Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N2 330d pakokaasun haju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuner
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 8
    • Tampere

    M57N2 330d pakokaasun haju

    Itseä on alkanut harmittamaan otsikossa mainitun auton pakokaasun erittäin kitkerä haju. Autossa on joku virisofta ja DPF+katti on tyhjennetty. Tietysti osa tuosta hajuhaitasta johtuu juuri katin puuttumisesta, mutta mielestäni ei kokonaan. Vikakoodeja ei tule ja vetoja löytyy hyvin, joten sen puolesta kaikki ok.

    Kiinnostaisi tietää mitkä parametrit softassa vaikuttavat pakokaasun hajuun? Moni vanhempi diesel kuitenkin haisee ihan siedettävältä, kun vertaa tähän. Että asialle olisi kaiketi jotain tehtävissä.

    Varmaan olisi aiheellista askarrella jonkinlainen hapetuskatalysaattori pakoputkeen ja todeta vaikutukset, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mistä tuo johtuu.
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    En tiedä mistä johtuu, mutta olen myös huomannut, että jotkut dieselit vaan haisee, vaikka hajun lisäksi mitään muuta selvää vikaa ei oliskaan. Jotkut haisee huonosti palavalle hautakynttilälle, jotkut haisee sytytysnesteelle, ihan kuin naapurissa laitettais grilliä tulille ja jotkut haisee kuin olisi juuri kussut kuumaan nuotioon.


    Comment

    • Larppa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 75
      • Keski-Suomi

      #3
      Itselläni haisi auto aina startissa mädälle kananmunalle ja viaksi selvisi se, että webasto ei palttanut puhtaasti. Tämän korjasi se, että webastoa ajettiin kaksi 30 min sykliä peräkkäin jolloin ilmeisesti karstoja paloi ja haju hävisi.
      - f01 730d -09
      Ex:
      - e46 320Ci -01
      - e61 525d -04
      - e46 320d -99

      Comment

      • tuner
        Newbiemmer
        • Aug 2017
        • 8
        • Tampere

        #4
        Palataas vanhaan topiciin.

        Nykyään autossa on paikallaan pönttö josta on otettu ainoastaan dpf osuus pois. Pakokaasun haju on silti aika hirveä. Onko kukaan askarrellut jonkun muun auton katalysaattoria tällaiseen? Esim e46 330d:n katalysaattorin kenno olisi jonkin verran suurempi kuin e90:n. Yksinkertaiaesti ajatellen isomman kennon kuvittelisi olevan tehokkaampi myös poistamaan hajua. Onko kokemuksia aiheesta?

        Comment

        • ooopeee
          BTCF Member
          • Dec 2011
          • 2110
          • Kouvola

          #5
          Dpf kun puuttuu, niin takuuvarmasti käryää oletko varma ettei oo pakosarja halki ja tulee kabiiniin käryä tai muuten vaan joku vuoto. Suuttimet kunnossa?
          Last edited by ooopeee; 07-01-2020, 22:12.
          VW passat 1.9tdi 4motion
          E36 "328" cabrio

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by tuner View Post
            Palataas vanhaan topiciin.

            Nykyään autossa on paikallaan pönttö josta on otettu ainoastaan dpf osuus pois. Pakokaasun haju on silti aika hirveä. Onko kukaan askarrellut jonkun muun auton katalysaattoria tällaiseen? Esim e46 330d:n katalysaattorin kenno olisi jonkin verran suurempi kuin e90:n. Yksinkertaiaesti ajatellen isomman kennon kuvittelisi olevan tehokkaampi myös poistamaan hajua. Onko kokemuksia aiheesta?
            Onko varmasti se katti paikallaan? Näitä kun on tullut vastaan vähän kaikenlaista, jotkut sepät ottaneet katin pois kun piti ottaa dpf jne. Tokihan se vähän haisee, jos dpf ottaa pois. Jos ei halua hajua, niin ainut vaihtoehto on laittaa pönttö, jossa on dpf vielä paikallaan. Itse en kyllä ymmärrä miksi niin monet on sitä dpf ottamassa pois, vaikka se toimisikin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Itse en kyllä ymmärrä miksi niin monet on sitä dpf ottamassa pois, vaikka se toimisikin.
              Täällä tutuilla suunta on kääntynyt toiseen suuntaan, nyt niitä laitetaan takaisin...
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                Täällä tutuilla suunta on kääntynyt toiseen suuntaan, nyt niitä laitetaan takaisin...
                Parempi suunta se. Koodienluvun ja muun diagnostiikan yhteydessä vähän väliä kysellään tuosta DPF poistosta, vaikka siinä ei mitään vikaa olisikaan..
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  #9
                  Minä oon tullu siihen tulokseen että jos käyttäjä ei omaa tyhmyyttään ajamalla autolla jossa on vikaa, mene pilaamaan dpf:ää ne ovat yllättävän vähävikaisia.

                  Oma kokemukseni on että niissä ensimmäisissä 05-> autoissa oli dpf ongelmia paljon nykyvehkeitä enemmän, uskon sen johtuvan lähinnä puhtaammin ja häiriöttömämmin polttavista moottoreista.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎