Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i m40 nakutus ei lopu... *vika löyty*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SJ
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 25

    316i m40 nakutus ei lopu... *vika löyty*

    Koneeeseen vaihdettu nostajat, keinut ja nokka-akseli
    tehty forte käsittely ja vaihdettu castrolin magnatech 5w-40 öljyt

    ---> nakutus hiljeni huomattavasti mutta ei kokonaan

    kuuluu selvästi moottorijarrutuksella ja kovemmilla kierroksilla mutta vedätettäessä ääni hiljenee. Ja mitä lämpimämpi kone on niin sitä hiljaisemmalta ääni kuulostaa. nakutus ääni on suht harva.

    iteltä loppu ainakin ideat että missä vika voi enää olla


    vika löyty: 1 venttiili kiero
    Last edited by SJ; 03-09-2005, 16:12.
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #2
    Edellisessä E30 318i M40:ssä oli sama ongelma. Syyksi paljastui kampiakselin laakerit. Jos ääni ei ole vielä kova niin saatat selvitä pelkkien laakerien vaihdolla, mutta omassa meni niin pahaksi, että sitä moottoria ei alettu enää korjaamaan. Muistaakseni siinä on nitrattu kampiakseli eli koneistaminen mahdotonta, joten ainoa vaihtoehto on ostaa uusi. Jos jollakin on varma tieto tästä asiasta niin voi vahvistaa epävarman tietoni. Taitaa monessa tapauksessa tulla halvemmaksi hommata vaihtokone, mutta toisaalta korjatulla saattaa olla enemmän kilometrejä edessä. Ääni oli tosiaan aluksi sellainen sirinä tai vaimea nakutus joka ilmeni moottorijarrutuksissa ja hitaan kiihdytyksen jälkeen kierrosten tasaantuessa. Lopulta ääni muuttui kolinaksi ja sitten oli myöhäistä. Ääntä ei osannut ottaa niin vakavasti kun kuvitteli sen tulevan venttiilikoneistosta jossa se ei niin vaarallinen ole.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • SJ
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 25

      #3
      Originally posted by markok
      Edellisessä E30 318i M40:ssä oli sama ongelma. Syyksi paljastui kampiakselin laakerit. Jos ääni ei ole vielä kova niin saatat selvitä pelkkien laakerien vaihdolla, mutta omassa meni niin pahaksi, että sitä moottoria ei alettu enää korjaamaan. Muistaakseni siinä on nitrattu kampiakseli eli koneistaminen mahdotonta, joten ainoa vaihtoehto on ostaa uusi. Jos jollakin on varma tieto tästä asiasta niin voi vahvistaa epävarman tietoni. Taitaa monessa tapauksessa tulla halvemmaksi hommata vaihtokone, mutta toisaalta korjatulla saattaa olla enemmän kilometrejä edessä. Ääni oli tosiaan aluksi sellainen sirinä tai vaimea nakutus joka ilmeni moottorijarrutuksissa ja hitaan kiihdytyksen jälkeen kierrosten tasaantuessa. Lopulta ääni muuttui kolinaksi ja sitten oli myöhäistä. Ääntä ei osannut ottaa niin vakavasti kun kuvitteli sen tulevan venttiilikoneistosta jossa se ei niin vaarallinen ole.
      no tarkemmin kun aloin miettimään niin se ääni vaikuttais tulevan just moottorin alta... pitää kuulostella puukepin kanssa tarkemmin

      Comment

      • SJ
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 25

        #4
        Nonii... vaihdoin kiertokangen laakerit ja tarkastin kampiakselin runkolaakerit.
        Öljyn seasta löyty myös pari irtonaista pulttia

        Nakutus jatkuu edelleen...

        Mistähän kannattais vielä etsiä vikaa????

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Mitäs jos pidettäisiin tuo "nakutus" polttoaineen detonointina/mekanismina jota se tämän autopuolen teknisessä sanastossa on(=käytetään). Erilaiset moottorin hälyäänet voitaisiin käsitellä mekaanista ääntä kuvaavina naputuksina, kolinoina,tms.?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎