Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20:iin pitävä kytkin (millä hiluilla?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ande
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 48

    M20:iin pitävä kytkin (millä hiluilla?)

    Eli kaverilla on tollasessa e30 2.5 turbossa melko uusi sintterilevy, mutta ei tietoa asetelmasta ja nykyisin täristää liikkeelle lähtiessä. Luistaako uudella 325:n vakioasetelmalla vai mitä asetelmia olette käyttäneet ja mistä saa ja hintoja kehiin myös? Koneessa tehoja noin 250 hp.
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    #2
    Tuskin luistaa sehän ennemminkin kiljuisi,jos luistaisi.Kun on kova keskiö niin nyt tulee myös perästä kaikki väljät klapinat ilmoille.Ihan vakio asetelma kyllä riittää,simmata ne aina kannattaisi siis kytkin,asetelma,vauhtipyörä.

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #3
      M20:iin pitävä kytkin (millä hiluilla?)

      vp, kytkin ja asetelma siis m20:stä. Miten saadaan tuohon pakettiin tehtyä edullisesti sellainen kytkin joka pitää 450-500Nm ?

      Sintterilevy ei ole vaihtoehto huonohkon "käytettävyyden" vuoksi.

      Joku jolla on m20:n ja m30:n vp:t & kytkimet hyllyssä voisi vertailla onnistuuko M30:n 240mm kytkimen ja asetelman sovittaa m20:n 228mm vauhtipyörään ? Sehän pitäisi jo ~450Nm ja käytettävyys säilyisi hyvänä.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Juu samaa tietoa tartten. Mikä kytki kannattaa laittaa m20 2,3 koneeseen että kestää? Ja tarttis olla sopiva normaali katu liikenteeseen...

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Maza

          Joku jolla on m20:n ja m30:n vp:t & kytkimet hyllyssä voisi vertailla onnistuuko M30:n 240mm kytkimen ja asetelman sovittaa m20:n 228mm vauhtipyörään ? Sehän pitäisi jo ~450Nm ja käytettävyys säilyisi hyvänä.
          m52 240mm kytkin ja asetelma sopii m20 vauhtipyörään.
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            S14 koneen teräsvauhtipyörä on 228 ja siihen saa jämäköitä kytkimiä. Käy m20 ja m30 koneen perään. Simolla on 3.5 motin perässä 228mm M3 vauhtipyörä ja sassin jousitettu sport massalevy ja asetelma.
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Originally posted by Miika Tissari
              S14 koneen teräsvauhtipyörä on 228 ja siihen saa jämäköitä kytkimiä. Käy m20 ja m30 koneen perään. Simolla on 3.5 motin perässä 228mm M3 vauhtipyörä ja sassin jousitettu sport massalevy ja asetelma.
              Hmm.. mites mä mielestäni kokeilin aikoinaan m20:n vauhtipyörän sopivuutta m30:n perään ja mielestäni pulttijako oli erilainen ? Olenko sitten katsonut niin kieroon vai mitä helvettiä... Mikäli noin sopisi niin ehdottomasti m30 pyörä kevennettynä ja vakiolevy & asetelma, mutta minusta ei sopinut.

              Yksi hyvä vaihtoehto olisi tietysti m20 pyörä, uusi vakiolevy, sachs kisa-asetelma. Tulee vaan aika kalliiksi ku pelkkä asetelma maksanee jotain 400e tienoilla ?!?

              Jos oikein nysväämään innostuisi niin tekis kaksilevy kytkimen seuraavilla osilla:

              M20 vp - m20 massalevy - välilevy - m20 massalevy - m50 kaksoismassapyörän vakioasetelma.

              Millainen sitten tulisi ajettavuudeltaan tuollaisesta paketista... jos jollain on faktaa esittää niin antaa tulla vaan..

              Comment

              • Miika Tissari
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1802
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by Maza
                Hmm.. mites mä mielestäni kokeilin aikoinaan m20:n vauhtipyörän sopivuutta m30:n perään ja mielestäni pulttijako oli erilainen ? Olenko sitten katsonut niin kieroon vai mitä helvettiä... Mikäli noin sopisi niin ehdottomasti m30 pyörä kevennettynä ja vakiolevy & asetelma, mutta minusta ei sopinut.

                Yksi hyvä vaihtoehto olisi tietysti m20 pyörä, uusi vakiolevy, sachs kisa-asetelma. Tulee vaan aika kalliiksi ku pelkkä asetelma maksanee jotain 400e tienoilla ?!?

                Jos oikein nysväämään innostuisi niin tekis kaksilevy kytkimen seuraavilla osilla:

                M20 vp - m20 massalevy - välilevy - m20 massalevy - m50 kaksoismassapyörän vakioasetelma.

                Millainen sitten tulisi ajettavuudeltaan tuollaisesta paketista... jos jollain on faktaa esittää niin antaa tulla vaan..
                Kyllä olen itse irroittanut m20 vauhtipyörän m30 koneen perästä eli sopii, mutta startin hammaskehät joutuu vaihtamaan tai soveltaaan startteja.
                E28 ///M-tech V8 -83
                E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                Comment

                • jouni.325
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 2860

                  #9
                  käykö m20b25 kytkin m20b20:seen?

                  joo tuli ostettua talvi autoksi 320im ja kytkin on aika loppu
                  tallis olis vaan ylimääräsenä m20b25 uus kytkytin
                  elikkäs meneekä kyseinen kytkin m20b20:piin?
                  Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                  Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                  https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                  Myös projekti kertomus fasessa

                  Comment

                  • J.L
                    Minimi-Jakke
                    • Oct 2002
                    • 846
                    • .

                    #10
                    Menee. Heitä kiinni vaan

                    Comment

                    • JusZsE
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 134
                      • Järvenpää

                      #11
                      m20b25 sopivuus m20b20 laatikkoon ja kytkimeen ym.?

                      Joo elikkäs tämmöistä tietoa etsiskelin täältä ja googlesta aika kauan muttei tullut varmuutta asiasta. Mulla on vm.88 e34 520 m20b20 padalla ja manuaalilla. Elikkä sopiiko m20b25 pata suoraan tilalle vai joutuuko vaihtamaan kytkimen ja laatikon ym. voiman siirtoa?
                      Last edited by JusZsE; 10-09-2008, 23:45.
                      Sähkö on sinistä ja sattuu!

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by JusZsE View Post
                        Joo elikkäs tämmöistä tietoa etsiskelin täältä ja googlesta aika kauan muttei tullut varmuutta asiasta. Mulla on vm.88 e34 520 m20b20 padalla ja manuaalilla. Elikkä sopiiko m20b25 pata suoraan tilalle vai joutuuko vaihtamaan kytkimen ja laatikon ym. voiman siirtoa?
                        Sopii laatikkoon ja kytkimeen, eri asia läpäiseekö katsastusta.

                        Mikäli asennat m20 moottoria e34 koriin, tulee "uuden" moottorin olla e34 koriin tarkoitettu, e30 ja vanhemmista puuttuu lohkosta koneenkorvakon pultin paikat.
                        Olli.

                        Comment

                        • JusZsE
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 134
                          • Järvenpää

                          #13
                          hitto ku saisin tutulta halvalla just e30 sen koneen. Oiskoha tuo mahoton homma tunailla kiinni tai tehdä paikat?
                          Sähkö on sinistä ja sattuu!

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by JusZsE View Post
                            hitto ku saisin tutulta halvalla just e30 sen koneen. Oiskoha tuo mahoton homma tunailla kiinni tai tehdä paikat?
                            Aika työläs, muttei missään nimessä mahdoton, asennusta on puitu useaan otteeseen tässäkin foorumissa, pitäis löytymän.
                            Olli.

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              #15
                              m20b20/b25 kytkinpaketin erot

                              luulin et ne on aivan samat,mut miks kytkinpaketeille on eri varaosa numerot?käykö kuiteski b20.sen vauhtipyörään b25.sen kytkinpaketti...vai mikä ero nuilla on sitte..?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎