Announcement

Collapse
No announcement yet.

kansipahvi ainaki...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jari N
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 46
    • España/Finland

    kansipahvi ainaki...

    ...paskaks, joten kuinka tod.näköst että siel paljo muutakii selvänä? Jotkut asentajat väläytelly, että voi olla koko motin vaihto eessä???? Onks noin? :( :( :(

    -jari-
  • rrracing
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 588
    • Pyhtää

    #2
    mikähää kone on kyseessä???
    Tän hetkiset päristimet:

    Peugeot Boxer -08 Työjuhta
    Bmw 320 -92 M-Sport
    Opel Corsa -93 Hifistelyauto
    Ford Fiesta -82 TURBO

    Comment

    • Jari N
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 46
      • España/Finland

      #3
      Originally posted by rrracing
      mikähää kone on kyseessä???
      ups..sorih tyhmänä taas..fiduddaa sen verta jo ettei ajatus ees luista..-96 328.

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Originally posted by Jari N
        ...paskaks, joten kuinka tod.näköst että siel paljo muutakii selvänä? Jotkut asentajat väläytelly, että voi olla koko motin vaihto eessä???? Onks noin? :( :( :(

        -jari-
        Huonolla tuurilla kansi vaihtoon, mut ei kai nyt tommosen takia koko konetta kannata vaihtaa Ellei sitten saa puol-ilmaiseksi toista konetta = halvemmalla kuin kannen.

        Comment

        • Jari N
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 46
          • España/Finland

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          Huonolla tuurilla kansi vaihtoon, mut ei kai nyt tommosen takia koko konetta kannata vaihtaa Ellei sitten saa puol-ilmaiseksi toista konetta = halvemmalla kuin kannen.
          Jep jep...jotkut vaa väläytelly, et jos se leipo kii, niin mitä siit sit on seurannu...ja jotai, että kiertokanki voi olla solmus jne...kukaan ei viel tiä ku ei sitä oo avattu, ens viikol menee korjauksee...et sit tulee vikalista. Koitan vain kartoittaa, että kuinkaha paska homma on kysees....Massit finaalis muutekii. :(

          Comment

          • tope
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 40
            • tampere

            #6
            Voi käydä niin että alumiini lohkosta menee kierteet niin huonoon kuntoon jos kone on keittänyt ettei saa kannenpultteja kiristettyä tarpeeksi.Sitten taitaa olla edessä uuden lohkon hankinta

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Jos auto keitti ja ajoit vielä sen jälkeen meneen ilman vesiä niin kauan ku pyörii niin silloinhan voi leikkautua sylintereistä tai alakerran laakereista jos taas sammutit kun huomasit et lämmöt nousee niin tuskin mitään pahempaa tapahtui korkeintaan kansi halki. Ja veivihän voi mennä koukkuun jos sylinteriin pääsee suuri määrä vettä ja kun mäntä yrittää runnoa vettä kasaan niin veivi antautuu, mut tämäkin on kyllä erittäin epätodennäköistä.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Jari N
                Jep jep...jotkut vaa väläytelly, et jos se leipo kii, niin mitä siit sit on seurannu...ja jotai, että kiertokanki voi olla solmus jne...kukaan ei viel tiä ku ei sitä oo avattu, ens viikol menee korjauksee...et sit tulee vikalista. Koitan vain kartoittaa, että kuinkaha paska homma on kysees....Massit finaalis muutekii. :(
                no kerrohan lisää oireista/tapahtumista. eihän tuosta ekasta topicista mitään konerikkoon liittyvää ilmentynyt?
                miksi epäillään kiinnileikkaamista?
                miksi epäilty kannentiiviste/kansivauriota?

                semmosiin "essonbaari" diagnooseihin törmää päivittäin, että huh huh ...
                ( en kyseenalaista tämän topicin kirjoittajan/ autontutkijan tietotaitoa, tuolla taustatiedolla vaan ei voi tietää ! )

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3851
                  • Nokia

                  #9
                  Vesipumppu hajonnut ja lämmöt tappiin, vai mitä on tapahtunut?
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • Jari N
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 46
                    • España/Finland

                    #10
                    Originally posted by Tomi T
                    Vesipumppu hajonnut ja lämmöt tappiin, vai mitä on tapahtunut?
                    Eli siis joo...olin tulos just reissust kotia, ku ihmettelin miks auton tyhjäkäynti aaltoili risteykses..no en siihe kiinittäny sit sen enempiä huomioo, ku piti jo jatkaa matkaa...siitä hetken päästä ihmettelin ku peruutuspeilist näky ku auto sauhutti...no tiesin jo siin vaihees, et nyt ei kaikki o hyvin...en kuiteka kereny sen enempää tekees mitää, ku auto itestään sammu...hyvä tsäkä oli että pääsin rullaamal suoraan huoltikselle mistä mut sit 5h odottelun jälkee haettii trailerin kans. Auto keitti huoltiksella sitten..eli tiätty lämmöt aivan tapissa...en yrittäny ekan sammumisen jälkee käynistää autoo enään enkä mitää muutakaa..tsekkasin niin öljyy oli ja nesteet ylä tapissaan...entiä miten maholist et nosti lämmöt tuollei..ellei tosiaa v-pumppu tai joku paskana? No sitä yritettii sit trailerille ajoo varten varovasti käynistää, mut kuulosti niin nihkeelle et sanoin freneille et ei startata...:(

                    Comment

                    • hazys
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 404

                      #11
                      Hyvällä tsägällä vesipumpun siivikkeet paskana. Eli vesipumppu ja termari uusiks ja uudet vedet + ilmaus niin auto on kuin uusi. Mulla oli melkein sama vika, mut ongelmana oli syylari. Liitoskohta petti ja syylarista lähti snadi pala pois ==> Vedet pihalle ja lämmöt tappiin. Uusin: syylarin (295 €) ja vesipumpun (80€) ja termarin (30€) ja nyt pelittää!
                      Make my day, go away.

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by Jari N
                        Eli siis joo...olin tulos just reissust kotia, ku ihmettelin miks auton tyhjäkäynti aaltoili risteykses..no en siihe kiinittäny sit sen enempiä huomioo, ku piti jo jatkaa matkaa...siitä hetken päästä ihmettelin ku peruutuspeilist näky ku auto sauhutti...no tiesin jo siin vaihees, et nyt ei kaikki o hyvin...en kuiteka kereny sen enempää tekees mitää, ku auto itestään sammu...hyvä tsäkä oli että pääsin rullaamal suoraan huoltikselle mistä mut sit 5h odottelun jälkee haettii trailerin kans. Auto keitti huoltiksella sitten..eli tiätty lämmöt aivan tapissa...en yrittäny ekan sammumisen jälkee käynistää autoo enään enkä mitää muutakaa..tsekkasin niin öljyy oli ja nesteet ylä tapissaan...entiä miten maholist et nosti lämmöt tuollei..ellei tosiaa v-pumppu tai joku paskana? No sitä yritettii sit trailerille ajoo varten varovasti käynistää, mut kuulosti niin nihkeelle et sanoin freneille et ei startata...:(
                        oliko apulaitehihna paikallaan? keittelee takuulla jos vesipumppu ei pyöri , samalla ei laturikaan ei lataa , niin ei jaksa kyllä starttaillakkaan.
                        takana tullut savumerkki ei kyllä tolla asialla selity. joten voihan siellä olla kannentiiviste vauriokin ja männänpäällä vesipatsas ja vesikun ei puristu kasaan samallalailla kun ilma , niin ahdasta tulee männänpäällä....

                        EDIT: paitsi että kun se keittelee kun pumppu ei pyöri , niin nestettä on siellätäällä (pakosarjalle) konehuoneessa ja käryä tulee taatusti.

                        Comment

                        • full
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1214
                          • Tampere

                          #13
                          vesipumpun hihna poikki? muistaakseni sama pyörittää laturia jolloin hyvin mahdollista että kun olet ajanut hetkenmatkaa niin virrat loppunu(sammunut) ja samaan aikaan keittänyt(lämmöt noussu)?

                          etkö ollenkaan tarkastele mittaristoa ajon aikana?
                          BMW M535iA -86
                          Volvo V90 -18

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Kantsii välillä kattella niitä mittareita mitä siinä kojetaulussa on. Toivotaan, että pelkkä remmi poikki ja akku tyhjä.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Jari N
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 46
                              • España/Finland

                              #15
                              Originally posted by herja
                              Kantsii välillä kattella niitä mittareita mitä siinä kojetaulussa on. Toivotaan, että pelkkä remmi poikki ja akku tyhjä.
                              Juuh kumpiki oikees tuosta mittari juiduist...ei siinä mitää..ja kyllä mä niitä seuraan, mutten näköjää tarpeeks... Henk.koht. en usko tuoho virtojen loppumiseen...eikös lauturin valokii ois silloi pitäny palaa? Mutta joo..toivotaan kovasti, ettei olis mitää tajuttoman kallista hässäkkää eessä. Kiitos paljon kaikille vastaneille!

                              Jari

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎