Eli m30b35 ja ahtimena joku ämpärin kokoinen. Ulkoista hukkaporttia kun kokeilee syöttämällä sinne painetta, niin se aukeaa n. 0,2bar kohdilla. Tällä hetkellä paine hukkaportille otettu suoraan ahtimen ulostulosta. Ykkösellä kiihdyttässä kuulee että hukkaportti aukeaa hyvissä ajoin, eikä paineet nouse. Isommilla vaihteilla yhtäkkiä turbo herää ja alkaa ahtamaan todella nopeasti mittarin pohjaan, eli yli 1,5bar. Hukkaporttina kkd 60mm.
Voiko olla mahdollista että hukkaportti olisi liian pieni? Hukkaportti vuotaa painetta hyvin hitaasti jos sille antaa ilmaa painepistoolilla. Voisiko olla mahdollista, että kun ahdin ahtaa ja ilmavirta on kova, että ilmavirta alkaisi imemään ilmaa hukkaportilta?
Olen poistanut bleed venttiilin putksen välistä ja purkanut hukkaportin ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kun hukkaportti oli kokonaan pois, niin tyhjäkäynnillä kaikki pakokaasu virtasi hyvin hukkaportille menevästä putkesta. Voiko pakosarjassa olla siltikin jokin suunnittelu tai valmistusvirhe?
Ja auto on e32 735, joka tuli minulle vaihdossa. Onkohan lie jonkun foorumilaisen entinen...
Voiko olla mahdollista että hukkaportti olisi liian pieni? Hukkaportti vuotaa painetta hyvin hitaasti jos sille antaa ilmaa painepistoolilla. Voisiko olla mahdollista, että kun ahdin ahtaa ja ilmavirta on kova, että ilmavirta alkaisi imemään ilmaa hukkaportilta?
Olen poistanut bleed venttiilin putksen välistä ja purkanut hukkaportin ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kun hukkaportti oli kokonaan pois, niin tyhjäkäynnillä kaikki pakokaasu virtasi hyvin hukkaportille menevästä putkesta. Voiko pakosarjassa olla siltikin jokin suunnittelu tai valmistusvirhe?
Ja auto on e32 735, joka tuli minulle vaihdossa. Onkohan lie jonkun foorumilaisen entinen...
Comment