En varsinaista vastausta löytänyt, vaikka searchia käytin. Anteeksi siis..
Alettiin tänään pähkäillä tosissaan tuon turbon öljyn kierron kanssa (M20b25 siis). Ajatuksena oli ryöstää öljyntulo lohkon kyljestä öljynpaine anturilta. Ok, sen varmasti saa toimimaan. Ennen koneen niputtamista hitsautin öljypohjan yläreunaan liittimen öljyn paluu letkulle. Nythän on kuitenkin niin, että kone on tietysti tuohon suuntaan vielä kalleelaan -> öljyn taso pinta tulee korkeammalle kuin liitin. Nyt en halua mitään pv virittäjän arvauksia miten siskon miehen serkku sen saattoi tehdä, vaan TIETOA sellaiselta henkilöltä joka on kasannut TOIMIVAN m20 turbon ja ajanutkin siellä vielä ENEMMÄN KUIN TESTILENKIN paikallisen esson ympäri.
Voiko tuota paluuta edes tehdä tuohon kohtaa, vai onko nostettava koko pakettin ylös ja purettava kone että saa lohkon kylkeen reiän? En nimittäin hirveesti hihku jos tämä edessä. Tai onko mahdollista viedä öljy jostain muusta paikasta? Imusarjan allekin sen periaatteessa saisi, mutta letku ei kyllä silloin tule todellakaan olemaan ideaalisessa asennossa ja laskuakaan ei ole kovin jyrkkä. Tai jotain muuta patenttia? Semmonenkin idea ilmoille heitettiin, että laittais pienen säiliön paluuletkun väliin ja siitä sitten öljypohjaan...
Alettiin tänään pähkäillä tosissaan tuon turbon öljyn kierron kanssa (M20b25 siis). Ajatuksena oli ryöstää öljyntulo lohkon kyljestä öljynpaine anturilta. Ok, sen varmasti saa toimimaan. Ennen koneen niputtamista hitsautin öljypohjan yläreunaan liittimen öljyn paluu letkulle. Nythän on kuitenkin niin, että kone on tietysti tuohon suuntaan vielä kalleelaan -> öljyn taso pinta tulee korkeammalle kuin liitin. Nyt en halua mitään pv virittäjän arvauksia miten siskon miehen serkku sen saattoi tehdä, vaan TIETOA sellaiselta henkilöltä joka on kasannut TOIMIVAN m20 turbon ja ajanutkin siellä vielä ENEMMÄN KUIN TESTILENKIN paikallisen esson ympäri.
Voiko tuota paluuta edes tehdä tuohon kohtaa, vai onko nostettava koko pakettin ylös ja purettava kone että saa lohkon kylkeen reiän? En nimittäin hirveesti hihku jos tämä edessä. Tai onko mahdollista viedä öljy jostain muusta paikasta? Imusarjan allekin sen periaatteessa saisi, mutta letku ei kyllä silloin tule todellakaan olemaan ideaalisessa asennossa ja laskuakaan ei ole kovin jyrkkä. Tai jotain muuta patenttia? Semmonenkin idea ilmoille heitettiin, että laittais pienen säiliön paluuletkun väliin ja siitä sitten öljypohjaan...
Comment