Miten oletta vaihtaneet ja lukinneet moottorin, ettei se pyöri irrotuksessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M47N Damperin vaihto
Collapse
X
-
Itse tein aikoinaan neliöprofiiliin hitsaamalla ja rälläköimällä starttikehään vastaavan palikan jonka törkkäsin kytkinkopan tarkastusaukosta lukittamaan sen starttikehän. Tuli kokeiltua ekaks isolla ruuvalilla kaverin pitämänä, mutta sillä ei saanu irtoamaan muuta ku nahkat sormista. Oliskohan se nyt ollu 25x25 neliöprofiili mikä sujahti sinne aukkoon. Itse pulikasta tein L-muotoisen jotta sitä oli helppo kaverin pitää paikallaan siitä pitkästä sakarasta, ja lyhkäsessä oli se hammastus joka auton pituussuunnan mukaisesti kytkinkopan kitusiin sujahti.
Orkkis työkalu muistaakseni lukittaa sieltä dampperin päästä, mutta tämä versio oli paljon helpompi askarrella paskarrella romuraudasta kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by 525tds View PostMiten oletta vaihtaneet ja lukinneet moottorin, ettei se pyöri irrotuksessa?
Jos usko loppuu kuten tässä niin sitten...
I have replaced the belt vibration damper, belts and tensioner/guide pulleys on my BMW E46 320d. While this is a nearly straightforward operation anyone can perform at home, there areRead More BMW E46 320d M47 – Replacing vibration damper and pulleys
....täältä: https://www.ebay.com/itm/BMW-3-318-3...-/263045664493
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Jaa niin mä oletin että tässä on automaatti kyseessä. E46 kopassa ei ainakaan mahtunu pulttimopolla avaamaan ilman että olis purkanu romua pois -> helpompi oli lukittaa se kampura sieltä starttikehältä. Pitäähän se sitten vielä kiristääkin, ja momenttia + jälkiasteita siihen tulee oman muistikuvan mukaan ihan sen verta että jonkinmoisen jatkovarren + 1" vääntimen kanssa saa kiristellä? Tai sitten muistan ihan väärin, ei ole mahdotonta sekään...
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostJaa niin mä oletin että tässä on automaatti kyseessä. E46 kopassa ei ainakaan mahtunu pulttimopolla avaamaan ilman että olis purkanu romua pois -> helpompi oli lukittaa se kampura sieltä starttikehältä. Pitäähän se sitten vielä kiristääkin, ja momenttia + jälkiasteita siihen tulee oman muistikuvan mukaan ihan sen verta että jonkinmoisen jatkovarren + 1" vääntimen kanssa saa kiristellä? Tai sitten muistan ihan väärin, ei ole mahdotonta sekään...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kaippa se manuaali aukee ihan latomalla ykkönen silmään, ja kaveri seisoo jarrujen päällä kun itse kampeaa pulttia kunnon jatkovarren kanssa auki. Ellei nyt sit ala kytkin luistaa, sit se kaveri jarrun päälle ja toinen vaikka törkkäämään ruuvari sinne starttikehään.
Se pultti on oikeasti tiukassa ja tiukkaan pitää saada takaisin kiinnikin niin kuin Fraatti tossa screencappia laittoi. Mä tekisin edelleenkin neliöprofiilista sen 4-hampaisen lukituspulikan kun sitä ei tartte ku pitää paikallaan, oman tallin suurin ruuvari ei tosiaan tehny muuta ku kuori rystyset isäukon handuista jo avausyrityksissä lipsuessaan. Kesti ainakin oman auton remonkin jonka jälkeen luovutin sen jollekin foorumilaiselle joka teki saman rempan omaansa kyseisellä hipo-työkalulla
Comment
-
-
Vanha konsti... varsi maata vasten ja startilla pultti auki.
Vastuuta en ota.
Kiristys onkin sitten eri projekti. Ite sanoisin että startti pois ja hammaskehältä kunnolla lukkoon ja pitkällä jatkolla pultti kiinni.
Syylärin yms purkukaan mikään amerikan temppu ole niin pääsee kolmenvartin mopolla avaamaan. Millään puolen tuuman vehkeellä on varmaankin turha ees kokeilla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment