Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B16+getrag250+turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hermann
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 26
    • Suomi

    M43B16+getrag250+turbo

    Tarkoitis olisi asentaa turbo M43B16+getrag250 pakettiin ,joka on E36 korissa.

    Tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen asiasta:
    -Paljonko tuo alakerta kestää ottaa tehoja
    -Paljonko vakio kytkin kestää vääntöä
    -Paljonko vakio laatikko kestää vääntöä
    -Käyttääkö tuon koneen ecu kaasuläpän asentotietoa sytytyksen ohjaukseen
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Hermann View Post
    Tarkoitis olisi asentaa turbo M43B16+getrag250 pakettiin ,joka on E36 korissa.

    Tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen asiasta:
    -Paljonko tuo alakerta kestää ottaa tehoja
    -Paljonko vakio kytkin kestää vääntöä
    -Paljonko vakio laatikko kestää vääntöä
    -Käyttääkö tuon koneen ecu kaasuläpän asentotietoa sytytyksen ohjaukseen
    Nuo kaikki selviää varmasti kokeilemalla. Alakerran kestävyys tuskin tulee ekana vastaan, jos se ei pääse nakuttamaan. Kytkin ja kansipahvi antanee periksi ensin.

    Vakio ecu tuskin ohjaa sytkää tps:n mukaan :think mutta miten se tähän liittyy? Ei sitä vakio ecua voi käyttää edes turbon kanssa, ellei sulla oo joku guru sitä säätämään.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Hermann
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 26
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Nuo kaikki selviää varmasti kokeilemalla. Alakerran kestävyys tuskin tulee ekana vastaan, jos se ei pääse nakuttamaan. Kytkin ja kansipahvi antanee periksi ensin.

      Vakio ecu tuskin ohjaa sytkää tps:n mukaan :think mutta miten se tähän liittyy? Ei sitä vakio ecua voi käyttää edes turbon kanssa, ellei sulla oo joku guru sitä säätämään.
      Tulipa nopea vastaus.
      Onko näissä poikkeuksellisen heikko pahvi vai hapertuuko se iän myötä?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Hermann View Post
        Tulipa nopea vastaus.
        Onko näissä poikkeuksellisen heikko pahvi vai hapertuuko se iän myötä?
        Ei se erikoisen heikko ole. Meinasitko ihan avaamatta turbottaa?

        Comment

        • Hermann
          BTCF Member
          • Nov 2011
          • 26
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei se erikoisen heikko ole. Meinasitko ihan avaamatta turbottaa?
          Näin oli tarkoitus ellei tuon pahvin vaihdolla saavuteta jotain hyötyä?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Hermann View Post
            Näin oli tarkoitus ellei tuon pahvin vaihdolla saavuteta jotain hyötyä?
            Avaamattomaan koneeseen on mahdotonta alkaa arpomaan mitä mikäkin paikka kestää.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5270
              • Pirkkala

              #7
              Avaaminen ei moottoria tietääkseni vahvista millään lailla.

              Minusta budjettiturbo kannattaa nimenomaan tehdä siten että turbottaa avaamaton kone.
              Hyvä on tarkistaa esim. Öljynpaineen olevan se mikä pitääkin.

              Alkaa sitten vahvistamaan sieltä mistä alkaa porsimaan.
              Bmw moottorit lukemani perusteella lähes poikkeuksetta kestävät maltillisen ahtamisen ihan hyvin ilman mitään muutoksia.
              Pointti piilee siinä että kone ei pääse naulaamaan kuten pazi88 sanoi.
              Eli kunnollinen ohjaus, ja säätö ammattilaisella, ne rahat eivät mene hukkaan.

              Sanomattakin lienee selvää että osien mitoitus pitää myös olla kohdallaan muuten sitä ei saa kestämään paraskaan säätäjä ainakaan niin, että virityksistä on jotakin hyötyä
              Last edited by Urpo_rotta; 15-04-2018, 11:49.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Hermann
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 26
                • Suomi

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Avaamattomaan koneeseen on mahdotonta alkaa arpomaan mitä mikäkin paikka kestää.
                Juu näin on, mutta miten näiden koneiden kanssa on kannattaako ehjä pahvi vaihtaa uuteen paremman kestävyyden toivossa? Esim. pösön alumnikoneissa näin kannattaa tehdä kun sieltä pääsee hapertumaan tiiviste ajan myötä.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Hermann View Post
                  Juu näin on, mutta miten näiden koneiden kanssa on kannattaako ehjä pahvi vaihtaa uuteen paremman kestävyyden toivossa? Esim. pösön alumnikoneissa näin kannattaa tehdä kun sieltä pääsee hapertumaan tiiviste ajan myötä.
                  Juu siis ehdottomasti kannattaa, mutta en sit tiedä miten m43 on aftermarket pahveja tarjolla, jos ollenkaan.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • ooopeee
                    BTCF Member
                    • Dec 2011
                    • 2111
                    • Kouvola

                    #10
                    Pro engines ainakin pystyy tekee coopering tiivisteen kaikkiin vehkeisiin mihin vaan olemassa massapahvi
                    VW passat 1.9tdi 4motion
                    E36 "328" cabrio

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Itse en tuollaisen 200e moottorin kanssa lähtisi ainakaan alkuunsa kauheesti keulimaan ja ennakoimaan asioiden kanssa.

                      Joten itse lähtisin työntämään vaan ahtimen siihen avaamattoman koneen kupeeseen ja kunnon säätöön, kattoo mitä irtoaa ja mitä kestää.
                      Jos/kun hajoaa ja on vielä innostusta niin sitten vetää atomeiksi, peruskunnostaa moottorin, laittaa paremman pahvin jne.
                      Sittenhän sen näkee mikä ensimmäisenä pettää.

                      Voisin kuvitella tuollaisen paketin kestävän avaamattomana n. 200hp luokkaa, kuten voimansiirronkin.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Hermann
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 26
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by ooopeee View Post
                        Pro engines ainakin pystyy tekee coopering tiivisteen kaikkiin vehkeisiin mihin vaan olemassa massapahvi
                        No hemmetti siinä olis viimisenpäälle tiiviste.
                        Tuo konepuoli on nyt sitten selkä.

                        Jossain lyki, ettei tolle getrag250 kannata 300nm enempää vääntöä tarjota? Ilmeisesti uusi vakio 215mm kytkin pitää sen vielä?

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5270
                          • Pirkkala

                          #13
                          Joo. Eihän gs6-53dz/bz kään kestä kuin sen 530Nm.....
                          (oikeasti kestää varmaan 1000Nm)

                          Asiahan on niin, että joskus kestää joskus ei.
                          Tätä getragia en tunne mutta mitä tuota arpomaan. On hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa speksailla asian parissa tai alkaa vaihtamaan etukäteen.
                          On kuitenkin paljon ajotavasta kiinni. Kuminpoltossa kestää varmasti ihan hyvin ja pienillä vaihteilla kun koppa liikkuu helposti tai renkaat sutii. Isoilla vaihteilla (4,5) järkeä käyttämällä laatikon saa kestämään paremmin.
                          Jos vitonen on suora, ( voi olla myös 4) niin se vaihde EI porsi varmasti vedätyksessä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Ei kai sitä vääntöäkään kannata alkaa suotta rajoittamaan.
                            Joku paikka joka tapauksessa jostain joskus porsii niin korjaa sitten sieltä mistä hajosi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎