Kirjotin jo aiemmin päivällä topiccia vanos-moottorin naputuksesta "yleiselle juttupalstalle.Ajattelin tarkentaa juttua siten että,vika yleensä ilmenee yön yli seisonnan jälkeen,ja on kestoltaan pari kolme sek. moottorin lähdettyäkäyntiin,ja sekin huomio vielä että välillä myös muutaman tunnin päästä saattaa kuulua tai sitten ei.Riippuen siitä mihin kohtaan moottori pysähtyy(ei liene aina sama paikka,viittaa tietyn nostimen vikaan/pikeentymiseen).vähän yli 100tkm ajettu moottori!Koneelle on tehty sisähuuhtelu.Ja vaihdettu kaksi kertaa uudet öljyt neste 5w/40 Synt.Mitä ihmettä pitäs tehä?Ei tuommoisen äänen pitäis kuulua siihen moottoriin.(M50) Asiantuntija apua kaivataan! Nostimet todella kalliit???Voiko nostinta purkaa ja putsata???
naputusta vanossissa (2)
Collapse
X
-
naputusta vanossissa (2)
Auto: 525tds alpineweiß -99
EX
E39 530Da Touring Shadowline -99
E36 318i M-Sport Touring Individual Dakargelb 2
E39 530Da Touring -02
E36 318is coupe
E30 318i -88
E28 520i
E34 525i M-Tech Individual -92
E34 525TDS touring -95Tags: None
-
Tuo hydraulisten nostimien naputtaminenkin on M50 padoissa ennemminkin ominaisuus kuin vika. Jos ei naputa kuin muutaman sekunniin startin jälkeen niin anna olla vaan, ellei sitten häiritse todella paljon ja rahaa on taskut täynnä. Tuostakin aiheesta löytyy searchilla todella paljon juttua.
Comment
-
Ja vaihdettu kaksi kertaa uudet öljyt neste 5w/40
Ymmärsinkö oikein?Moottorissasi on Nesteen öljyt?Minä en toisi 10m:ä lähemmäksi autoani Nesteen öljyjä,saati sitten oikein moottoriin sitä laittaisin.En väitä,että naputus (ominaisuus?) häviää käyttämällä laadukkaampia öljyjä,mutta kokeilla kannattaa.
Comment
-
No mitä öljyä sitten käytät kun neste on nii paska??????????????????
Auto: 525tds alpineweiß -99
EX
E39 530Da Touring Shadowline -99
E36 318i M-Sport Touring Individual Dakargelb 2
E39 530Da Touring -02
E36 318is coupe
E30 318i -88
E28 520i
E34 525i M-Tech Individual -92
E34 525TDS touring -95
Comment
-
Castrol Magnatec on minunkin ehdoton valintani. Nostajista ei kuulu mitään kilkatusta ja öljynkulutusta ei esiinny. Olen käyttänyt kaikissa autoissani Casrolin öljyä ja se on käyttökokemuksien perusteella ollut parasta. Esim. Vaimon -00 mallinen turbo Volvo söi litran/ 5000 km Mobilia meille hankittaessa ja Castrolien vaihdon jälkeen tuokin pieni öljyn syönti loppui välittömästi. Samoin kävi aikanaan omistamalleni E30 320 Bemullenikin, joka oli mieltynyt Shellin Helixiin. Suosittelen Castrolia, kuten monet johtavat autovalmistajatkin.E36328
Comment
-
-
Originally posted by vellu102Castrol Magnatec on minunkin ehdoton valintani. Nostajista ei kuulu mitään kilkatusta ja öljynkulutusta ei esiinny. Olen käyttänyt kaikissa autoissani Casrolin öljyä ja se on käyttökokemuksien perusteella ollut parasta. Esim. Vaimon -00 mallinen turbo Volvo söi litran/ 5000 km Mobilia meille hankittaessa ja Castrolien vaihdon jälkeen tuokin pieni öljyn syönti loppui välittömästi. Samoin kävi aikanaan omistamalleni E30 320 Bemullenikin, joka oli mieltynyt Shellin Helixiin. Suosittelen Castrolia, kuten monet johtavat autovalmistajatkin.
Jos aletaan tarkasteeleen noita öljyjä, siis otetaan jokaisen valmistajan sama esim 5w40 öljy ja mennään analyysiarvoihin niin samaa paskaa ne on mutta eri paketissa. Sehän on selvää että ei sinne vaikuta laittaa mitään huippunotkeita jos on ajettu jo se miljoona, välykset on niin suuret jo että paineita ei jaksa nostaa. Ja jos öljyhuollot on tehty säännöllisesti ja heti alusta lähtien hyvillä öljyillä niin se taitaa olla ihan sama että käyttääkö minkä valmistajan tavaraa. Olen kuullu myös että mobil ois paska, tollo olen ku käytän sitä ku peeänvee suosittelee castrollia. Varmaan minunkin valinta ois tuo castrol jos sitä ois alusta lähtien käytetty, mutta joku oli tehnyt valinnan mobiliin alusta lähtien (käytettynä ostettu kottero ja öljyhuoltokuitit on joku jaksanu säästää) ja sillä mennään. Mitään ongelmaa ei ole ollut, joten jatkossakin tungen sitä sinne edelleen...eli joku tykkää joku ei. En vaihda öljymerkkiä jos öljyn syönti kasvaa valtavaksi vaan korjautan vian ja autohan pitää kuluttaa jonkun verran öljyä...muutenhan siinä ois jotain vikaa
Pistää kyllä hieman epäilyttään nuo kilometrit, siis jos nyt jo naputtelee vaikkakin tuo jonku hassun sekunnin naputus on enemmänkin ominaisuus näissä M50 enemmän ajetuissa koneissa. Omassa 325sessa on 270tkm mittarissa ja se normaali 2-5sekkaa napauttaa ku täräyttää kylmänä käyntiin. Oisko jääny öljyhuollot tekemättä koko ajalta? Samoten kävi kaverille ku se haki calibran Saksasta, piti olla 114tkm ajettu mutta kappas vain nostinhuolto tuli eteen ja samalla todettiin ne että kilometrit kyllä vois pitää paikkansa mutta gyntteri ei vissiin pahemmin ollu viitsinyt huoltaa autoa vaan lisäilly paska öljyä vain ku tarves oli. Eli kaveri oli tehny sen perinteisen "Suomeenpaluhuollon", kaikki entiset pois ja tilalle uutta ja hyvää...paska lähti kiertoon ja vikaa tuli sit.Originally posted by Bimmerpower...nostimen vikaan/pikeentymiseen).vähän yli 100tkm ajettu moottori!Koneelle on tehty sisähuuhtelu.Ja vaihdettu kaksi kertaa uudet öljyt neste 5w/40 Synt...
Comment
-
Tuossahan nuo tuli mainittuakin jo:talvella Mobilin "rallit" 5W50 ja kesällä Castrol 10W60 (omat käyttö-öljyt).On nuo ainakin moottoreihin tarkoitettuja öljyjä.Nesteen öljyillä öljyäisin korkeintaan auton pohjaa ja koteloita.(Olen taannoin pari konetta ajanut seulaksi sponssina saamillani Nesteen öljyillä).Vaikka puhuttaisiinkin saman viskositeetin öljyistä eri valmistajilla,niin kyllä niissä vaan on eroja.Joten ei turhia herneitä...Originally posted by BimmerpowerNo mitä öljyä sitten käytät kun neste on nii paska??????????????????
PS.Siitä Nesteen öljyt on käteviä,kun öljypönikkä sattuu kaatumaan,niin ne voi lapioida pois lattialta.Ei turhia leviä.Kunnon öljyt on sentään imeytettävä puruihin...Last edited by Heguli 31; 23-07-2005, 20:48.
Comment
Comment