Oli ihan pakko kirjoittaa, kun eilen juttelin yhden kundin kanssa jolla oli kone pamahtanut m135 2014 mallista: kampura ja lohko paskana. Laakkonen väitti, syy koneessa 0,5 l liian vähän öljyä. En voi mitenkään uskoa moista juttua. Mosa asennettuna laakkosella 15ke.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135 n55
Collapse
X
-
Originally posted by tommi69 View PostOli ihan pakko kirjoittaa, kun eilen juttelin yhden kundin kanssa jolla oli kone pamahtanut m135 2014 mallista: kampura ja lohko paskana. Laakkonen väitti, syy koneessa 0,5 l liian vähän öljyä. En voi mitenkään uskoa moista juttua. Mosa asennettuna laakkosella 15ke.
Mun mielestä tuo Laakkonen väittää kyllä aika uskomattomia... :thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMielenkiintoista olisi saada tieto kuinka hajonneesta koneesta on mitattu öljynmäärä jos lohkossa on reikä :think
Lasermitattu konehuoneen seinämiltä valumat ?
On näitä mennyt ihan muillakin. Pieni epäilys eräästä tapauksesta on huollon/huoltojen laiminlyönti ja se, että asiakas ei ollut aina lisännyt sitä öljyä vaikka auto oli pyytänyt. Sitten päivänä eräänä se voitelu ei enään riittänytkään kk laakereille.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Jotenkin tuntuisi,että aika tyhjäksi pannu saa mennä,että öljypumppu hörppisi tyhjää. Jopa kaarteissa. Ja tällöin voitelu katkeaisi. Kyllä tuota ennen anturien tulisi huutaa jo kovasti öljyä ja hälyt valoineen loistaisi kirkkaana pitkin näyttöjä ja mittaristoja. Ja jos tuossa vaiheessa ei vielä tajua öljyä lisätä,on konerikko täysin "ansaittu". Onkohan tuo mainittu/todettu 0,5l öljyn vajaus sitten tuon ns. alarajan alle mennyt vajaus? Eli yhteensä n.1,5l???
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJotenkin tuntuisi,että aika tyhjäksi pannu saa mennä,että öljypumppu hörppisi tyhjää. Jopa kaarteissa. Ja tällöin voitelu katkeaisi. Kyllä tuota ennen anturien tulisi huutaa jo kovasti öljyä ja hälyt valoineen loistaisi kirkkaana pitkin näyttöjä ja mittaristoja. Ja jos tuossa vaiheessa ei vielä tajua öljyä lisätä,on konerikko täysin "ansaittu". Onkohan tuo mainittu/todettu 0,5l öljyn vajaus sitten tuon ns. alarajan alle mennyt vajaus? Eli yhteensä n.1,5l???M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by tommi69 View PostValo ei ollu ikinä syttyny, ja vajaus oli 0,5 l. Öljyn seassa oli ollu metallin palasia, eikä lohkossa ollut reikiä.Last edited by Heguli 31; 13-02-2019, 12:03.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNo ei takuulla johdu moottorivaurio noilla tiedoilla öljyn "vähyydestä". Joku siellä on pettänyt joko heikkouttaan tai puutteellisesta voitelusta. Esim.tukkeentunut öljykanava tms. Tai vaikka öljypumpun toimimattomuus (useammasta syystä). Mutta ei varmasti siitä,että öljymäärä olisi (pidempäänkin) ollut "öljytikun" puolivälissä. Mielestäni melkoista selittelyä liikkeeltä. Olisi toki mukava tietää mikä siellä on pettänyt.M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostOliskohan ihan vaan pitkäelämähuoltovälit syynä.
Comment
-
-
Omiin harrastepeleihin vaihdan noin 5000 km välein, ja käyttöautoonkin noin 10000 km välein. Asiakkaiden autoihin vaihdetaan just silloin, kun asiakkaalle sopii. Koitetaan kyllä neuvoa, että öljyt kannattaa vaihtaa useammin, kuin mitä huoltonäyttö sanoo, mutta suurin osa menee varmaan just sen huoltonäytön mukaan ja muutaman tonnin päälle vielä.
Comment
-
-
Näissä N55 moottoreissa, kun voi olla öljynsuodattimessa "normaalistikkin" metallilastua, joka tehtaan mukaan kannen koneistuksen jäljiltä jäänyttä metallijätettä. Lastun väri kertoo monesti mistä se on peräisin.
Jos lastua on vain suodattimen tulopuolella niin parempi. Joskin paras jos sitä ei alkuunkaan löydy.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by msalojaa View PostMiten muuten ootte vaihdellut moottorin öljyjä näihin? Mun autossa on ainakin noin tuplasti useammin tehty kuin tehtaan suositus "Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months".Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKeväällä "paksummat" kesäöljyt ja syksyllä "ohuemmat" talviöljyt, ja aina tietysti suodatkn myös. Eli sen 2000 - 5000 km on vaihtoväli minulla.?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment