Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 turbo ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 370
    • Oulu

    m30 turbo ahtaa liikaa

    Eli m30b35 ja ahtimena joku ämpärin kokoinen. Ulkoista hukkaporttia kun kokeilee syöttämällä sinne painetta, niin se aukeaa n. 0,2bar kohdilla. Tällä hetkellä paine hukkaportille otettu suoraan ahtimen ulostulosta. Ykkösellä kiihdyttässä kuulee että hukkaportti aukeaa hyvissä ajoin, eikä paineet nouse. Isommilla vaihteilla yhtäkkiä turbo herää ja alkaa ahtamaan todella nopeasti mittarin pohjaan, eli yli 1,5bar. Hukkaporttina kkd 60mm.

    Voiko olla mahdollista että hukkaportti olisi liian pieni? Hukkaportti vuotaa painetta hyvin hitaasti jos sille antaa ilmaa painepistoolilla. Voisiko olla mahdollista, että kun ahdin ahtaa ja ilmavirta on kova, että ilmavirta alkaisi imemään ilmaa hukkaportilta?

    Olen poistanut bleed venttiilin putksen välistä ja purkanut hukkaportin ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kun hukkaportti oli kokonaan pois, niin tyhjäkäynnillä kaikki pakokaasu virtasi hyvin hukkaportille menevästä putkesta. Voiko pakosarjassa olla siltikin jokin suunnittelu tai valmistusvirhe?

    Ja auto on e32 735, joka tuli minulle vaihdossa. Onkohan lie jonkun foorumilaisen entinen...
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Ettei takertele lämmön vuoksi se portti? Ja kalvo on 100% ehjä?:think
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • shawela
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 370
      • Oulu

      #3
      Ei pitäisi takerrella ja pikkupaineela jo aukeaa, mutts hieman jostain päästää ilmaa läpi. Täytyy kokeilla ottaa jousi pois ja lukita aukiasentoon ja käydä kokeilemassa. Täytyy olla hyvät reaktiot, että ehtii löysätä kaasun ennenkuin ahdot tapissa.

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Ota mielummin se vastapaineohjaus irti. Eli jos sulla nyt tulee kompurakotelosta kalvon yläpuolelle paine niin ei se portti pääse ikinä aukeamaan toivotusti. Ykkösellä varmaan pakopaine voittaa ahtopaineen kun ei saa niin paljon kuormaa vielä että ahdot nousee.

        Comment

        • shawela
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 370
          • Oulu

          #5
          Jumitin hukkaportin täysin auki asentoon. Tyhjäkäynnillä hyvin virtasi. Kun antoin kenkää ja tuli vastusta, niin ahdot nousi taas liikaa. Eli vika on pakosarjassa. Ilmeisesti hukkaportin putki asennettu sellaiseen kulmaan ettei se virtaa tarpeeksi. Täytyy alkaa purkamaan paketti irti. Pitää hitsailla jokin ohjuri joka ohjaa virtausta hukkaportillepäin, Vai olisiko muita ehdotuksia?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11152
            • Oulu

            #6
            Suoraan pakopesään vaan niin että kaasut virtaa hukkikselle nätisti.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • shawela
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 370
              • Oulu

              #7
              Turbo irroitettu ja syyllinen löytyi. Hukkaportille menevät 2 putkea oli hitsattu 90 asteen kulmaan pakokaasun virtaukseen nähden. Toinen putkista oli jopa yli 90 asteen kulmassa. Täytyy hitsailla lähdöt loivassa kulmassa.

              Comment

              • shawela
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 370
                • Oulu

                #8
                Pakosarja on nyt muokattu paremmin virtaavaksi hukkaportin suuntaan. Ahdot nousee vieläkin liikaa, mutta ei niin nopeasti kuin ennen. Pitäisiköhän hieman kuristaa turbolle menevän laipan reikiä. Vai onko parempia kikkoja. Pakosarjaa en ala rakentamaan uusiksi.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  #9
                  Originally posted by shawela View Post
                  Pakosarja on nyt muokattu paremmin virtaavaksi hukkaportin suuntaan. Ahdot nousee vieläkin liikaa, mutta ei niin nopeasti kuin ennen. Pitäisiköhän hieman kuristaa turbolle menevän laipan reikiä. Vai onko parempia kikkoja. Pakosarjaa en ala rakentamaan uusiksi.
                  Kuten pazi88 sanoi hitsaa hukkaportin lähtö pakopesään suoraan. Se on paras mahdollinen paikka sille.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

                    #10
                    Eikö nitä hukkaportin lähtöjä pystyisi muokkaan enemmän virtauksen suuntaiseksi? Jos ei, niin helpoin varmaan tehdä ahtimen pakopesään paikka hukkaportille. Tai sitten vaan kunnolla voimaa sieltä koneesta
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      #11
                      Kannattaa varmaan ecuun laittaa ahtopaine turvaraja niin pistää hommab seis ennen kun sylkäisee kannentiivisteen.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • shawela
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 370
                        • Oulu

                        #12
                        Täytyy alkaa suunnittelemaan hukkaporttia pakopesään. Mitenhän kun on jaettu pakopesä? Voiko kaapata yhdellä putkella kummatkin, vai kummallekin oma lähtö?

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          #13
                          Yhellä putkella vaan molemmat. Turhaa hipostelua tuossa kohti ruveta erottelemaan niitä

                          Comment

                          • Pantse
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 151
                            • Oulu

                            #14
                            Minkä kokoinen putki lähtee hukkaportilta eteenpäin, missä kohtaa liittyy down pipeen ja minkälaisessa kulmassa? Eli onko riittävävän vapaa virtaus portilta eteenpäin?
                            Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                            Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3452
                              • Janakkala

                              #15
                              Tee sitten riittävän isot ja jouheat lähdöt pakopesään ja jos hukkis puhaltaa downpipeen siihen pitää tehdä jousto lämpölaajenemisien takia ettei repeä.
                              Tuossa muutama kuva omasta tekeleestä. Koe savut on otettu mutta ei ole ajettu niin en tiedä miten pelittää mutta uskoisin tuollaisten kulmien ja läpien toimivan riittävän hyvin.
                              Hukkis on tuossa 50mm aito Turbosmart. Kiinan kamaa ei kannata näihin hommiin sotkea vaikka monella kiusaus on suri hintojen takia:


                              DSC_0808 by Bemu Expert, on Flickr

                              DSC_0811 by Bemu Expert, on Flickr

                              hukkis by Bemu Expert, on Flickr

                              hukkis2 by Bemu Expert, on Flickr
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎