Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318i 2008 nokkaketjun murhe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Se mitä mieltä ongelmasta joku täällä foorumilla on toissijaista, tuossa puhuttiin järkeä päähän. Ei tuolle keissille löydy muuta maksajaa kuin auton omistaja, turha aiheuttaa itselleen lisäkuluja hinauttamalla autoa kalliisiin lisätutkimuksiin.

    Ja todellakin omistat riskiryhmään kuuluvan konetyypin auton. Se kannattaa korjata ajoissa, tai sitten ajaa riski tiedostaen ja tilannetta seuraten. Tai vaihtaa autoa/merkkiä.
    Minun auton riskit on tiedossa, en ole koskaan kuullut, että 2L bensakoneessa olisi samoja ongelmia, eli exäni ei ole ainakaan saanut mitään varoitusta asiasta.
    Onko siis niin, että bemarin ongelmat on nokkaketjun ja kiristäjän osalta olleet jo pitkään ja kaikki ongelmat on VAIN asiakkaan syytä???
    Olen ymmällä, en olisi uskonut, että BMW tekee käytännössä tahallaan paskaa ... vieläkin? Huhhuh

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3599
      • Raisio

      #17
      Originally posted by markku55 View Post
      Eli Sinä BMW ammattilaisena olet sitä mieltä, että 150.000km ajetun Bemarin nokkaketjun kiristäjän tai itse ketjun ongelmat on ihan ok ja hyväksyttävää?
      Helvata, pitääpä nopeasti vaihtaa tuo oma Bemari johonkin halvempaan mutta kestävämpään ranskalaiseen?
      Osta THP koneineen niin ei tule hirveästi vieroitusoireita.

      Sori, oli pakko
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3599
        • Raisio

        #18
        Originally posted by markku55 View Post
        Minun auton riskit on tiedossa, en ole koskaan kuullut, että 2L bensakoneessa olisi samoja ongelmia, eli exäni ei ole ainakaan saanut mitään varoitusta asiasta.
        Onko siis niin, että bemarin ongelmat on nokkaketjun ja kiristäjän osalta olleet jo pitkään ja kaikki ongelmat on VAIN asiakkaan syytä???
        Olen ymmällä, en olisi uskonut, että BMW tekee käytännössä tahallaan paskaa ... vieläkin? Huhhuh
        Kyllähän Baijerilaisten koneet aika hyvin kestää muutaman koneversion heikkoja kohtia lukuunottamatta. Eräällä saksalaisella kun ei 2010 luvun taitteen koneet kestä jakopäältään edes 50tkm suoritetta.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2732
          • Tampere

          #19
          Vastaavanlaisista tapauksista loppuratkaisuineen voi vilkaista pappafoorumin keskusteluista [1] [2].
          Last edited by JaniLap; 28-05-2018, 23:10.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Tässä vaiheessa alkaisin miettiä muuta vaihtoehtoa kuin korjauttamista yli 5000€ kustannuksella. Riippuen onko automaatti vai manuaali tämmöisen pyyntihinnat on 10t€ luokassa, 5000€ remontti on täysin kannattamaton ellei löydy jostain hajottamolta sopivaa todella halpaa moottoria esim. 1000€:lla ja loput kulut vaihdosta toisen 1000€.

            Muussa tapauksessa kannattaa myydä 5000€:lla jollekkin DIY miehelle ja käyttää säästynyt konetemonttiraha uuden hankintaan.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              En mielestäni edes vihjaillut mitään BMW autojen tai osien laadusta, tai laadun puutteesta. Kerroin oman mielipiteeni kuluttaja-asiamiehen neuvosta. Jos nyt oikeasti olette sitä mieltä, että tätä neuvoa kannattaa noudattaa, ja uskotte saavanne jonkun muun maksamaan 10 vuotta vanhan auton korjaukset, niin onnea valitsemallanne tiellä.


              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by Bullitt View Post
                ... ja uskotte saavanne jonkun muun maksamaan 10 vuotta vanhan auton korjaukset, niin onnea valitsemallanne tiellä.
                Kyllä maahantuoja ja tehdas varmasti osallistuisi jos kyseessä olisi tavallista vähemmän ajettu 10 vuotias esimerkiksi 26tkm ajettu ja säännöllisesti huollettu ja tarkastettu merkkiliikkeen toimesta. 150tkm/10v menee jo vaikeaksi hahmottaa. Missään tapauksessa en kuluttaja-asiamiehen ehdotuksen mukaisesti lähtisi kuljettelemaan ja lisäämään omia kulujani, nimittäin omiksi ne menee valitettavasti vai osallistuuko kuluttaja-asiamies kuluihin, ei joten helppo on huudella takavasemmalta absurdeja ehdotuksia.

                Edellä kirjoitin jo omia ajatuksia ja kuinka lähtisin toimimaan, kustannusten minimointi vs saatu hyöty.

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1113
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Vastaavanlaisista tapauksista loppuratkaisuineen voi vilkaista pappafoorumin keskusteluista [1] [2].
                  Joo, toi ykköskeissi on mun näppäimistöltä eli siitä saattaa lisätietoa kirjoitetun lisäksi muistua mieleen.
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • markku55
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2015
                    • 200
                    • Hanko

                    #24
                    Omistajan ratkaisu

                    Moikka kaverit, exäni on päättänyt olla tekemättä mitään, eli auto tullaan kuljettamaan Hankoon ja moottori, joka on siis irrallaan, samoin.
                    En tiedä miten exäni löytäisi ostajan autolle ja millä some kanavalla?
                    Oma ajatukseni olisi löytää kohtuu pätevä DIY moottorimies joka ostaisi koko paketin sellaisenaan.
                    Kertaan vielä ongelman synnyn, eli auto oli ilman mitään ongelmia ajettu pihaan ja seuraavana aamuna se ei suostunut käynnistymään,vaan starttimoottorin pyörittämänä se piti epänormaalia ääntä ja homma pysähtyi siihen.
                    Oma arvioni on se, että kun auto on pysäköity, on se päässyt hieman valumaan taaksepäin ennen kuin kässäri sen pysäytti (automaatti). Näin nokkaketjun löysät siirtyi väärälle puolelle ja ne oli ehkä liian suuret löysät, koska ketjun kiristin oli jumiutunut tai muuten tehoton. Kun autoa käynnistettiin, niin ketju hyppäsi jo heti yli nokka-akselin ketjupyörän ja samalla katkesi joku kiristäjän ruuvi.
                    Analyysini on siis seuraava, kone ei ole ollut käynnissä kun tilanne tapahtui, eli kaikki rikkova voima on tullut vain starttimoottorista. Miten hurja moottorivaurio voi tulla starttimoottorin voimasta, koneinssinä en usko, että kovinkaan hurjia. Öljynkiertoon ei mekaanisia osasia ole joutunut, jos joku venttiili on kohdannut männän, niin ne ei maksa miljoonia, jos koko kansi pitää vaihtaa, niin so what.
                    Minusta koneen tarkastanut huolto on ylireagoinut asiassa, silti eivät ole edes avanneet kantta?
                    Kone on ilmeisesti helppo korjata ja tarvittaisiin vain henkilö joka ostaisi projektin tai suostuisi korjaamaan koneen jollain muulla summalla kuin yli 5000€ joka on uuden koneen hinta.
                    Mistä exäni löytää ostajan projektille tai korjaajan moottorille?
                    Kiitos vihjeistä jo etukäteen!

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by markku55 View Post
                      Oma arvioni on se, että kun auto on pysäköity, on se päässyt hieman valumaan taaksepäin ennen kuin kässäri sen pysäytti (automaatti). Näin nokkaketjun löysät siirtyi väärälle puolelle
                      Mikä kampiakselia ja nokkia liikutti kun on automaattilaatikko eli välissä on öljytäytteinen turbiini eikä kova kovaa vasten oleva manuaalin kytkin ?
                      Ei jatkoon.

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Mikä kampiakselia ja nokkia liikutti kun on automaattilaatikko eli välissä on öljytäytteinen turbiini eikä kova kovaa vasten oleva manuaalin kytkin ?
                        Ei jatkoon.
                        Jos automaatti menee parkille ja sen jälkeen auto liikkuu taksepäin, niin ????

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by markku55 View Post
                          Jos automaatti menee parkille ja sen jälkeen auto liikkuu taksepäin, niin ????


                          Lisäksi laatikko on vapaalla ilman öljynpainetta...
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #28
                            Originally posted by markku55 View Post
                            Mistä exäni löytää ostajan projektille tai korjaajan moottorille?
                            Olet saanut privaviestiä.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by markku55 View Post
                              Jos automaatti menee parkille ja sen jälkeen auto liikkuu taksepäin, niin ????
                              No ei kun kiinteä yhteys lootaan on poikki jopa silloin kun auto liikkuu moottorin voimalla.

                              Comment

                              • Sallinen
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 96
                                • Kuopio

                                #30
                                Monesti ketjun hyppääminen tapahtu silloin, kun auto sammutetaan. Sitä ei vain yleensä kukaan huomaa siinä vaiheessa. Vasta startatessa seuraavan kerran vika tulee esille.
                                e91 320dA xDrive -12
                                Porsche 911
                                Audi TT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎