Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20, turbon öljyn kierto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Dobermann-
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1021
    • Jyväskylä

    M20, turbon öljyn kierto

    En varsinaista vastausta löytänyt, vaikka searchia käytin. Anteeksi siis..

    Alettiin tänään pähkäillä tosissaan tuon turbon öljyn kierron kanssa (M20b25 siis). Ajatuksena oli ryöstää öljyntulo lohkon kyljestä öljynpaine anturilta. Ok, sen varmasti saa toimimaan. Ennen koneen niputtamista hitsautin öljypohjan yläreunaan liittimen öljyn paluu letkulle. Nythän on kuitenkin niin, että kone on tietysti tuohon suuntaan vielä kalleelaan -> öljyn taso pinta tulee korkeammalle kuin liitin. Nyt en halua mitään pv virittäjän arvauksia miten siskon miehen serkku sen saattoi tehdä, vaan TIETOA sellaiselta henkilöltä joka on kasannut TOIMIVAN m20 turbon ja ajanutkin siellä vielä ENEMMÄN KUIN TESTILENKIN paikallisen esson ympäri.

    Voiko tuota paluuta edes tehdä tuohon kohtaa, vai onko nostettava koko pakettin ylös ja purettava kone että saa lohkon kylkeen reiän? En nimittäin hirveesti hihku jos tämä edessä. Tai onko mahdollista viedä öljy jostain muusta paikasta? Imusarjan allekin sen periaatteessa saisi, mutta letku ei kyllä silloin tule todellakaan olemaan ideaalisessa asennossa ja laskuakaan ei ole kovin jyrkkä. Tai jotain muuta patenttia? Semmonenkin idea ilmoille heitettiin, että laittais pienen säiliön paluuletkun väliin ja siitä sitten öljypohjaan...
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    zZz, any help ?

    Attached Files
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #3
      Ei öljyn pinta välttämättä ole sen paluu putken ylä puolella koneen ollessa käynnissä. Vai onko?
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by ropo
        Ei öljyn pinta välttämättä ole sen paluu putken ylä puolella koneen ollessa käynnissä. Vai onko?
        Juuri näin. Öljyt on pitkin konetta ja öljypohjassa on vain osa öljyistä koneen olleesa käynnissä.
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • -Dobermann-
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1021
          • Jyväskylä

          #5
          Aivan aivan, mutta meneekö tarpeeksi alas koneen käydessä? voisin tänään yrittää kuvan siitä liittimestä miten ollaan tehty. Onko muilla turbottajilla samassa paikassa?

          Comment

          • -Dobermann-
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1021
            • Jyväskylä

            #6
            Eli tuommonen tällä hetkellä:
            Öljypohja+liitin
            lohko yläpuolelta

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              #7
              Pitäs olla toimiva paikka. Itsellä myös omassa m20b20 toteutettu +-1,5cm heitolla samaan kohtaan tuo paluu ja ongelmia ei ole ollut. Toimii ainakin, kun laittaa koneeseen öljyt siihen tikun ylimpään merkkin asti
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Sanoisin että ei ole öljyn pinta noin korkealla koneen ollessa käynnissä
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • ////3
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 399
                  • Lahti

                  #9
                  itse porasin öljyn paluun noin 50mm ylemmäksi siihen missä on neljälle ruuville paikat, johonka tulisi ilmastoinnin kompressori kiinni, näiden puttien väliin tein nipalle reijän ja kierteytin sen ja kiersin nipan paikoilleen putkiteipinkanssa. Hyvin on toiminut.

                  eipä ole ainakaan liian alhaalla
                  Usvaa putkeen

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Tähän liittyen, mistä kannattaa turbon öljynlähtö ottaa, kyseessä E21 M20B23 lohko, josta en samasta paikasta tuota öp-anturia nopeasti katsomalla löytänyt. Öljynpaluu mulla on samalla tavalla ku tuossa kuvassa.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • M.Kytölä
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 226
                      • Lehtimäki/Seinäjoki

                      #11
                      mites saisko tuon öljylähdön otettua öljynsuodattimen jalasta? ja paluu samaan jalkaan? kun itellä olis tuommonen ryöstö palanen mistä lähtee öljynlaahduttimelle letkut ja siinä olisi viel kaks vapaata paikkaa..
                      e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                      e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                      e21 315i

                      ex:
                      e36 318is -94
                      / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                      Comment

                      • Cee.Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 354
                        • Twilight zone

                        #12
                        Originally posted by _-Mika-_ View Post
                        mites saisko tuon öljylähdön otettua öljynsuodattimen jalasta? ja paluu samaan jalkaan? kun itellä olis tuommonen ryöstö palanen mistä lähtee öljynlaahduttimelle letkut ja siinä olisi viel kaks vapaata paikkaa..

                        Lähdön voi ottaa, jahka varmistat että turbolle menevä öljy tulee puhtaalta puolelta. Eli paskainen öljy menee filtteriin kehältä ja tulee puhtaana keskeltä ulos pääöljykanavaan.
                        Ja koska öljynsuodattimen jalassa virtaa paineenalainen öljy, niin aika vaikea sinne on öljyn turbolta palata.
                        With jap crap, life sucks and then you die

                        Comment

                        • M.Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 226
                          • Lehtimäki/Seinäjoki

                          #13
                          joo kiitoksia.. eli varmaa öljypohjaan tuo paluu "nippa" tehtävä,,
                          e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                          e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                          e21 315i

                          ex:
                          e36 318is -94
                          / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎