Announcement

Collapse
No announcement yet.

N46 järjetön öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #16
    Avaatteko hieman tätä "uudempaa venttiilikoppa" juttua, kuvia tai osanumeroita?
    Nopeasti vilkasin tohon omaan 2004 tehtyyn E46 N46 koneiseen etk:sta mutten löytänyt.
    Last edited by Antti O; 21-02-2019, 09:52.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #17
      Ok, kuka vaihtaa Jyvässeudulla tai LPR suunnassa kumet mulle tuohon
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        Avaatteko hieman tätä "uudempaa venttiilikoppa" juttua, kuvia tai osanumeroita?
        Nopeasti vilkasin tohon omaan 2004 tehtyyn E46 N46 koneiseen etk:sta mutten löytänyt.
        Eli uudenmallisen "päivitys" venttikopan sisään on tehty huohotin. Takaa lähtee yksi putki imusarjaan joka on lämmitetty. Näin huohotus järjestelmän jäätymis / tukkeutumis riski poistuu.
        Alkuperäinen separaatori jää täten virattomaksi. Öljyn valumaputkeen laitetaan tulppa. Tuon yksinkertaisemmaksi järjestelmää ei enään saa.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #19
          Taisi joskus satavuotta sitten olla ihan kampanjana tuon kopan vaihto tiettyihin malleihin.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #20
            Onkohan tämä E90 juttu, kun en ole koskaan moisesta kuullut.
            Löytyykö realoemista jostain kuvia / osanumeroita?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by Antti O View Post
              Onkohan tämä E90 juttu, kun en ole koskaan moisesta kuullut.
              Löytyykö realoemista jostain kuvia / osanumeroita?
              E46, osanumeroita löytyi ainakin joskus. Mulla oli E46 compactissa tuollainen, ja siihen ei tosiaan saanut enää tiivisteitä mistään. Ehkä koko settejä (kansi + tiiviste + muutossarja) saa, en tiedä. Todella hyvä se kyllä oli jäätymisen osalta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ok, kuka vaihtaa Jyvässeudulla tai LPR suunnassa kumet mulle tuohon
                Tiedoksi muuten tätä vaihtoa silmällä pitäen, on paljon helpompaa kuin ns. vanhemmissa koneissa. Venttiilinvarren kumit pysyvät venajousilla paikallaan eikä puristettuna ohjurissa -> voi nostella melkeinpä sormin pois kun saa romut pois tieltä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Meinasin jo teettää sen venavarrenkumien vaihdon mutta kokeilin nyt ensin jotain BG:n engine Flushia ja lisäksi laitoin yöksi dieselit sylintereihin, huomenna pitää kuivata pytyt ja vaihtaa ölpät ja pistää kädet ristiin ja toivoa että öljynkulutus olis kohtuullista. Nimittäin se paine venakopassa pisti mietittämään että ei vika voi pelkästään venttilinvarren kumeista johtua.

                  Tänään ajoin autolla sen 10 km ennen projektia jolloin pyysi lisää litran öljyä. Melekoinen kulutus...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Nimittäin se paine venakopassa pisti mietittämään että ei vika voi pelkästään venttilinvarren kumeista johtua.
                    Jos männissä on ohivuotoa (renkaat) tai yleensä paineen karkaamista tapahtuu alakertaan (viallinen mäntä/sylinteri),niin tekee kyllä painetta. Toki huohotin pitää toimia oikein,että tuuletus toimii.

                    Miltä ne tulpat näytti,oliko öljyä kärynnyt jokaisessa sylinterissä?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Oli öljyiset kaikki tulpat. Em. operaation jälkeen venttiilikopassa on alipaine ja öljynkulutus tippui jonkin verran, tosin nyt tuli käyntihäiriöitä 2 ja 4 pyttyyn,
                      johtunee joko siitä että imusarja ja suuttimet & puolat ja tulpat on käytetty irti, täytynee hakea uudet tulpat (vaihtoon 10 tkm) ja vaihdella puolia ristiin ja katsoa siirtyykö viat.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Käyntihäiriöt paikallistettu vanokseen. Jos jomman kumman vanos solenoidin piuhan ottaa irti auto käy nätisti ja kulkee hyvin (tietty väännöt ei kaikki ole tallessa)...

                        Täytyy nyt ensimmäiseksi vaihdella solenoidien tiivisteet...
                        Onko Metzger -merkkisistä vanos solenoidesita kokemusta?
                        Ne ei montaa kymppiä ko. koneeseen näytä maksavan.

                        Öljynkulutus on nyt tippunut huomattavasti, ensimmäiset 200 km ajettu eikä vielä pyytänyt öljyä (huomaan olevani optinisti )
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          E46, osanumeroita löytyi ainakin joskus. Mulla oli E46 compactissa tuollainen, ja siihen ei tosiaan saanut enää tiivisteitä mistään. Ehkä koko settejä (kansi + tiiviste + muutossarja) saa, en tiedä. Todella hyvä se kyllä oli jäätymisen osalta.
                          Mua kans kiinnostaisi tietää osanumerot tai PUMA ohjeet ym tälle jotta voisi enemmän speksata. Onko siis kyseessä N42/N46 muutos vai koskeeko N46 ainoastaan? Kysyn siksi, että ihan loppupään E46 on jo N46 moottori...

                          Originally posted by Cell View Post
                          Tiedoksi muuten tätä vaihtoa silmällä pitäen, on paljon helpompaa kuin ns. vanhemmissa koneissa. Venttiilinvarren kumit pysyvät venajousilla paikallaan eikä puristettuna ohjurissa -> voi nostella melkeinpä sormin pois kun saa romut pois tieltä.
                          Sama kysymys, tarkoitatko vanhemmalla koneella N42 vai jotain vielä vanhempaa? Helpottaisi kun tietäisi mitä moottorimallia tarkoitat missä kumit voi vaihdella tällä tavalla.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17844
                            • PKS

                            #28
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Täytyy nyt ensimmäiseksi vaihdella solenoidien tiivisteet...
                            Onko Metzger -merkkisistä vanos solenoidesita kokemusta?
                            Ne ei montaa kymppiä ko. koneeseen näytä maksavan.
                            Piti ihan tarkistaa mitä kaikkea saa tarvikkeena. Metzger ei laatuna herätä mitään hurraahuutoja, mutta ei, kokemuksia ei ole juuri ko osasta. Tarvikkeena itse hyväksyisin Pierburgin, mutta sen hinta onkin jo sitten tuplat. Varauksella menisi myös Febi.

                            Orkkis maksaakin sitten jo 3 Metzgerin verran...
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • DerPastor
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 145
                              • Tku

                              #29
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Eli uudenmallisen "päivitys" venttikopan sisään on tehty huohotin. Takaa lähtee yksi putki imusarjaan joka on lämmitetty. Näin huohotus järjestelmän jäätymis / tukkeutumis riski poistuu.
                              Alkuperäinen separaatori jää täten virattomaksi. Öljyn valumaputkeen laitetaan tulppa. Tuon yksinkertaisemmaksi järjestelmää ei enään saa.
                              Omaan loppupään E46 316-malliin N46B18-koneella näkyy joskus tehtäneen tämä päivitys. Onko kopan sisällä oleva huohotin ns huoltokohde ja onko se ylipäätään vaihdettavissa ilman että koko venakoppa menee uusiksi? Voisikohan tuo vikaantuessaan aiheuttaa jotain ongelmia käynnissä, öljynkulutusta tms...

                              EDIT: Kaivelin vähän niin alkuperäinen venttiilikoppa oli nro 11127568582. Tämän tilalle retrofitattu 11128645888 (ja lämmitetty letku kopalta imusarjaan, sen numeroa en tiedä). Päivitetyssä kopassa näyttää olevan päällä luukku josta voi vaihtaa kalvon. Siinä lienee ainoa "huoltokohde" päivitetyssä huohotusjärjestelmässä.
                              Last edited by DerPastor; 06-05-2020, 15:19. Reason: Lisäys

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎