Announcement

Collapse
No announcement yet.

diesel suuttimien suurennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1520
    • Kymenlaakso

    diesel suuttimien suurennus

    Terve, ekaa kertaa ihan kunnolla viritys mielessä painin dieselin kanssa, kohteena on 320d m47d20 kone (vakio teho 136hv), laittelin viestiä dieselhuolto häkkiselle suuttimien kärkien vaihdosta isompaan,johon vastaukseksi sain että eivät löytäneet isompia kärkiä heiltä ko suuttimiin, mutta vakioita voisi suurentaa mutta heillä ei ole vehkeitä siihen, kysymys kuulukin olisiko jollain tiedossa firmaa mikä tekisi ko homman? Tai mahdollisesti mistä kävisi suuttimet tähän? Kun tämähän on vielä se vanhempi ei commonrail.
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X
  • arska86
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 309
    • Helsinki

    #2
    En osaa vastata tuohon suutinkysymykseen, mutta kannattaako tuota viritellä edes huumorimielellä?

    Pumpun, suuttimien ja turbon vaihdon jälkeen ollaan jo vakion 330d:n suorituskyvyssä ja lopputuloksena on silti vanhanaikainen pikkudiesel.

    Comment

    • Jarsse
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1520
      • Kymenlaakso

      #3
      Tuo kiteytti aika hyvin sen mitä täällä saa vastaukseksi jos ei ole kyse s moottorista.
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • CarlosM
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 4292
        • Kouvola

        #4
        Miksei suoraan se 330d ja alkaa siitä raapimaan. Joku vois ottaa ne jutut jonain muunakin kun aprillipilana

        Comment

        • puliukk0
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 71
          • Helsinki

          #5
          Vaatii silti softauksen kun suuttimet vaihtaa. Varmasti joku harrastakin tekee niitä, ainakin Volvo puolella jonkun verran avattu ecua. Jos ymmärsin olevan sähköinen jakajapumppu (ja bosch).

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Kannattaa tässä hommassa ensimmäisenä miettiä minne saakka se pumppu kykenee.
            Tuon sähköohjatun jakajapumpullisen koneen viritys on ehkä väärä paikka aloittaa, mutta jokainen tietysti tavallaan.

            Itse toki lähtisin ennemmin M47N koneesta, josta saadaan "helpolla" se 330-340hp
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Jarsse
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1520
              • Kymenlaakso

              #7
              Originally posted by CarlosM View Post
              Miksei suoraan se 330d ja alkaa siitä raapimaan. Joku vois ottaa ne jutut jonain muunakin kun aprillipilana

              Kevyempi kone,paljon edullisemmat käyttökustannukset, tääkin asia on käyty jonkun toisen foorumilaisen toimesta läpi täällä miksi ennemmin tuo kuin 330d, löytyy searchilla

              Ja videoita löytyy että tästä saa helposti pienellä työllä ~250hv,mikä tässäki on haussa.
              E91 325xi vm07
              E60 530xd vm06 stage X

              Comment

              • Jarsse
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1520
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by puliukk0 View Post
                Vaatii silti softauksen kun suuttimet vaihtaa. Varmasti joku harrastakin tekee niitä, ainakin Volvo puolella jonkun verran avattu ecua. Jos ymmärsin olevan sähköinen jakajapumppu (ja bosch).
                Tottakai vaatii ja siitä olen käynyt keskustelua turbotecin kanssa,ajavat dynossa uudet kartat sitten ja mielestäni todella fiksuun hintaan..samaan hintaan muut firmat asentelis vaan valmiita ohjelmia.
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by mehtojarvi View Post
                  Kevyempi kone,paljon edullisemmat käyttökustannukset, tääkin asia on käyty jonkun toisen foorumilaisen toimesta läpi täällä miksi ennemmin tuo kuin 330d, löytyy searchilla

                  Ja videoita löytyy että tästä saa helposti pienellä työllä ~250hv,mikä tässäki on haussa.
                  Mut ei kukaan täällä ole turboprojektiinsakaan enää paineistettuja tuplakaasareita laittamassa, mihin tuo jakajapumppu on verrattavissa, vaikka sitä jopa softalla pääsee muuttamaankin.

                  Mä kun en näistä sen tarkemmin tiedä, niin mihin saakka tuo vakio syöttöpumppu riittää:think
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • huupi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1192
                    • Tyrnävä

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Itse toki lähtisin ennemmin M47N koneesta, josta saadaan "helpolla" se 330-340hp
                    Lievä OT: Millä reseptillä - 2260 hybridi, 535d suuttimet, iso cooleri ja kai tuo jo R90 pumpunkin vaatii? :think (”Helppoon” ei mielestäni kuulu motin avaaminen). Onko tuollaisia tehty?
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by huupi View Post
                      Lievä OT: Millä reseptillä - 2260 hybridi, 535d suuttimet, iso cooleri ja kai tuo jo R90 pumpunkin vaatii? :think (”Helppoon” ei mielestäni kuulu motin avaaminen). Onko tuollaisia tehty?
                      R70-pumppu riittää kyllä, n. 370-380hp asti, muuten olen samoilla linjoilla noista osista. :think
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Kannattaa tässä hommassa ensimmäisenä miettiä minne saakka se pumppu kykenee.
                        Tuon sähköohjatun jakajapumpullisen koneen viritys on ehkä väärä paikka aloittaa, mutta jokainen tietysti tavallaan.

                        Itse toki lähtisin ennemmin M47N koneesta, josta saadaan "helpolla" se 330-340hp
                        Kuvia ja todisteita tästä?
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎