elikkäs voiko tota konetta saada toimimaan noilla 2.0 ruisku vehkeillä ettei mene laihalle yläkierroksilla. ja mitä pitäis tehdä ettei mahdollisesti pääse menemään laihalle esim, bensanpaineen nosto??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b23 motronicilla
Collapse
X
-
Minkähän takia pitäisi 2.3 ruiskukamat vaihtaa 2l kamoihin?? Syytä en kyllä tajua, mutta uskoisin 2l ruiskukamat (ainakin jetronic ruiskulla) riittää.
Itellä kun oli 2l ruiskukamat kiinni ja penkitetty ~180hp koneesta, eikä mennyt laihalle.
Tietenkin jos alkaa jännittämään niin ei muutaku lambda putkeen ja seosmittari kabiiniin.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Originally posted by fscei ole tarkoituskaan vaan mulla on itellä e30 320 motronicilla ja siihen olis tuloillaan 323 kone niin aattelin sen takia kysästä että mitä tolle vakio ruiskulle pitää tehdä että se riittää 323 tarpeisiin.
Meinaatkos asentaa autoosi E21-323i peräisen koneen vaiko E30-pohjaisen koneen? Muistathan, että Motronicin pyörijän jalka ei käy suoraan K-jet/Ljet-nokkaan. Eikä Motronicin jakajankansi sovi K-jet/L-jet-kanteen heittämällä. Vasta uudempiin L-jet-kansiin menee Motronicin jakaja nakkaamalla.
Toki Motronicin jakajan saa noihin vanhempiinkin, mutta pienellä työstöllä.
K-jet-kantta ei kannata laittaa, ennenkuin on imukanavia hieman suurentanut.
Helpoiten pääset, kun käytät 2,3-alakertaa ja linttaat siihen päälle sen oman Motronic-kantesi.Last edited by T3; 11-07-2005, 14:36..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Tasapäiset männät löytyvät E21-323i-moottorista (Kuningasmoottori). Näillä männillä ja vakiokorkeudessa olevalla 2,0/2,3-kannella tule puristussuhteeksi 9,5:1, mutta jos sulla on kansi laskettu, niin sitten on paha mennä tarkasti sanomaan rutistuksia.
Jos kantta on laskettu vieläpä noinkin paljon, niin mitenkäs luulit saavasi jaon kohdilleen ja oletko varma, ettei venttilit kolahda mäntiin?
Senverran tuosta kannesta varmaan on höylätty veks, että taitaa olla nuo rutistukset jo jossain 10,2-10,5:1 tasolla..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Terve, millä mallilla projekti on? Joko pian savut koneesta? Pistäppäs pieniä kommentteja kokonaisuudesta jahka saat koneen lyöntiin. Itsellä on samanlainen projekti menossa, tosin +0.25 ylikokoon porattuna, jossa männänrenkaiden hankinta meinasi tuottaa hieman harmaita hiuksia, mutta se ongelma saatiin ratkaistua. Tarkoituksena olisi sovitella konetta kuukauden sisällä keulille, mikäli paikallinen hiomo saa työnsä valmiiksi mainittuna aikana. Voin kommentoida remontin onnistuneisuutta, jos kone on ennen omaasi toimintakunnossa- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Mulla kanssa vastaava prokkis tohon mun e34seen. Pitäs parin viikon sisään saada nippuun mut saa nähä.
kampuran ja männät hankin jo vuosi sitten t3:selta.
3bar bensanpaineen säädin.
kaikki laakerit uusittu ja männänrekaat ja lohko hoonattu.
uusi öljypumppu.
Mutta sitten kysymys oisko tuohon viisasta laittaa virinokka kun ois yksi 290 asteinen Schrickin nokka tiedossa.e30 316 ja e34 520 e46 320d
Comment
-
-
Topicia lainaten..
Jees, eli mulla projekti on tämän talven ajan "jäissä", kun ei ole tuota lämmintä tallia missä värkkäily edityisi. Tämän syksyn saldoksi jäi keulalle noston ja koeajon sijaan lohkon putsaus, hoonaus, maalaus. No tulihan siinä muutakin tehtyä..Petilaakerit meni vaihtoon, samoin kuin kk-laakeritkin. Lohko ja männät oli mittausten perusteella ihan toleransseissa,kaikin puolin, joten porausta ei tarvittu. Ainoastaan nuo "harmaita hiuksia" aiheuttavat männänrenkaat vaihdettiin uusiin. Männänrenkaat tosiaa tilasin +0,5mm ylikoon, joista sitten viilaamalla tehtiin lohkoon/mäntiin sopivat. Näin siksi että +0,25 ylikoon renkaita en ainakaan omilla suhteilla saanut kuin +200€ (alkuperäisenä) sarja ja nämä +0,5mm renkaat jäivät alle sataan euroon sarja. Myöskin hiomon äijjä sanoi että tämä on melkeinpä parempi konsti kuin se, että tilaisi suoraan +0,25 ylikoon renkaat. Koska kaikki sylinterit eivät kulu tasaisesti, saadaan viilaamalla juuri sylinteriä vastaava kuluneisuus otettua uusista renkaista pois ja rengastus tiiviiksi sylinteriin. Kone on muuten kasassa, mutta öljypohjaa ja kantta vailla..
Keväällä kun ilmat lämpenee niin projekti taas jatkuu. Eli virassa oleva kone pois, kansi irti ja se siirretään projektikoneen k-jetronicin tilalle.
Tosiaan olisi muuten kiva tietää miten fsc:n projekti on edistynyt..
T:Juha- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Originally posted by T3Tasapäiset männät löytyvät E21-323i-moottorista (Kuningasmoottori). Näillä männillä ja vakiokorkeudessa olevalla 2,0/2,3-kannella tule puristussuhteeksi 9,5:1, mutta jos sulla on kansi laskettu, niin sitten on paha mennä tarkasti sanomaan rutistuksia.
Jos kantta on laskettu vieläpä noinkin paljon, niin mitenkäs luulit saavasi jaon kohdilleen ja oletko varma, ettei venttilit kolahda mäntiin?
Senverran tuosta kannesta varmaan on höylätty veks, että taitaa olla nuo rutistukset jo jossain 10,2-10,5:1 tasolla.sigpic
e30 2,7
Comment
-
Comment