Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135 n55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi69
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 419
    • Helsinki

    M135 n55

    Oli ihan pakko kirjoittaa, kun eilen juttelin yhden kundin kanssa jolla oli kone pamahtanut m135 2014 mallista: kampura ja lohko paskana. Laakkonen väitti, syy koneessa 0,5 l liian vähän öljyä. En voi mitenkään uskoa moista juttua. Mosa asennettuna laakkosella 15ke.
    M140 xDrive v.2017
    Kawasaki zH2 v.2020
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5437
    • S:t Karins

    #2
    Originally posted by tommi69 View Post
    Oli ihan pakko kirjoittaa, kun eilen juttelin yhden kundin kanssa jolla oli kone pamahtanut m135 2014 mallista: kampura ja lohko paskana. Laakkonen väitti, syy koneessa 0,5 l liian vähän öljyä. En voi mitenkään uskoa moista juttua. Mosa asennettuna laakkosella 15ke.
    Eikös se täyttöväli ole jo sen 1 litra. Eli kun herjaa öljyn määrästä tulee niin 1 l lisää?
    Mun mielestä tuo Laakkonen väittää kyllä aika uskomattomia... :think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Mielenkiintoista olisi saada tieto kuinka hajonneesta koneesta on mitattu öljynmäärä jos lohkossa on reikä :think

      Lasermitattu konehuoneen seinämiltä valumat ?

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Mielenkiintoista olisi saada tieto kuinka hajonneesta koneesta on mitattu öljynmäärä jos lohkossa on reikä :think

        Lasermitattu konehuoneen seinämiltä valumat ?
        I drive viestihistoria käy yhtenä juoruna. Määrää tarviiko se puoli vai litran se ei osaa kertoa.

        On näitä mennyt ihan muillakin. Pieni epäilys eräästä tapauksesta on huollon/huoltojen laiminlyönti ja se, että asiakas ei ollut aina lisännyt sitä öljyä vaikka auto oli pyytänyt. Sitten päivänä eräänä se voitelu ei enään riittänytkään kk laakereille.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10073
          • KVLA

          #5
          Jotenkin tuntuisi,että aika tyhjäksi pannu saa mennä,että öljypumppu hörppisi tyhjää. Jopa kaarteissa. Ja tällöin voitelu katkeaisi. Kyllä tuota ennen anturien tulisi huutaa jo kovasti öljyä ja hälyt valoineen loistaisi kirkkaana pitkin näyttöjä ja mittaristoja. Ja jos tuossa vaiheessa ei vielä tajua öljyä lisätä,on konerikko täysin "ansaittu". Onkohan tuo mainittu/todettu 0,5l öljyn vajaus sitten tuon ns. alarajan alle mennyt vajaus? Eli yhteensä n.1,5l???

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Jotenkin tuntuisi,että aika tyhjäksi pannu saa mennä,että öljypumppu hörppisi tyhjää. Jopa kaarteissa. Ja tällöin voitelu katkeaisi. Kyllä tuota ennen anturien tulisi huutaa jo kovasti öljyä ja hälyt valoineen loistaisi kirkkaana pitkin näyttöjä ja mittaristoja. Ja jos tuossa vaiheessa ei vielä tajua öljyä lisätä,on konerikko täysin "ansaittu". Onkohan tuo mainittu/todettu 0,5l öljyn vajaus sitten tuon ns. alarajan alle mennyt vajaus? Eli yhteensä n.1,5l???
            Valo ei ollu ikinä syttyny, ja vajaus oli 0,5 l. Öljyn seassa oli ollu metallin palasia, eikä lohkossa ollut reikiä.
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10073
              • KVLA

              #7
              Originally posted by tommi69 View Post
              Valo ei ollu ikinä syttyny, ja vajaus oli 0,5 l. Öljyn seassa oli ollu metallin palasia, eikä lohkossa ollut reikiä.
              No ei takuulla johdu moottorivaurio noilla tiedoilla öljyn "vähyydestä". Joku siellä on pettänyt joko heikkouttaan tai puutteellisesta voitelusta. Esim.tukkeentunut öljykanava tms. Tai vaikka öljypumpun toimimattomuus (useammasta syystä). Mutta ei varmasti siitä,että öljymäärä olisi (pidempäänkin) ollut "öljytikun" puolivälissä. Mielestäni melkoista selittelyä liikkeeltä. Olisi toki mukava tietää mikä siellä on pettänyt.
              Last edited by Heguli 31; 13-02-2019, 12:03.

              Comment

              • tommi69
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 419
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                No ei takuulla johdu moottorivaurio noilla tiedoilla öljyn "vähyydestä". Joku siellä on pettänyt joko heikkouttaan tai puutteellisesta voitelusta. Esim.tukkeentunut öljykanava tms. Tai vaikka öljypumpun toimimattomuus (useammasta syystä). Mutta ei varmasti siitä,että öljymäärä olisi (pidempäänkin) ollut "öljytikun" puolivälissä. Mielestäni melkoista selittelyä liikkeeltä. Olisi toki mukava tietää mikä siellä on pettänyt.
                Joo minuakin kiinnostaa tämä: kyselen vielä lisää. Auto seissy kk laakkosen pihalla.
                M140 xDrive v.2017
                Kawasaki zH2 v.2020

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Oliskohan ihan vaan pitkäelämähuoltovälit syynä.


                  Comment

                  • msalojaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2018
                    • 365
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Oliskohan ihan vaan pitkäelämähuoltovälit syynä.
                    Miten muuten ootte vaihdellut moottorin öljyjä näihin? Mun autossa on ainakin noin tuplasti useammin tehty kuin tehtaan suositus "Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months".
                    G29 Z4
                    Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #11
                      Omiin harrastepeleihin vaihdan noin 5000 km välein, ja käyttöautoonkin noin 10000 km välein. Asiakkaiden autoihin vaihdetaan just silloin, kun asiakkaalle sopii. Koitetaan kyllä neuvoa, että öljyt kannattaa vaihtaa useammin, kuin mitä huoltonäyttö sanoo, mutta suurin osa menee varmaan just sen huoltonäytön mukaan ja muutaman tonnin päälle vielä.


                      Comment

                      • msalojaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2018
                        • 365
                        • Helsinki

                        #12
                        Mulla taitaa liikkua jossain 10-15000km haarukassa toi väli. Tuntuu huonolta kohdalta tässä säästää muutama satku, kun kuitenkin mun auto on yhdistetty käyttis ja harraste. Enkä halua sinänsä säästellä vaan tehoista nautitaan ihan kunnolla. Toki lakia kunnioittaen .
                        G29 Z4
                        Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2000
                          • Tampere/kainuu

                          #13
                          Näissä N55 moottoreissa, kun voi olla öljynsuodattimessa "normaalistikkin" metallilastua, joka tehtaan mukaan kannen koneistuksen jäljiltä jäänyttä metallijätettä. Lastun väri kertoo monesti mistä se on peräisin.

                          Jos lastua on vain suodattimen tulopuolella niin parempi. Joskin paras jos sitä ei alkuunkaan löydy.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5437
                            • S:t Karins

                            #14
                            Originally posted by msalojaa View Post
                            Miten muuten ootte vaihdellut moottorin öljyjä näihin? Mun autossa on ainakin noin tuplasti useammin tehty kuin tehtaan suositus "Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months".
                            Keväällä "paksummat" kesäöljyt ja syksyllä "ohuemmat" talviöljyt, ja aina tietysti suodatkn myös. Eli sen 2000 - 5000 km on vaihtoväli minulla.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17535
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Keväällä "paksummat" kesäöljyt ja syksyllä "ohuemmat" talviöljyt, ja aina tietysti suodatkn myös. Eli sen 2000 - 5000 km on vaihtoväli minulla.
                              Onko nyt ihan näin tiheä väli tarpeen ?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎