Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanos 2,5:sta: hajonneita kansia ja pummpuja!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blauweiss
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 45
    • Nilsiä

    vanos 2,5:sta: hajonneita kansia ja pummpuja!!??

    Tervehdys! Onkos bimmereillä tietoa Vanoksen 2,5 koneen kohdalta mitään erityisiä murheita tai ongelmia tai muuta häikkää? Olenpa kuullut juttuja - mutta tunnustelenpa ensin muiden kokemuksia - eli en halua vaikuttaa vastauksiin - niin katotaan - onko mitään perää kuulumisissa!! (Oma kokemus 525 i A:sta - toimii moiteettomasti - ei murheita- ajettu 195000 km -vm. 93!)
    Last edited by blauweiss; 07-08-2005, 18:27.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Vesipumput noista tuppaa hajoamaan siinä 170-200tkm välillä kun on muoviset siivet niissä.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      vanokset rallattelee ja toimii miten sattuu. sytytyspuolat, joita siis jokaiselle sylinterille oma eli 6kpl, hajoilee. lambda-anturit hajoaa. katalysaattori voi olla kulunut. vesipumppu hajoaa 130-180tkm ajomäärällä. siinähän ne moottorin puolen yleisimmät viat.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • madeiraschwarz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 164
        • kpää

        #4
        2,5 Vanos

        kun ostat tollasen vaihda vesipumppu, lampda. ja kiristä puolan mutterit..
        ei mee sitte kansi eikä katti ja puolakki pysyy ehjänä..
        puolia kun hajoo huonon kontaktin takia.. lampdoja menee niinku jarrupaloja.. olisitte bosch tai mikä lampda tahansa..

        Comment

        • Ville-325
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 213

          #5
          Mites tuota miten sen ajossa huomaa onko lambda paskana? Minkä hintasia ovat?

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Ville-325
            Mites tuota miten sen ajossa huomaa onko lambda paskana? Minkä hintasia ovat?
            S E A R C H
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by Ville-325
              Mites tuota miten sen ajossa huomaa onko lambda paskana? Minkä hintasia ovat?
              Tyhjäkäynti humbdailee 500-1500rpm ja vie bensaa enemmänkuin yleensä...
              Kl-varaosat ja hinta on 120€
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Lambdan rikkoutumisen huomaa myös siitä että ei ala vetämään kunnolla kun polkasee vaan "hakee" vähän aikaa ja sit alkaa repimään.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  Originally posted by -kiki-
                  Tyhjäkäynti humbdailee 500-1500rpm ja vie bensaa enemmänkuin yleensä...
                  Kl-varaosat ja hinta on 120€
                  kallista, hämeen autosähkössä maksoi boschin lamda anturi 70 euroa kun joskus joutu ostaan 325 aikoina
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • blauweiss
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 45
                    • Nilsiä

                    #10
                    2,5 vanoksesta asenatajien juttuja ja kommentteja

                    asiakas tuo bmw:n halliin ja ihmettelee miksi jäähdytysnestettä saa tankata jatkuvasti tai toinen auto jossa ei nestettä hävitä mutta lämppäri puhaltaa kylmää.toivotaan parasta ja pelätään pahinta tunne kutittaa asentajan selkärangassa kun ei uskalla aavistustaan sanoiksi pukea vaan jättää sen hetkeen jolloin otettava se pakosta puheenaiheeksi-siis mikä? no kun vika ei ollutkaan palaneessa kansipahvissa vaan siinä 8 halkeamassa mitkä kansiguru koneistamossa löysi silmänräpäyksessä.tämän kylmää vettä niskaan totuuden kuulin asentajalta joka väännellyt hylsysarjaansa edestakaisin koko helteisen kesän vaihtaessaan 3:een 2.5 vanokseen uuden sylinterin kannen kesän 2005 aikana.käytetty kansikin olisi asiakkaalle kelvannut kun onhan autokin käytetty mut kun koko suomi tarjoo ei oota jne joten oli tilattava tehdasuusi kansi.sinne meni pojalta loma ja lomalta paluu rahat.Asentaja päättää turvautua toisien bimmeriasentajien varmuusvarastoihin mutta kun kuulemma heiltäkin viety tuhkat pesästä ja varauslistat ehjistä kansista melko pitkät.osaako joku kokenut ja kaiken nähnyt tosi bimmeri valaista asiaa mikä johtaa tämmöseen katahstrooviin?visko vai joskus lopputilin ottanut muovisiipi vesipumppeni vae mikä lie?löytyykö tähän mitään järkevää oikeaa syytä eikä mitään arvailuja?toivoopi KK

                    Comment

                    • 9tonni
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 177
                      • Kuopio

                      #11
                      Saksalainen kone(D)inssi tyrinyt kannen vesitilojen suunnittelussa ja ainevahvuuksissa,....

                      Nimim. kaksi haljennutta tallin päydällä

                      Comment

                      • hopeanuoli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 211
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by blauweiss
                        asiakas tuo bmw:n halliin ja ihmettelee miksi jäähdytysnestettä saa tankata jatkuvasti tai toinen auto jossa ei nestettä hävitä mutta lämppäri puhaltaa kylmää.toivotaan parasta ja pelätään pahinta tunne kutittaa asentajan selkärangassa kun ei uskalla aavistustaan sanoiksi pukea vaan jättää sen hetkeen jolloin otettava se pakosta puheenaiheeksi-siis mikä? no kun vika ei ollutkaan palaneessa kansipahvissa vaan siinä 8 halkeamassa mitkä kansiguru koneistamossa löysi silmänräpäyksessä.tämän kylmää vettä niskaan totuuden kuulin asentajalta joka väännellyt hylsysarjaansa edestakaisin koko helteisen kesän vaihtaessaan 3:een 2.5 vanokseen uuden sylinterin kannen kesän 2005 aikana.käytetty kansikin olisi asiakkaalle kelvannut kun onhan autokin käytetty mut kun koko suomi tarjoo ei oota jne joten oli tilattava tehdasuusi kansi.sinne meni pojalta loma ja lomalta paluu rahat.Asentaja päättää turvautua toisien bimmeriasentajien varmuusvarastoihin mutta kun kuulemma heiltäkin viety tuhkat pesästä ja varauslistat ehjistä kansista melko pitkät.osaako joku kokenut ja kaiken nähnyt tosi bimmeri valaista asiaa mikä johtaa tämmöseen katahstrooviin?visko vai joskus lopputilin ottanut muovisiipi vesipumppeni vae mikä lie?löytyykö tähän mitään järkevää oikeaa syytä eikä mitään arvailuja?toivoopi KK
                        Revittäminen kylmällä koneella on mun arvaukseni Rivikuutoset ei erityisesti tykkää semmoisesta.
                        e90 330d -05

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Eikös ne yleensä mene sieltä vitosen tai kutosen kohdalta rikki? Jos vesi tulee kanteen etupäästä niin takapäässä voi olla jo aika tukalat paikat... Varmaan sen jäähdytysjärjestelmän kunnossapito ja huolto vois olla ykkös asia moottorin keston kannalta?
                          Retard Member

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #14
                            Originally posted by blauweiss
                            osaako joku kokenut ja kaiken nähnyt tosi bimmeri valaista asiaa mikä johtaa tämmöseen katahstrooviin?löytyykö tähän mitään järkevää oikeaa syytä eikä mitään arvailuja?visko vai joskus lopputilin ottanut muovisiipi vesipumppeni vae mikä lie?
                            Eikös toi muovisiipinen pumppu mahda aika yleinen tossa olla, eli siis päässyt hajoamaan/huonoon kuntoon, ja siitä sitten kansi ottanu kipeetä kuumenemisen takia....

                            Comment

                            • Ville-325
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 213

                              #15
                              Originally posted by Jonsku
                              Lambdan rikkoutumisen huomaa myös siitä että ei ala vetämään kunnolla kun polkasee vaan "hakee" vähän aikaa ja sit alkaa repimään.
                              Joo no kyllä mulla tyhjäkäynti on ihan OK, ei hummaa. Mutta tuo "hakeminen" vähän mietityttää. Ku tuossa mulla on ihan perkeleen huonot alaväännöt (siis E36 325i -92). Tai en tiedä onko ne sen kummemmat ku muissakaan mutta onko se ihan normaalia että pitää esim. taajamanopeuksissa pykältää suosiolla kakkosta silmään jos meinaa ihan repivän kiihdytyksen saada? Se paras tehoaluehan on tuossa 4000 varvin tietämissä, mutta mulla ainaki siihen asti on tosi hengettömän tuntonen. Vai kuuluuko se ollakki, en nimittäin ole muilla vastaavilla päässy ajelemaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎