Announcement

Collapse
No announcement yet.

mitenkä hukkaportti toimii jos sen "ohjaus"paine otetaan vain yhden pytyn putkesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3217
    • Mystinen Kuopio

    mitenkä hukkaportti toimii jos sen "ohjaus"paine otetaan vain yhden pytyn putkesta

    Eli faktaa kehiin, miten hukkis pelaa jos pakosatsista sille haaroittaa ohjauksen vain yhden pytyn putkesta? Kyseessä m20b20 kone jetillä ja turbona toimii garretin T04 sekä hukkiksena hks 50mm venttiilillä.
    Varmastikkaan ei ole tilaa vetää kollektorilta putkea hukkikselle kun nykyinen pakosatsi on tehty ilman ulkoistahukkista (lekalla tietysti tilaa saa).
    Riittääkö paine, että hukkis toimii kunnolla/oikein?

    Kokemuksia ja viisauksia, kiitän!
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    En kyllä ihan purematta niele, ettei mahtuisi kollektorilta vetämään putkea portille. Laitappas kuva niin katsellaan..

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      sikäli kun ymmärsin kysymyksen oikeen niin ei pelaa vaan on vedettävä kollektorilta,


      Comment

      • Soiled
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3217
        • Mystinen Kuopio

        #4
        Damn, ei ole vielä koneella kuvia kun on tuo kone sovitettuna tuohon uuteen koriin. Kuitenkin runkopalkkia piti jo rälläköidä,runnoa ja hitsata, että pakosatsin sai käymään edes paikoilleen. Turbon irti ollessa mittailin ja testailin eri kohtia, mutta sopivaa ei juurikaan löytynyt.
        Ja kuvia ei ole luvassa taas ennen v-loppua koska talli meni alta ja auto seisoo reilun 75km päässä :/
        Mystinen.Fi @ FB
        IG @tarmohanninen
        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Ei se taida toimia koska tuossa tapauksessa se vähentää ainoastaa tuon yhden pytyn kautta tulevia pakokaasuja harakoille mutta muut sylinterit kyllä työntävät yhä pakokaasuja turbolle jolloin se jatkaa paineiden nostamista/tuottoa.

          Sen periaatehan on tehdä ohivirtaus sylinteristä suoraan pakoputkeen kun haluttu paine on saavutettu. Näin turbiinisiipi ei saa enää enempää pakokaasuja ja paineet ei nouse. Ylimääräiset pakokaasut (kaikki, ei ainoastaan yhden pytyn) johdetaan pakoputkeen.

          Comment

          • Pluto
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1860
            • Raisio

            #6
            Originally posted by TheLoial
            Ei se taida toimia koska tuossa tapauksessa se vähentää ainoastaa tuon yhden pytyn kautta tulevia pakokaasuja harakoille mutta muut sylinterit kyllä työntävät yhä pakokaasuja turbolle jolloin se jatkaa paineiden nostamista/tuottoa.

            Sen periaatehan on tehdä ohivirtaus sylinteristä suoraan pakoputkeen kun haluttu paine on saavutettu. Näin turbiinisiipi ei saa enää enempää pakokaasuja ja paineet ei nouse. Ylimääräiset pakokaasut (kaikki, ei ainoastaan yhden pytyn) johdetaan pakoputkeen.
            Joo, ei toi yks pytty riitä, mutta ei sinne välttämättä kaikkia tartte pistää. Itsellänikin kolmesta pytystä (koska pakosarja/ahdin on kaksipesäinen) ja toimii.
            BMW F32 435d

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎