Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14 Kone Pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 142
    • Tampere

    S14 Kone Pätkii

    Antakaa vinkkejä jos on jollekin sattunu vastaavaa. Moottori kylmänä pätkii pirusti, koko ajan on yksi sylinteri pimeenä joskus tuntuu et useampikin. Kun moottori lämpiää pätkiminen harvenee huomattavasti, ehkä jopa loppuu. Elilen töistä lähtiessä ei meinannu liikkeelle päästä, ja työmaalla äkkiä katottuna ei mitään löytynyt. Lakkas kyllä kun koneen lämmöt sitte nousi.
    Sama homma jatkuu tänä aamuna

    Ite ajattelin aluks puolaa, mut kun sitten lopetti rykimisen lämpöjen noustua en enää osaa sanoa. En tosin kerenny viä suurempia mittauksia harrastaa, mut tänään kerkee...
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    tulpat

    Jos harrastat paljon ns. pätkäajoa niin s14 koneen arka paikka on tulpat jotka eivät sitä kestä.
    Itse opin aikoinaan ensimmäisen kerran jälkeen pitämään 4kpl. toimivia tulppia mukana autossa vastaavan varalle...

    Syynä pätkimiseen voi oll myös ruiskusuuttimissa jotka vuotavat, ovat tukkeessa... omassa tyhjäkäynti oli todella heikko ja kone ravisteli aina välillä, vika korjaantui ruiskusuuttimien kunnastamisella, oli meinaan tuotoissa yli 30% eroa parhaamman ja huonoimman välillä!

    Koska olet vaihtanut virranjakajan, pyörijän ja sytkäjohdot?
    Jätetään helposti vaihtamatta kun hinta on kova.....
    Monasti suosittelevat vaihtamaan ne 100tkm välein kaikki uusiin....

    Vika voi myös olla vuotavissa läppärungon kumeissa, eli seos menee laihalle ja ei sen takia syty... Tämä vika sitten kyllä tuhoaa moottorin jos jatkaa ajelua...

    Millä bensalla ajelet?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2758
      • Espoo, HML

      #3
      Arvelisin myös kokemuksella tulppien olevan vaihdon tarpeessa.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • s14 1990
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 142
        • Tampere

        #4
        Pyörijä oli paskana virran jakajan sisällä. Sen ulommasta päästä ei ollut enää mitään jäljellä, läpireikä sen kärjen kohdalla. Ihmettelen vain miten moottori yleensä kävi, saati sitten miten lämpötila vaikutti sen toimintaan. No, uudet osat tilattu ja tulee torstaina.

        Kuinkas ne suuttimet sitten voi testata, noin niinkun "by the way"?

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          suuttimet

          siinä pyörijässä muistaakseni kuuluu olla reikä....

          suuttimet omastani katsottiin Turussa Häkkisen autokorjaamossa jossa ainakin oli laitteet siihen, eli suuttimet lyötiin kiinni testipenkkiin josta mittarien avulla näki realiajassa tuotoksen eri kierrosluvuilla..
          Aprilia RSV4

          Comment

          • s14 1990
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 142
            • Tampere

            #6
            Toisissa on toisissa ei, mut se reikä on siinä keskellä. Tarkoitin et nyt se reikä oli ulkoreunassa, siellä missä kipinä hyppää kanteen. Reikä oli läpi asti, epäsymmetrinen ja halkaisijaltaan 1,5-2,0 cm.

            Eli kipuna hyppäs joka kerta 20 mm ilman halki kanteen.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎