Announcement

Collapse
No announcement yet.

das vehe vammailee. Eli apua kaivattavissa. m20b20 vatsavaivoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    das vehe vammailee. Eli apua kaivattavissa. m20b20 vatsavaivoja?

    Koneessa on motronicin ruisku, mutta ilmeisesti jotain jälkiasennusskeidaa, koska aivoboksin paikka ei ilmeisesti ole konehuoneessa.?

    Eli vikana on ne tyhjäkäyntikierrokset jotka vonkuu ylös alas, aina pariin tonniin ja nollille ja pariin tonniin ja nollille jne jne jne..

    En itse ole moottoria vielä käynnissä olessa tutkinut kun sattuu aina kaverin kanssa nuo visiitit hieman eri aikaan ja se tuppaa ottamaan avaimet mukaansa. Sanoi kuitenkin "että toi osa on aina päällä, vaikka virrat katkaisee" ?!?! Eli kertokaas mistä kannatas nyt lähteä tutkimaan kun nuo kierrokset ilmeisesti hieman vituttaa..

    Sitten laitetaan tähän topicciin vielä toinen ongelma, eli flekti on myös kytketty pois päältä tai no virrat katkaistu, siitä lähtee kolme piuhaa, maa sitten keltavihreä ja sitten harmaa. Ilmeisesti toinen piuha on virta ja toinen (?!?!?!) anturi ? mikä? minne?

    Siitäpäs. kiitosta näin etukäteen, ja toivottavasti ei ollut hirmu hankala sepustus.

    Niin ja laitanpas vielä kuvan mistä on kyse
    ja auto on 320i e30 m20b20 tekniikka vaihdettu jossain vaiheessa.
    Ottaako näistä sitten koskaan selvää?
    Attached Files
    Last edited by samikarki; 10-07-2005, 20:55.
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    tuo osa ei ole ilmamäärämittaria nähnytkään. tyhjäkäynti moottori/venttiili se on.

    katsos nyt ne letkujen liitokset jotka menee kaasuläpän koteloon ja samoten tuon sun ilmamäärämittaris se kumi/ muovi hässäkkä missä se on kii. samoten haitariputki kannattaa tarkistaa

    ilmavuodolta kuulostaa aika selvästi
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Jubu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 937
      • Kuusankoski

      #3
      juu , ei ole ilmamäärämittari tuo osa.

      loppuuko käynnin heijaaminen kun nappaat johdon irti tuosta tyhjäkäyntimoottorista ?

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Eipä nuo ilmamäärämittarit yleensäkään ole hajoilleet, ilmamassamittarit on sitten toinen juttu vaikka ei kai nekään mitään kovin helpåsti hajoovia ole.
        Retard Member

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11685
          • Kouvola

          #5
          kattokaapas vielä imusarjan sekä kaasuläpän tiiviste ettei ole poikki mistään...

          tota kannattaa kokeilla myös, että ottaa ton johdon pois tosta tyhjäkäyntimoottorista! jos käynti muuttuu ni bensalla vaa putsaamaan sitä moottoria tai vaihtoehtoisesti uuden hankinta!

          kuitenkin toi humppaaminen viittaa lähes aina imuvuotoihin

          Comment

          • samikarki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 343
            • turku

            #6
            Originally posted by LASSI-S
            tuo osa ei ole ilmamäärämittaria nähnytkään. tyhjäkäynti moottori/venttiili se on.

            katsos nyt ne letkujen liitokset jotka menee kaasuläpän koteloon ja samoten tuon sun ilmamäärämittaris se kumi/ muovi hässäkkä missä se on kii. samoten haitariputki kannattaa tarkistaa

            ilmavuodolta kuulostaa aika selvästi
            No se arvaus meni metsään.
            Letkut tarkistin, eikä sieltä löytynyt ilmavuotoja, auto ei edelleenkään ole mun oma niin on hieman hankala arvata mutta pitänee kokeilla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎