Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vääntö kateissa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuttiritari
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 546
    • Hämeenlinna

    Vääntö kateissa???

    Eli vehje tuntuu tehottomalta, minkäänlaista tehopiikkiä ei tule.
    Kylmänä tuntuu vetävän paremmin mutta, esim. 140 -> tuntuu että ei jaksa mennä mihinkään. Ihan tosissaan pitää kinuttaa, 5 vaihteella vetää paremmin kuin nelosella.

    Mistäköhän vikaa voisi ruveta hakemaan :shock:
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    Saako ilmaa tarpeeksi, meinaan onko filsu puhdas ja tarpeeksi iso :wink:
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Tuttiritari
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 546
      • Hämeenlinna

      #3
      Originally posted by Zoui
      Saako ilmaa tarpeeksi, meinaan onko filsu puhdas ja tarpeeksi iso :wink:
      On puhdas ja pitäs riittää, pitääkin vissiin "lainata" muijan sukkahousuja hetkeks ja mennä kokeileen

      Comment

      • klasu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 327
        • säkylä

        #4
        sun on se vehkees vaan tukossa ko on liian usein kierroksen rajoitin mukana :lol: :lol:

        millä kierroksilla lakkaa vetämästä?
        vähän vaikuttais siltä et väännöt on tallella jos kerran vetää vitosella paremmin ko nelosella (vääntö alkaa alhaalta ja kun vääntö loppuu jossain kolmen- neljän tonnin vaiheilla ni sit pitäis tulla vasta peliin todelliset hevosvoimat). koska sun autoon on vaihdettu p-a. suodatin? ellei se saa tarpeeksi ainetta. älä vaan sukkahousuja sinne viritä, on eri alipaineet ko mopossa. muuten ne sukkikset on imusarjassa.

        koita mielummin vallan ilman filsua jossain pikitiellä.
        bmw-PALAMISEN ILOA!

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          Originally posted by klasu
          on eri alipaineet ko mopossa. muuten ne sukkikset on imusarjassa.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Taitaa itse asiassa saada liikaa ilmaa. Eli taas kerran ilmeisesti imuvuoto tai sitten on säädetty "hyvät"/katsastuspäästöarvot koneeseen. Suomessa kun tapana on huolloissa kääntää kone varmuuden vuoksi niin laihalle kuin menee ja sitten naama hehkuen retostella kuinka "hyvät arvot" koneesta saatiinkaan.

            Comment

            • Tuttiritari
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 546
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by Hemi
              Taitaa itse asiassa saada liikaa ilmaa. Eli taas kerran ilmeisesti imuvuoto tai sitten on säädetty "hyvät"/katsastuspäästöarvot koneeseen. Suomessa kun tapana on huolloissa kääntää kone varmuuden vuoksi niin laihalle kuin menee ja sitten naama hehkuen retostella kuinka "hyvät arvot" koneesta saatiinkaan.
              Eikös sit jos on liian laihalle säädetty ni lämmöt pitäs olla aika korkeella tai ainakin normaalia korkeemmat? Rupes mun yks aiemmista voortteista ko. syystä keittään kesken katsastuksen.

              Entä polttoaineen kulutus? Pitäs sit vissiin mennä aika "pienellä"?
              Kulutus on nyt jtn 12,2- 12,4l/100km.

              Comment

              • klasu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 327
                • säkylä

                #8
                kai se tuttiritarin filsu on tarpeeks iso ko se on kumminkin vakioputsari. oliks zoui se sun antama suodatin riittävän iso sun koneeseen? ja asiasta toiseen zoui. millanen koppa kannattais tehdä sille sun vanhalle 15" powerille e30:seen et sais soimaan hyvin? onks sulla sen manuaali tallessa? olisko kellään sun tutulla kahta zipaletta 50hz jakosuodinkorttia? ko tarttis saada sellaset omaan vaffariin ko 70hz on vissiin liian korkea jako sille subbarille...
                bmw-PALAMISEN ILOA!

                Comment

                • klasu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 327
                  • säkylä

                  #9
                  eipä ne seokset siihen moottorin lämpöihin vaikuta...

                  onks joku pidelly pissasin sormin sun säätö ruuvia???

                  onks toi vika tullu ihan yllättäen vai ilmenny pikkuhiljaa?
                  bmw-PALAMISEN ILOA!

                  Comment

                  • klasu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 327
                    • säkylä

                    #10
                    onks toi keskikulutus seka-ajossa vai maantiellä?

                    jos on liian laihalla ni moottori nakuttaa.
                    bmw-PALAMISEN ILOA!

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by klasu
                      ja asiasta toiseen zoui. millanen koppa kannattais tehdä sille sun vanhalle 15" powerille e30:seen et sais soimaan hyvin? onks sulla sen manuaali tallessa? olisko kellään sun tutulla kahta zipaletta 50hz jakosuodinkorttia? ko tarttis saada sellaset omaan vaffariin ko 70hz on vissiin liian korkea jako sille subbarille...
                      Itellä se on ollut ihan suljetussa, ja kaks kappaletta ensin, sen jälkeen yhdellä. (n.85l kahdella ja n.60 yhdellä)

                      Ohjekirja löytyy ainakin tuolta ---> TÄÄLLÄ

                      Ja noita oli parillakin kaverilla, ei taitanut vaan olla 50Hz:in... mutta noita voi helposti muuttaa, eli vastuksien vaihtoon ohjeet ---> TÄÄLLÄ Suomeksi sanottuna vaihdat vastukset vain n. 68 kiloOhmisiin...
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • klasu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 327
                        • säkylä

                        #12
                        arvaa vaan kaks kertaa pysyykö kolvi mun nakkisormissa...

                        ihan nätisti toi yksikin kyl soi mut kaks olis poikaa...
                        mistäköhän löytyis toinen sopuhinnoin? :|
                        bmw-PALAMISEN ILOA!

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Nii`in...Tuohan se on yksi yleisimmistä "urbaanilegendoista", että kun säädetään laihalle niin kulkee pienellä bensalla? Siinä nyt vaan käy niin että teho ja erityisesti vääntö katoavat saman tien joten läppää on aukaistava pirusti enemmän jotta auto jaksaisi kulkea samoin kuin rikkaammalla seoksella. Pahimmassa tapauksessa käy tosiaan niin että kosla kulkee "lämä tiskissä" tuon 140km/h ja bensankulutus on jossain 25-35litran tietämillä. Rikkaalle säädetyllä seoksella kinneri menee tuon 140km/h melkein pintakaasulla n. 12litran kulutuksella ja kevyesti alle kympin rajoitusnopeuksin ajettaessa. Yksi esimerkki tästä on itselläni ollut aikoinaan eräs oikeasti reilulla 200hv turbo Integrale tekniikalla varustettu jo kattiajan kiesi joka vei laillisissa "katsastus-säädöissä"/(nolla-arvoilla) perus110-120km/h:n pikatievauhdilla n.15-16litraa ja autoa sai pakottaa menemään. Huiput jäivät selvästi alle 200km/h. L-jetistä kun napsautti potikalta neljä-viisi napsua rikkaammalle (jolla päästöt olivat jo täysin katin ulottumissa), pääsi autolla kuin taikaiskusta n.8litran kulutuksella ja potkua oli TÄYSIN toiseen malliin ja huiput löytyivät mittariasteikon ulkopuolelta.

                          Comment

                          • pepemon
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 244
                            • Rauma

                            #14
                            Originally posted by Zoui

                            Ja noita oli parillakin kaverilla, ei taitanut vaan olla 50Hz:in...
                            ei kun juuri noita 50Hz kortteja löytyy ainakin 2kpl täältäpäin maata...

                            Comment

                            • pepemon
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 244
                              • Rauma

                              #15
                              Originally posted by Zoui

                              Ja noita oli parillakin kaverilla, ei taitanut vaan olla 50Hz:in...
                              ei kun juuri noita 50Hz kortteja löytyy ainakin 2kpl täältäpäin maata...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎