Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28tu kaasuläppävika ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcleod
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 60
    • Ruovesi

    M52b28tu kaasuläppävika ?

    Moi

    e39 antaa tälläisiä koodeja:

    dme
    169 Throttle Valve Output Stage Cut off after Fault
    114 Throttle Valve Final Stage
    50 EVAP Control Valve or Response Monitoring Level 2 (MS43)
    62 Aux. Air Injection System -Switching Valve
    126 Activation Tank Leak Pump Solenoid
    127 Activation Pump Solenoid
    35 Aux. Air Injection System Relay

    abs antaa
    76(118) status dme internal error

    Moottori menee fail-safe program satunnaisesti. Vaihdoin kaasuläpän ja nollasin adaptiot yms
    jonka jälkeen toimi 3 päivää ja taas koodit taulussa. Voiko dme boksi aiheuttaa vai jokin muu mitä en nyt hoksaa?
    e39 540ia m-sport -01
    Opel Commodore gs -67
    Opel Rekord r6 -85
    Opel Senator 3.0 24v -89
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Tutki moottorinohjaimen liitin/katso vuotaako termostaatin liitin.
    Tuolla omia kokemuksia:https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=370975
    E39 528iA

    Comment

    • mcleod
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 60
      • Ruovesi

      #3
      Moi
      Kiitos vinkistä. Oireet hyvin samantapaisia mutta ei löytynyt vettä eikä hapettumia boksilta. Vaihdoin kuitenkin kokeeksi varaosa-autosta ilmamäärämittarin ja suihkuttelin elektrospraytä vähän joka liittimeen. Katotaan ny sitte kuinka käy. Kait se taas ehkä pari päivää melkein toimii
      e39 540ia m-sport -01
      Opel Commodore gs -67
      Opel Rekord r6 -85
      Opel Senator 3.0 24v -89

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Kerran tullut suurinpiirtein vastaava tapaus kohdalle, ja silloin ecun sisältä oli joku kaasuläppään liittyvä komponentti hajalla. Paikallinen elektroniikkaseppä sai kuuleman mukaan korjattua.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2188
          • Karstula

          #5
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Kerran tullut suurinpiirtein vastaava tapaus kohdalle, ja silloin ecun sisältä oli joku kaasuläppään liittyvä komponentti hajalla. Paikallinen elektroniikkaseppä sai kuuleman mukaan korjattua.
          Luultavasti kaverin autosta puhe:think Ja joo ecun kunnostuksella tuli kuntoon. Tarkalleen en tiiä mikä ecussa oli ollut sit rikki. Ja sehän hajos "itsestään" syksyllä jäi seisomaan akku paikoillaan, no sehän oli tyhjentynyt/oikosulkuun menny ja keväällä alko ongelmat käynnistäessä..
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • mcleod
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 60
            • Ruovesi

            #6
            Toimihan se jo melkein kaksi päivää.

            Inpa antaa koodeiksi 114 Ansteurung motordrosselklappe, elektrisher fehler motordrosselklappe

            ja 169 MDK endstufenabschaltung nach diagnosefehler

            scannerilla oli vielä 208 Speed monitoring not plausible EWS


            Alkaa pikkuhiljaa olla hyvin varusteltu melkein toimiva toukka myynnissä.

            Vaihdoin aiemmin dme:n releen, ilmamäärämittarin ja elektrosprayta vähän joka liittimeen, kaasuläppä myöskin vaihdettu.
            e39 540ia m-sport -01
            Opel Commodore gs -67
            Opel Rekord r6 -85
            Opel Senator 3.0 24v -89

            Comment

            • mcleod
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 60
              • Ruovesi

              #7
              Tais olla asentajan ihan oma kämmi nyt. Kaasuläpän vaihdossa ja se kierrettävä liitin väärään asentoon. Hirmu jäykkä kyllä että sai nuolet vastakkain. Luulin aiemmin että niillä nuolilla kohdistetaan vain asennusvaiheessa kohdilleen. Mutta tarviikin kääntää niin paljon että kohtaavat taas. Kokeillaan taas eteempäin.

              Kiitos vaan vastanneille.
              e39 540ia m-sport -01
              Opel Commodore gs -67
              Opel Rekord r6 -85
              Opel Senator 3.0 24v -89

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11131
                • Oulu

                #8
                Originally posted by mcleod View Post
                Tais olla asentajan ihan oma kämmi nyt. Kaasuläpän vaihdossa ja se kierrettävä liitin väärään asentoon. Hirmu jäykkä kyllä että sai nuolet vastakkain. Luulin aiemmin että niillä nuolilla kohdistetaan vain asennusvaiheessa kohdilleen. Mutta tarviikin kääntää niin paljon että kohtaavat taas. Kokeillaan taas eteempäin.

                Kiitos vaan vastanneille.
                Tää on kyllä aika yleinen moka. Se lukitus jää monesti puolitiehen ja sit boksi antaa noita kaasuläpän vikakoodeja. Tuosta aloituspostauksesta vaan ei käyny ilmi, että kaasuläpän liitintä ois käytetty irti, niin ei osannu vinkata sinne suuntaan.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎