Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puolien vaihtaminen itse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kktune
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 164
    • Tuusula

    Puolien vaihtaminen itse

    Auto on 2010 320i, moottori siis N43B20A. Autoon vaihdettiin edellisessä määräaikaishuollossa yksi puola koska tulpanhattu oli sulanut tulppaan kiinni. Nyt auto on kärsinyt epätasaisesta tyhjäkäynnistä kylmänä ja epätasaisesta vedosta kylmänä pienillä kierroksilla. Auton kolme vaihtamatonta puolaa ovat alkuperäiset ja tämä uusi kuulemma kahdeksas parannettu versio.


    Epäilen siis että käyntiongelmat johtuu erilaisista puolista ja haluaisin vaihtaa loput. Onko vaihto tehtävissä itse vai vaatiiko jotain koodausta tms.?


    Kiitos jos joku viitsii vastata.
    F20 116i M-sport
    F11 530dA M-sport
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 249
    • J

    #2
    Originally posted by kktune View Post
    Auto on 2010 320i, moottori siis N43B20A. Autoon vaihdettiin edellisessä määräaikaishuollossa yksi puola koska tulpanhattu oli sulanut tulppaan kiinni. Nyt auto on kärsinyt epätasaisesta tyhjäkäynnistä kylmänä ja epätasaisesta vedosta kylmänä pienillä kierroksilla. Auton kolme vaihtamatonta puolaa ovat alkuperäiset ja tämä uusi kuulemma kahdeksas parannettu versio.


    Epäilen siis että käyntiongelmat johtuu erilaisista puolista ja haluaisin vaihtaa loput. Onko vaihto tehtävissä itse vai vaatiiko jotain koodausta tms.?


    Kiitos jos joku viitsii vastata.
    Eikös tuo onnistu itse melko helposti. Laitappas vaikka Youtubeen "Bmw N43 sytytystulppien vaihto" niin siinä taitaa näkyä se puolan irrotus.

    Comment

    • kktune
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 164
      • Tuusula

      #3
      Juu, kyllä minä ne puolat saan vaihdettua, ajattelin vain että josko lisäksi tarvitaan joku vikakoodien poisto tms. että auto käynnistyy, Ilmeisesti ei tarvitse.
      Last edited by kktune; 01-10-2018, 19:29.
      F20 116i M-sport
      F11 530dA M-sport

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Kuvaamasi kaltainen toiminta on periaatteessa mahdollista jos kone on "oppinut" väärille "tavoille". Tällöin sopeutumat tai adaptaatiot olisi hyvä nollata jotta kone alkaa "opettelun" uudestaan.

        Tälläinen yksi on tullut vastaan ja se vaati juuri tuon adaptaatioiden nollauksen että tuli kuntoon. Toki tuolloin pitää varmistaa että muista sylintereistä ei tule koodeja.

        Puolan(-t) voit vaihtaa koska vain itse. Älä osta vaan sitä halvinta tarvikemallia vaan se kalliimpi bosch tms...
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • kktune
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 164
          • Tuusula

          #5
          No niin, hienoa kiitos. Vähän epäilinkin että jotain tällaista on odotettavissa ja ihan pelkillä työkalupakin vehkeillä en selviä.
          F20 116i M-sport
          F11 530dA M-sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎