Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 yskii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    m50b25 yskii

    Yritin katsella tuolta -> Sticky: Nykimisviat FAQ mutta en oikeen saanut vastausta.

    Ilmeni m50b25 ilman vanosta pikkuhuollon jälkeen seuraavaa:

    Esimerkiksi kakkosella ku lähtee pienillä kierroksilla n.1000rpm kiihdyttämään niin tuntuu et kone tukehtuis->yskäsee pirusti ja nykäsee ihan kunnolla, sit ku saa noin 1500rpm niin toimii ihan normaalisti. Tyhjäkäynnissä ei mitään vikaa ja muutenkin toimii normaalisti.

    tämä ilmeni öljynvaihdon, ilmanputsarinvaihdon ja konepesun jälkeen. itse veikkailin että ois vettä jossain väärässä paikassa mutta autolla ajettu nyt noin 250km pesun jälkeen niin luulis että alkais olemaan kuiva pikkuhiljaa. tuskin öljyjen vaihto voi moista aiheuttaa vaikka vaihdoinkin 5w50->10w40? Ilmamassamittarista ku irroittaa liittimen koneen käydessä niin yskäisee, joten se taitaa ainakin toimia? Ja kuin kaikki tosiaan alkoi yht´äkkiä, tai siis konepesun ja pikkuhuollon jälkeen?

    Kertoilkaa mitä kannattaa kokeilla.
    Kiitos!
    - Trying is the first step towards Failure -

  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Tarkista tulppien reiät/upotukset ! Siellä on nyt vettä tai öljyä tulppien juurella.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • Dr_ink
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 402
      • Vantaa

      #3
      jep, täytyy testata!

      Lisää ideoita otetaan vastaan!
      - Trying is the first step towards Failure -

      Comment

      • JJ13
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 39
        • Lohja

        #4
        Tuo johtuu todennäköisesti siitä, että yks sylinteri ei oo mukana pienillä kierroksilla. Itsellä myös konetilan pesun jälkeen teki samaa. Yksi tulppa oli jo vähän ruostunut ja keraaminen osa useammassa tulpassa näytti tummuneelta kuin olisi lyönyt kipinää läpi.

        Kuivaus ja puhdistus on ensimmäinen toimenpide, ja jos ei auta, vaihda tulpat. Minulla lopullinen vika oli 1-sylinterin sytytyspuolassa. Vaikea sanoa hajosiko se tuosta pesusta vai oliko aikaisemminkin jo vähän rikki. Ilmeni kuitenkin n. 600km konetilan pesun jälkeen.

        Motonetistä kävin tulpat(5e/kpl) ja yhden puolan(54e), ja nyt pelittää taas hienosti.

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Originally posted by JJ13
          Minulla lopullinen vika oli 1-sylinterin sytytyspuolassa. Vaikea sanoa hajosiko se tuosta pesusta vai oliko aikaisemminkin jo vähän rikki. Ilmeni kuitenkin n. 600km konetilan pesun jälkeen.
          Todennäköisesti oli jo rikki aiemmin.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎