Announcement

Collapse
No announcement yet.

m21 hihnan ajotus kohilleen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    m21 hihnan ajotus kohilleen?

    Tästä on ainakin 10 triidiä. Mutta yhdessäkään ei ollu selvää ja varmaan neuvoa tähän.
    Nokkapyörä: "1 pytyn nokka suoraan ylospäin"
    Koneen suuntaisesti vai niinkuin kone olis paikallaan ylöspäin? Imu vai pakonokka?

    Pumppu: "Lukitutustappi pyörän läpi pumppuun"
    Siinä pyörässä on vastakkaisesti kaks samanlaista reikää mihin "lukitus tappi" menee.

    Kampuran asento on ainut selvä.


    Autodata 05 olis koneella muttei ole seriaalia, se auttas varmasti paljon tässä?
    Privaa rohkeesti jos joltain sattus löytymään
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 776
    • Gallia = Kinnula

    #2
    Originally posted by Wittu_joo
    Tästä on ainakin 10 triidiä. Mutta yhdessäkään ei ollu selvää ja varmaan neuvoa tähän.
    Nokkapyörä: "1 pytyn nokka suoraan ylospäin"
    Koneen suuntaisesti vai niinkuin kone olis paikallaan ylöspäin? Imu vai pakonokka?




    Pumppu: "Lukitutustappi pyörän läpi pumppuun"
    Siinä pyörässä on vastakkaisesti kaks samanlaista reikää mihin "lukitus tappi" menee.



    Kampuran asento on ainut selvä.


    Autodata 05 olis koneella muttei ole seriaalia, se auttas varmasti paljon tässä?
    Privaa rohkeesti jos joltain sattus löytymään
    Ei vaan nokassa oleva neliö ja sen kaksi koneistettua sivua 90 asteen kulmaan kannen (vk- tiivistepinnan) tasoon nähden esim. kahdella suorakulmalla

    Eli ykkösen nokat samanverran ylöspäin ja kutosen venttiilit yhtä paljon auki.

    pienempään n.10-12mm reikään pumpun ajoitus

    Toivottavasti selveni?!
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by vexu524tdic
      Ei vaan nokassa oleva neliö ja sen kaksi koneistettua sivua 90 asteen kulmaan kannen (vk- tiivistepinnan) tasoon nähden esim. kahdella suorakulmalla

      Eli ykkösen nokat samanverran ylöspäin ja kutosen venttiilit yhtä paljon auki.

      pienempään n.10-12mm reikään pumpun ajoitus

      Toivottavasti selveni?!
      Eiköhän se tolla ohjeella kohalleen mene.
      Kiitos
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Hihna olis nyt paikallaan. Mutta jäi hämäänään kun autodatassa oli juttua jostain luiskasta.
        Johkin väliin pitäis pistää 2.5mm luiska? Kuvasta ei oikein ottanut selvää.
        Näyttäs olevan kannesta nokkapyörän kohilta mut en keksi mihin väliin tossa luiska pitäs laittaa. Liittyykö toi jotenkin nokan erikoistyökaluun?

        Edit: Miksi värinänpoistajan OT merkki jää piikin verran vasemmalle vaikka vauhtipyörä on lukittuna?
        Last edited by wj; 01-02-2009, 19:17.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Lakeson
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 649
          • Jyväskylä

          #5
          Luiska pitäis laittaa ton erikoistyökalun ja venttiikopan tasopinnan väliin. Sillä on tarkoitus saada nokkaan ennakkoa, jos kasataan vanhalla hihnalla. Uudella hihnalla tuota ei tarvitse tehdä.

          Eri asia on, että muuttuuko tuolla nokan asento todellisuudessa.
          Ei mopolla mahottomia..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎