Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 mäntien iskunkestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaka
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 13
    • Nummi-Pusula

    M40 mäntien iskunkestävyys

    M40B16 hihnasta katosi hampaat ja meno loppui siihen. Nostin kannen pois, ja männät ovat seuraavien kuvien näköiset.




    Eli kaikki venttiilit ovat tavanneet mäntiin. Jäljet ovat joka männässä saman kokoiset. Onko kokemusta onko alakerta vielä tuon näköisten painaumien jälkeen OK? Lähinnä mietityttää että ovatko männänrengasurat voineet painua littiin jonka seurauksena renkaat jumivat (näin kävi joskus moottorisahassa kun tulpan kärki katkesi ja puristukset häipyi melkein kokonaan).

    Mulla on vaihtokone jo olemassa, mietinnässä otanko siitä tähän vain kannen vai täytyykö alkaa hivuttaa koko moottoria paikalleen.
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    #2
    Laittaisin kyllä uuden moottorin. Ei just m40 kokemusta mutta tuollaisilla jäljillä on muissa moottireissa ollut jo rengasurat ahtaat.
    E61 535d -04

    Comment

    • willex
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 68
      • Ylivieska

      #3
      alakerta varmasti muuten ok mutta männät vaihtaisin tai ainakin käyttäisin irti ja tarkistaisin halkeemien varalta. M50 männissä minulla on joskus ottaneet pakoventtiilit kiinni ja ne ei aiheuttaneet muuta kuin kosmeettiset vauriot.

      Comment

      • jaka
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 13
        • Nummi-Pusula

        #4
        Kiitos vastauksista. Täytynee alkaa asennoitumaan moottorin vaihtoon kunhan kelit hiukan jäähtyvät. Se taitaa kuitenkin olla pienempi vaiva kuin ottaa alakertakin auki ja tutkia männät tarkemmin.

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1767
          • Honkajoki

          #5
          Eikö tuossa moottorin vaihto ole helpompi, kuin kannen vaihto.
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Aloittaja olettaa kysymyksessään, että sylinterit ja mukit olis olleet järjissään edes ENNEN moottoririkkoa. Edes sitä ei voi tietää.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎