Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW moottoreiden kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heijaju
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 14

    BMW moottoreiden kesto

    Näillä palstoilla kun käy, niin tulee mieleen että neloskoneinen bemari on p--ka auto. ei tee
    mitään. Itsellä ollut vuodesta -95 lähtien 5 nelosbemaria. E30 ostettaessa n.180 000 km
    myydessä 350 000 km. Vain kannentiiviste. E36 ostettaessa 245 000 km myydessä 435 000 km. Vesipumppu, startti, laturi,ja paineensäätöventtiilin o-renkaat. E46 ostaessa 265 000 km
    myydessä 340 000 km. E46 n42b20 moottorilla. Kaksi puolaa ja varmuudeksi uusi ketjun-
    kiristin. Nyt e91 n43b20 koneella ajettu 229 000 km toiminut hienosti 11 000 km.
    Kun täällä vannotaan kuutos dieseleiden paremmuuteen niin pojalla oli 325 diesel, josta
    pamahti kone 260 000 km:n kohdalla. Neljä neloskonetta kestänyt paremmin.
    Koska olen korjannut autoja koko ikäni, olen sitä mieltä, huono huolto, pitkät öljynvaihto-
    välit ja taitamaton käyttö aiheuttavat eniten ongelmia.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Olet aivan oikeassa.

    Tuohon n43b20 kyllä kannattaa huoltoihin satsata. Muutoin on lähes auringonvarmaa että se näyttää sinulle kaapin paikan.

    On perin merkillista ellei mene suuttimia, puolia, öljynpaineensäätöventtili, kaasuläppä, jakoketju ja laahaimet, jne.

    Mutta en sano etteikö se voisi kestää.
    Last edited by Urpo_rotta; 03-12-2018, 20:00.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • shawela
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 367
      • Oulu

      #3
      Eihän ne neloskoneet varmasti yleisesti ottaen mitään paskoja ole. Mutta jos vertaa esim kutoskoneisiin, niin on kestävyydessä varmasti eroa. Mulla ollut n. 70 kutoskoneista bemaria ja n.20 8/12 pyttystä ja niistä yksikään ei ole hajonnut heikkouttaan. Viat joita isommissa on ollut, niin ovat hyvin pienimuotoisia. Tietenkin pienenkin vian laiminlyönti voi johtaa suurempaan vikaan.

      Tässä kokemuksia ainoastaan 6, 8 ja 12 pyttysistä. Neloskoneista ei ole juurikaan omakohtaista kokemusta, muutamaa hairahdusta lukuunottamatta. Ainoastasn olen kuunnellut kavereiden valitusta kuluneista jakopäistä ja katkenneista kampiakseleista.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17528
        • Turku

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Olet aivan oikeassa.

        Tuohon n43b20 kyllä kannattaa huoltoihin satsata. Muutoin on lähes auringonvarmaa että se näyttää sinulle kaapin paikan.

        On perin merkillista ellei mene suuttimia, puolia, öljynpaineensäätöventtili, kaasuläppä, jakoketju ja laahaimet, jne.

        Mutta en sano etteikö se voisi kestää.
        Voiko näitä N43B20:n ongelmia mielestäsi joillain huoltotoimenpiteillä ennaltaehkäistä? Millaisilla? Nyt ohjelmassa lähinnä öljyjenvaihto kerran vuoteen tai n. 10 tkm välein. Ketjunkiristin uusittu vuosi sitten, ketju ok.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          #5
          Originally posted by Laku View Post
          Voiko näitä N43B20:n ongelmia mielestäsi joillain huoltotoimenpiteillä ennaltaehkäistä? Millaisilla? Nyt ohjelmassa lähinnä öljyjenvaihto kerran vuoteen tai n. 10 tkm välein. Ketjunkiristin uusittu vuosi sitten, ketju ok.
          Öljynvaihtoa pitäisin itse tärkeinpänä asiana.
          Toki asioiden tarkistelu etukäteen ei ole pahasta.

          10tkm lienee hyvä vaihtoväli vieläkun käyttää moottorinlämmitintä talvella niin on hyvä lähtökohta.

          Jakopää , paineventtiili, ja vanos-solenoidien viat lienee enimmäkseen öljyperäisiä
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Longlife huoltoväli on jutun juuri. Odotellaan jokunen hetki niin nähään mihin huoltovälit asettuu tulevissa moottoreissa. Tuleeko alaspäin takautuvasti (suositellen) myös näihin vanhempiin, sitä mielenkiinnolla odotellaan.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #7
              Enpä usko että tulevat. Ainakaan uusiin koska se nostaa virallisia huoltokustannuksia joka taas leasing yms päätöksiin niin merkittävä asia. Elän käsityksessä että siksi ne pitkiä onkin, jotenkuten teknisesti kestää antaa pitkät huoltovälit.
              Hommahan on tasapainoilua uusien autojen myynnin, takuukeissien, jälkimarkkinan, polttoaineen kulutuksen ja maineen välillä.
              Moni päivittelee eikö autonvalmistajat enää osaa tehdä kestävää jakopäätä tai vauhtipyörää. Osaavat kyllä, kyse on vain siitä, millainen kokonaisuus on muodostunut eri asioista koostuvista päätöksistä.
              Toki sekaan mahtuu ihan suunnittelun virheitäkin ja laatuongelmia.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #8
                Meillä N46B18A moottorilla varustettu E46 316 1.8 sport 2005. Ostettu perheeseen uutena 2005. 180tkm asti ajettu longlife öljynvaihtovälillä 30tkm.
                Ihan huoltoilmasimen mukaan viety huoltoon.
                Sen jälkeen öljyt vaihdetty 10tkm välein.
                Nyt mittarissa 268tkm ja kuljettaa päivästä toiseen edelleen.

                Lista vaihdetuista osista varsinaisten vikojen takia:

                - Nokkapyörät(Vanokset), alkoi rallattamaan.
                - Kampiakselin asentotunnistin
                - 1 sytytyspuola
                - Öljypohjantiiviste
                - Alipainepumpun o-renkaat
                - Apulaitehihnan ohjainrulla

                Sitten varmuuden vuoksi on vaihdeltu:
                -Jakopäähän kaikki osat 263tkm muistaakseni, ei näkyviä vikoja osissa.
                -Ketjunkiristin jakopäähän samalla kun vanospyörät. Oisko ollut 150-170tkm välillä.

                Siinä on ne huolet ja murheet mitä tuo parjattu N46 on tuottanut 2005-2018 välillä.

                Ja vielä tuohon longlife keskusteluun. Moottori näytti jakopäärempan aikaan tältä.
                Longlifella siis vedetty 180tkm asti:

                Last edited by Antti O; 04-12-2018, 12:02.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎