riippuen olla vaikutusta auton tehoihinkin, varsinkin turpoissa.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Kojootti5
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 107
        • Seinäjoki

        #4
        Mitä kuumempi ränni sen kovempi virtaus. Näin sanoi aikanaan yksi legends koneen rakentelija. Eli kyllä kun niitä viimeisiä haetaan niin sillä tehoon on vaikutusta, kuinka paljon? Ei taida olla vastausta olemassa.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Suojaa lämmöltä mm. starttia ja muita sähköosia. Ei sillä luultavasti mitään tehoa lisää tule mutta esim. ympärillä olevat muoviosat ei sula mm. turbollisissa.
          Startti ei tunnetusti ainakaan jenkkipeleissä tykkää lämmöstä.

          En ole tutustunut mutta onko formuloissa ja wrc autoissakaan pakosarjaa eristetty millään nauhoilla ?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #6
            [QUOTE=BMW525Xda;3990013]Suojaa lämmöltä mm. starttia ja muita sähköosia. Ei sillä luultavasti mitään tehoa lisää tule mutta esim. ympärillä olevat muoviosat ei sula mm. turbollisissa.
            Startti ei tunnetusti ainakaan jenkkipeleissä tykkää lämmöstä.

            En ole tutustunut mutta onko formuloissa ja wrc autoissakaan pakosarjaa eristetty millään nauhoilla


            Kyllä se pakoenergia sitä siipeä pyörittää. Jos se poistuu lämpönä, se ei sitä pyöritä.
            Pitää muistaa että lämpötilan nousu nostaa kaasun tilavuutta voimakkaasti.

            Näin teoriassa. Kuinka paljon se missäkin toteutuksessa haittaa on aivan eri keskustelu.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7
              Vaikutus tehoon on aika pitkälti auto kohtainen. Eikös yksi eristämisen oleellisimmista syistä ole estää imupuolen lämpeäminen. Esimerkiksi M57 on paketoitu melko huonosti, ilmansuodatin koteloitu konehuoneen kuumimpaan paikkaan. Ja luonnollisesti lämmin ilma, vähemmän happea.

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1182
                • lahti

                #8
                Originally posted by Hezman View Post
                Vaikutus tehoon on aika pitkälti auto kohtainen. Eikös yksi eristämisen oleellisimmista syistä ole estää imupuolen lämpeäminen. Esimerkiksi M57 on paketoitu melko huonosti, ilmansuodatin koteloitu konehuoneen kuumimpaan paikkaan. Ja luonnollisesti lämmin ilma, vähemmän happea.
                Yleensä turboissa ilmanotto on samalla puolella kun turbo(t) ja m57:ssa on kahta versiota suodatin paikasta 30d on koneen päällä ja 35d on omassa kotelossa apparin umpion takana, vaikka suodatin on 30d:s koneen päällä kuumassa paikassa niin sinne tuleva ilma tulee kuitenki keulalta putkea pitkin, et saa kyllä raitista ilmaa. Lisäksi turbokoneissa on välijäähdytin jonka tehtävä on jäähdyttää se ilma ennen moottoriin menoa, eli sillä ei ole niin suurta merkitystä mistä se sen ilman ottaa verrattuna vapariin, tietenki ihanne on saada ilma moottorihuoneen ulkopuolelta, muutenki vaparissa hyvin toteutettu ilmanottopaikka mahdollistaa pienenahtamis efektin kun vauhtia rupee olee tarpeeksi, moottoripyörissä on esimerkkejä tästä.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎