Announcement

Collapse
No announcement yet.

puolan vastuksen toleranssi/m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    puolan vastuksen toleranssi/m20b25

    Elikkäs; manuaalin mukaan Motronicilla varustetussa m20b25-koneessa puolan vastukset pitäis olla 0.50 ohmia ensiökäämissä ja 5-6000 ohmia toisiokäämissä.. Toisiokäämi oli ok eli tasan 5000 ohmia (vai onko liian vähän?), mutta ensiökäämi reippaasti ohjearvoa korkeammalla eli 0.80 ohmia? Mikähän toi toleranssi on, että paljonko saa heittää ohjearvosta?
    (Oireilee toi tyhjäkäynti siihen malliin, että jotain sytkäpuolella mättää.. )
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    mitäs se sun tyhjäkäyntis tekee??
    hummaako se?
    röpöttää?
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Bnito
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 334

      #3
      Itte kans mittailin noita puolia kun omani pätki kuin varpus parvi matkalla vessanpönttöön. Se suurempi luku oli ihan ok, mut se pienempi missä piti olla 0.5 ohmia, mulla oli jotain 1.14 tai 0.14 ohmia, en muista enää tarkallen mutta, itellä ainakin röpöttää tyhjäkäynti, eikä todellakaan käy tasasesti vaikka kiekka mittari pysyykin lähes paikoillaan, oon jo jonkun aikaa tuon tyhjäkäynnin röpötystä koittanu korjata, mm. Tulpat vaihdettu, venat säädetty useaan otteseen, Tulpan johtoja vaihdeltu, ja pyörijää putsailtu pariin otteeseen...
      F11 525 3.0 -10

      Ex E46 330d Touring -00
      Ex 316/325 '85

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 222
        • Tampere

        #4
        joo, sama homma mulla nyt.. Ennen humppas, mutta sen ongelman sain korjattua.. Nyt pysyy tyhjäkäynnillä kiekat kohdallaan, mutta tuntuu että kaikki pytyt ei olis mukana, kun röpöttää niin perkeleesti.. Isommilla kiekoilla täysin ok.. oon vaihtanut tulpat, virranjakajan, pyörijän, tyhjäkäyntiventtiilin (edellinen meni paskaks kun putsailin sitä..) , tsekannut imuvuodot jne.. Eli ei enään veivaa kierroksia, mutten silti ole tyytyväinen.. Toi puolan vaihto vois olla avain? Jos kerran toleranssit on tarkkoja.. Näytti olevan Motonetillä 30 egee varaosana.. Se on tarkoitettu 520i-malliin, mutta toiminee 2.5 litrasessakin?
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Kai noita on mittailtu laadukkailla mittareilla? Noin pienissä vastuslukemissa sitä heittoa tulee äkkiä tuon verran jo pelkistä löysistä liitoksista tai likaisista mittapäistä ym. kontakteista.
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Tampere

            #6
            Laadusta en tiedä, enkä tiedä paljonko toi tekee mahd. mittavirheitä.. Mutta täysin uusi digitaalinen yleismittari ja puhtaat navat.. Ja mittailin pari kolme kertaa ja antoi aina tismalleen samat tulokset.. Jotta mene ja tiedä sitten..
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • Bnito
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 334

              #7
              Vois vaik viedä tuon oman pommin paikalliseen autosähköliikkeeseen ja pyytää vilkaseen jos löytäis missä kusee..
              F11 525 3.0 -10

              Ex E46 330d Touring -00
              Ex 316/325 '85

              Comment

              • Meisseli
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1003
                • Kotka

                #8
                Sitä mittaria voi testata vaikka niin että vastusmittauksella laittaa pelkät mittapäät toisiinsa kiinni. Ideaalitilanteessa silloin vastuksen pitäisi olla nolla, mutta jos se näyttää jotain lukemaa, niin tuo sama vastus on periaatteessa aina mittauksissa mukana.
                Eioo penaria alla enää.. :(

                Comment

                • Team Eastcorner
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1095
                  • Vimpeli

                  #9
                  aivan, eli ensin mittajohdot yhteen, lukema ylös, sen jälkeen puolan mittaus ja tuloksesta vähennetään mittajohtojen resistanssi pois
                  Rides:

                  -E28 518i ´86
                  -Audi A6 C5 ´99
                  -VW T4 ´97

                  Comment

                  • paranoid
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 106

                    #10
                    Nostetaan vanhahkoa ketjua, kun allekirjoittanuttakin vaivaa hienoiset puola- ja käyntiongelmat. Tai siis autoa vaivaa.

                    Miten tarkat toleranssit M20:n sytytyspuolassa nyt sitten on? Mittasin ensiökäämin vastusarvoksi 0.50ohm, toisiokäämin 9.09kohm Ei ihan uudenveroinen puola siis, mutta pitäisikö tällä kuitenkin "toimia"?

                    Ongelmana on ettei auto edes starttaa, bensaa saa kun lykkää raakana putkeen. Kipinä tuntuu olevan hukassa. Ensin kävi "hienosti" (=ei tyhjäkäyntiä, kaasulla pysyi käynnissä) viidellä pytyllä; totesin yhden tulpanjohdon olevan totaalisen kuollut (ei mitään kontaktia) ja mittasin muiden vastusarvot => ok. Hyllystä ehjä johto tilalle => ei starttaa enää, ei edes lupaa. Onko tuon puolan toisiokäämin vastusarvo nyt sellainen, ettei tän kuuluisikaan toimia?

                    M20B20 vm. 88 ja motronicilla luonnollisesti.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by paranoid
                      ...Miten tarkat toleranssit M20:n sytytyspuolassa nyt sitten on? Mittasin ensiökäämin vastusarvoksi 0.50ohm, toisiokäämin 9.09kohm Ei ihan uudenveroinen puola siis, mutta pitäisikö tällä kuitenkin "toimia"?
                      Tuossa pöydällä oleva kirja väittää molempien toleranssiksi +-10% ohjearvoista.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • BcB
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Tampere

                        #12
                        Juu heittää siis Paranoidilla aika rankasti enemmän kuin 10% , jos tulkitsen oikein viestiä.. Ei varmaan kannata hirveesti ihmetellä, vaan hae uusi tampereelta motonetistä, osa # 10-1063 33.30€.. Vaihtamisessa menee about 5 minuuttia.. (Ei tee ehkä kesää, jos vika onkin jossain muualla, mutta onpahan yks mahdollisuus suht. halvalla eliminoitu pois pelistä, ja ei se toimiva puola sitä käyntiä ainakaan huononna.. )
                        Näillä mennään...

                        530d e60 sedan

                        Ex:
                        320 e30 Imola Red Coupe
                        525i e34 Luxorbeige Sedan
                        535i e34 Shadowline Sedan
                        328i e36 Touring M-Sport
                        535 e39 sedan V8- manual

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          #13
                          Mites muuten tuo toisiokäämin arvo mitataan..? (M50B25) :think

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by KeDa21 View Post
                            Mites muuten tuo toisiokäämin arvo mitataan..? (M50B25) :think
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=25338
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Z3BMW3
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 159
                              • Tampere

                              #15
                              Vaikka puola on mittaamalla toleransseissa, voi silti lyödä läpi suurjännitepuolelta.
                              Joskus oli tuollainen kuumana käynyt puola halki. Pimeällä, varsinkin kostealla kelillä näkyi, kun iski läpi kaaren.

                              Kyllä sen periaatteessa kuuleekin, napsunasta. Ja jos oikein läheltä kuuntelee, voi jo jotain tunteakin...
                              Z3BMW3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎