Tänä talvena on monta kertaa tullut vastaan N57:n startin jäätyminen,
ts. auto ei starttaa vaikka akussa olisi siihen riittävästi virtaa,
startti vain naksuu. Joskus kun aikansa naputtelee starttinappia niin jossain vaiheessa lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Semmoinen havainto on että liittyy tilanteeseen jossa auto on joko seissyt pidempään pakkasessa ja sitä on sen jälkeen käytetty pidempään tyhjäkäynnillä. Ei tunnu olevan vaikutusta ajetaanko silä tyhjäkäynnin jälkeen vai ei.
Auton siis saa kyllä käyntiin joko em. tempulla eli yrittämällä 10-20 kertaa startata tai jos vaikka boostaa autoa apuvirtakaapeleilla ja odottaa hetken että akku on takuulla ihan piripinnassa niin lähtee käyntiin...
Onko muilla samanlaisia havaintoja? Tosin saattaa olla että starttiin pääsee lunta tms. kun noita autoja hallin pihalla hangessa siirtelee.
Siirsin tuossa kk sitten useampia f15:ia ja seuraavana päivänä 4/5:stä ei lähtenyt suorilta käyntiin... Ja kaikkia oli siis tyhjäkäytetty tunnin pari edellispäivänä...
ts. auto ei starttaa vaikka akussa olisi siihen riittävästi virtaa,
startti vain naksuu. Joskus kun aikansa naputtelee starttinappia niin jossain vaiheessa lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Semmoinen havainto on että liittyy tilanteeseen jossa auto on joko seissyt pidempään pakkasessa ja sitä on sen jälkeen käytetty pidempään tyhjäkäynnillä. Ei tunnu olevan vaikutusta ajetaanko silä tyhjäkäynnin jälkeen vai ei.
Auton siis saa kyllä käyntiin joko em. tempulla eli yrittämällä 10-20 kertaa startata tai jos vaikka boostaa autoa apuvirtakaapeleilla ja odottaa hetken että akku on takuulla ihan piripinnassa niin lähtee käyntiin...
Onko muilla samanlaisia havaintoja? Tosin saattaa olla että starttiin pääsee lunta tms. kun noita autoja hallin pihalla hangessa siirtelee.
Siirsin tuossa kk sitten useampia f15:ia ja seuraavana päivänä 4/5:stä ei lähtenyt suorilta käyntiin... Ja kaikkia oli siis tyhjäkäytetty tunnin pari edellispäivänä...
Comment