Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin hihnapyörän irroitus ja venttiilivälykset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • King of Drummers
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 6
    • SEINÄJOKI

    Kampiakselin hihnapyörän irroitus ja venttiilivälykset

    Taas olisi hieman ongelmaa. Tällä kertaa kampiakselin hihnapyörän irroituksessa. Pitäis tietää vaan että onko siinä normaalit vai väärinpäin olevat kierteet ennen kuin ruvetaan vääntämään tosissaan. Vähän tiukassa tuo tuntuu olevan. Mutta niin sen varmaan pitääkin.

    Kärsiikö laittaa yhtään pienempiä välyksiä (oliko se 0.25) kun mitä suositellaan Kestääkö paikat pienemmillä välyksillä ja jääkö venttiilit helposti kantamaan moisen toimenpiteen jälkeen? Onko kellään positiivisia/negatiivisia kokemuksia aiheesta?

    Ja konehan oli 86:nen m20b25
    Last edited by King of Drummers; 04-08-2005, 23:05.
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by King of Drummers
    Taas olisi hieman ongelmaa. Tällä kertaa siimapyörän irroituksessa. Pitäis tietää vaan että onko siinä normaalit vai väärinpäin olevat kierteet ennen kuin ruvetaan vääntämään tosissaan.
    Kai tässä nyt kampiakselin hihnapyörästä on kyse? Jos on tarvis saada vain se kiilahihnoja pyörittävä pyörä pois, niin se lähtee avaamalla ne 6 pulttia sieltä keskeltä. Eivät ole varmaan edes kovin tiukassa. Jos taas pitää irrottaa myös se jakohihnan hihnapyörä, niin se iso pultti keskeltä aukeaa parhaiten tukemalla avain sopivasti johonkin ja pyöräyttämällä varovasti startilla. Kierteet on ihan oikeinpäin kaikissa näissä.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • King of Drummers
      Newbiemmer
      • Jul 2005
      • 6
      • SEINÄJOKI

      #3
      juuri tästä

      Eli juuri tästä kampiakselin hihnapyörästä kyse. Täytyypä yrittää pyöräyttää startilla. Kiitoksia neuvoista!!!

      Siis nokkaremmin vaihdon takia tuo pitää saada aukeamaan kun ei sitä suojaa saa muuten irti...
      Last edited by King of Drummers; 05-08-2005, 16:37.

      Comment

      • Jubu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 937
        • Kuusankoski

        #4
        Originally posted by King of Drummers
        Eli juuri tästä jakohihnan hihnapyörästä kyse. Täytyypä yrittää pyöräyttää startilla. Kiitoksia neuvoista!!!

        Siis nokkaremmin vaihdon takia tuo pitää saada aukeamaan kun ei sitä suojaa saa muuten irti...
        Ei jakohihnan vaihtoa varten tarvi "isoa"pulttia irrottaa. vain jos haluat vaihtaa siihen kampiakselille sen tiivisteen.

        eikös tästä aiheesta ollut joku "stikykin" ....

        ja olikin

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎