Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vierasmoottori ja -vaihteisto E38:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2098
    • Lappeenranta

    Vierasmoottori ja -vaihteisto E38:iin

    Pitemmän aikaa on kummitellut päässä ajatus toisenmerkkisen tekniikan istuttamisesta E38:iin.

    Mekaanisestihan tuo ei mikään "amerikan temppu" ole, ja leimakin pitäisi onnistua. Muttamutta sähköt onkin sitten toinen juttu..

    -Tuleeko paljon ongelmia, kun poistaa orggis ecut ja johtosarjat (moottori ja vaihteisto), ja korvaa ne vierastekniikan vastaavilla?
    -Saako cruisea tai luistonestoa toimimaan mitenkään? (..onko tuon ikäisessä 95-00 autossa luistonesto edes pakollinen?)
    -Mittariston kytkentä?
    -Orggis käynnistyksenesto ei taida häiritä, kun orggis ecu poistettu?
    -Ilmastoinnin sähköt?

    Muita asioita, mitä ei ole edes tullut mieleen?

    -Timo
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11130
    • Oulu

    #2
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Pitemmän aikaa on kummitellut päässä ajatus toisenmerkkisen tekniikan istuttamisesta E38:iin.

    Mekaanisestihan tuo ei mikään "amerikan temppu" ole, ja leimakin pitäisi onnistua. Muttamutta sähköt onkin sitten toinen juttu..

    -Tuleeko paljon ongelmia, kun poistaa orggis ecut ja johtosarjat (moottori ja vaihteisto), ja korvaa ne vierastekniikan vastaavilla?
    -Saako cruisea tai luistonestoa toimimaan mitenkään? (..onko tuon ikäisessä 95-00 autossa luistonesto edes pakollinen?)
    -Mittariston kytkentä?
    -Orggis käynnistyksenesto ei taida häiritä, kun orggis ecu poistettu?
    -Ilmastoinnin sähköt?

    Muita asioita, mitä ei ole edes tullut mieleen?

    -Timo
    Jos otat lähtökohdaksi esim. single vanos m52:lla olevan vehkeen, niin pääset varmasti helpommalla kuin esim. tuplavanos m52:n kanssa. Isompien koneiden tekniikasta en tarkemmin tiedä.

    - cruise on singlevanoksessa oma systeeminsä ja sillä on oma moottorinsa joka aukoo kaasuläppää vaijerilla. Tämä toimii missä vaan vaijerikaasullisessa koneessa, kun patentoi cuisen toisen vaijerin kaasuläppään ja muistaa syöttää kiekkasignaalia auton sähköille. tu koneessa cruise on integroitu moottorinohjaukseen, niin siinä ei tule toimimaan muunlaisen koneen kanssa.
    - singlevanos koneen kanssa mittaristo on perinteistä mallia, mihin tulee omalta anturilta lämpötila koneen kyljestä ja kiekkasignaali moottorinohjaukselta. Eli lämpömittarin saa pelaamaan, kun siirtää lämpötila-anturin uuteen koneeseen ja kiekkamittari pelaa kun uuden koneen ecu:lta saa kiekkasignaalin. tu-koneen mittaristo toimii can väylän kanssa. Eli sen toimimaan saaminen on haastavampaa, mutta esim. ms3 mega osaa pukata can väylään mittariston vaatimat signaalit jos aftermarket ecu on vaihtoehto.
    - Orggis ajonesto ilman orggis ecua häiritsee sen verran että startti ei pyöri. Mutta sen saa ohitettua pistämällä kaksi piuhaa yhteen ews:n boksin liittimestä.
    - ilmastointi on vähän kinkkinen jopa singlevanos koneessa ja se ei taida pelata ilman että orggis moottorinohjaus on mukana. Esim. väärä softakin orggis ecussa estää ilmastoinnin toiminnan. tu- koneessa ilmastointi on vielä enemmän sidottu koneen ecu:n kanssa yhteen. Mutta voisin kuvitella että single vanos koneessa ecu:n ja ilmastoinnin välinen keskustelu ei kovin monimutkaista ole. Varmaan ihan tehtävissä pelaamaan muunkinlaisella koneella.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • sierra4x4tbo
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 2098
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Jos otat lähtökohdaksi esim. single vanos m52:lla olevan vehkeen, niin pääset varmasti helpommalla kuin esim. tuplavanos m52:n kanssa. Isompien koneiden tekniikasta en tarkemmin tiedä.

      - cruise on singlevanoksessa oma systeeminsä ja sillä on oma moottorinsa joka aukoo kaasuläppää vaijerilla. Tämä toimii missä vaan vaijerikaasullisessa koneessa, kun patentoi cuisen toisen vaijerin kaasuläppään ja muistaa syöttää kiekkasignaalia auton sähköille. tu koneessa cruise on integroitu moottorinohjaukseen, niin siinä ei tule toimimaan muunlaisen koneen kanssa.
      - singlevanos koneen kanssa mittaristo on perinteistä mallia, mihin tulee omalta anturilta lämpötila koneen kyljestä ja kiekkasignaali moottorinohjaukselta. Eli lämpömittarin saa pelaamaan, kun siirtää lämpötila-anturin uuteen koneeseen ja kiekkamittari pelaa kun uuden koneen ecu:lta saa kiekkasignaalin. tu-koneen mittaristo toimii can väylän kanssa. Eli sen toimimaan saaminen on haastavampaa, mutta esim. ms3 mega osaa pukata can väylään mittariston vaatimat signaalit jos aftermarket ecu on vaihtoehto.
      - Orggis ajonesto ilman orggis ecua häiritsee sen verran että startti ei pyöri. Mutta sen saa ohitettua pistämällä kaksi piuhaa yhteen ews:n boksin liittimestä.
      - ilmastointi on vähän kinkkinen jopa singlevanos koneessa ja se ei taida pelata ilman että orggis moottorinohjaus on mukana. Esim. väärä softakin orggis ecussa estää ilmastoinnin toiminnan. tu- koneessa ilmastointi on vielä enemmän sidottu koneen ecu:n kanssa yhteen. Mutta voisin kuvitella että single vanos koneessa ecu:n ja ilmastoinnin välinen keskustelu ei kovin monimutkaista ole. Varmaan ihan tehtävissä pelaamaan muunkinlaisella koneella.
      Ei näytä ollenkaan mahdottomalle. Josko talven aikana saisi hankittua tekniikkapaketin ja ensi kesänä alkaisi sovittamaan.

      Pitää vaan mittiä tekiskö tuohon jo omistuksessa olevaan #tonnin_pommiin (740iA -95) vai ostaisko toisen aihion..

      Kiitos!

      -Timo
      M535i BiTurbo -85
      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

      --=MushroomMotorsport=--
      --=MaxTuned.com=--

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11130
        • Oulu

        #4
        Originally posted by sierra4x4tbo View Post
        Ei näytä ollenkaan mahdottomalle. Josko talven aikana saisi hankittua tekniikkapaketin ja ensi kesänä alkaisi sovittamaan.

        Pitää vaan mittiä tekiskö tuohon jo omistuksessa olevaan #tonnin_pommiin (740iA -95) vai ostaisko toisen aihion..

        Kiitos!

        -Timo
        Käsittääkseni m60 koneessa cruise on samanlainen kahden vaijerin erillinen patentti ja muutenkin sähköt aika lähellä single vanos m52 tasoa. Että veikkaisin onnistuvan kohtuu helposti siihenkin.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2098
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Käsittääkseni m60 koneessa cruise on samanlainen kahden vaijerin erillinen patentti ja muutenkin sähköt aika lähellä single vanos m52 tasoa. Että veikkaisin onnistuvan kohtuu helposti siihenkin.
          Joo, cruise on ainakin omalla moottorilla ja vaijerilla.

          -Timo
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎